Autokreso
Autokreso
2010-10-19 , Autor: Neven Novak
Bookmark and Share

Novi Fordov kompaktni monovolumen koji koristi platformu budućeg focusa nesumnjivo je dopadljiv, a najveća je novost proširenje ponude novim modelom Grand C-Max


 

Vjerojatno je najteži zadatak, od kojeg se dizajnerima diže kosa na glavi, kad im uprava naloži da oblikuju dopadljiv monovolumen. Definicija i zadani gabariti klase pružaju vrlo malo prostora za dopadljivi oblik, a kad se tome doda i nužna praktičnost upotrebe, to se čini kao nemoguća misija.

 

 


Novim C-Maxom Ford je te zahtjeve(gotovo) ispunio, posebno u kraćoj varijanti. Novi kompaktni monovolumen koji koristi platformu budućeg focusa nesumnjivo je dopadljiv (pa i ljepuškast), a istovremeno nije ekstravagantan pa da tako privlači pažnju. Unutrašnjost je također potpuno novooblikovana, s vrlo kvalitetnom završnom obradom, ali je za uobičajeno odmjereni obiteljski ugođaj možda malo previše „čagerska“ iliti kičasta (posebno usporedimo li je s onom u VW-u Touranu, što ne znači da je mrtvački ozbiljan dizajn baš prava stvar).

 

 


Ipak, gledano iz drugog kuta, francuske konkurencije (Renault Scenic, Citroen C4 Picasso), C-Maxova unutrašnjost mogla bi se proglasiti i konzervativnom. Uz standardnu opremu u bogatijim paketima (Titanium), mogu se dobiti i panoramski krov pune dužine, dvozonski klima-uređaj, ambijentalna LED-svjetla i vozačka pomagala poput aktivnog sustava za pomoć pri parkiranju (koji samostalno upravlja vozilom u parkirni prostor) te sustava upozorenja za vozila u mrtvom kutu. Novi, atraktivni dizajn nije naštetio obujmu prtljažnika - 471 litra, odnosno 1723 sa spuštenim stražnjim sjedalima (u kraćoj izvedbi s pet sjedala).

 

 


Najveća je novost proširenje ponude novim modelom Grand C-Max. Radi se o produženoj varijanti s kliznim bočnim vratima i trećim redom sjedala koji se sklapa u podnicu prtljažnika, kakve dosad nije bilo u ponudi. Grand je od običnog C-Maxa duži 140 mm (ukupno 4520 mm) i viši 58 mm, što pruža dovoljno mjesta i za glave putnika na stražnjim sjedalima.

 

 

C-max je i prvi Fordov model u koji se počinje ugrađivati nova generacija 1,6-litrenih benzinaca s četiri cilindra u koje se ugrađuju sve tri danas najnaprednije tehnologije - izravno ubrizgavanje pod visokim pritiskom, kontinuirano varijabilni razvod usisnih i ispušnih ventila te, naravno, turbopunjač. Motor se nudi u dvije razine snage, sa 160 i 180 KS, i tako zamjenjuje dosadašnji dvolitreni atmosferski motor sa 140 KS, od kojeg ne samo da su obje inačice štedljivije, nego nude i bolje performanse.

 

 


Oba motora razvijaju (za benzince velikih) 240 Nm okretnog momenta već od 1600 o/min, a tijekom 15 sekundi, na primjer za pretjecanja, okretni moment raste na 270 Nm, što poboljšava međuubrzanja. Ispod njih je atmosferski 1,6-litreni benzinac snaga 105 i 125 KS. Uz nove benzince, C-Max je dobio i potpuno obnovljenu gamu TDCi-ja. Manji 1,6 TDCi nudi se sa 95 i 115 KS, kod snažnije je okretni moment povećan sa 270 na 285 Nm, te dvolitreni dizel sad s dvije razine snage, od 140 i 163 KS, te 340 Nm okretnog momenta.

 

 


No, ono po čemu je Ford nenadmašan u ovoj klasi njegove su vozne odlike - ležanje na cesti i cjelokupni balans šasije. Ford C-Max je tu jasno bolji od konkurencije, vrlo stabilan i odmjeren, s pravim komforom bez kompromisa po pitanju dinamičkih osobina, što je u puno slučajeva u toj klasi automobila u drugom planu. No, govorimo o okvirima klase i potreba obiteljskih vožnji, a ne sportski tvrdim drobilicama bubrežnog kamenca. Dobrim dinamičkim osobina pridonose novodizajnirana stražnji ovjes multilink (tzv. control blade) te sustav TVC (torque vectoring, sustav raspodjele okretnog momenta između pogonskih, prednjih kotača), koji dodatno doprinosi boljoj upravljivosti u zavojima.

 


U Hrvatskoj C-Max i Grand C-Max kreću u prodaju sljedeće godine, s tri osnovna paketa opreme - Ambiente, Trend i i Titanium - i uz početnu cijenu za osnovni 1,6 benzinac sa 105 KS od 114.150 kuna za izvedbu s pet sjedala, odnosno 153.700 kuna za veći Grand C-Max.


Ford Comfort System
Sustav koji doprinosi praktičnosti korištenja unutrašnjeg prostora inovativni je Ford Comfort System. U drugom su redu tri zasebna preklopiva sjedala 40/20/40, kod kojih se nakon preklapanja središnjeg dva veća bočna mogu pomicati naprijed/natrag te ponuditi prostranost sjedenja kao u putničkoj kabini sa 2+2 sjedala.

2010-10-20 09:38:24

Odlično izgleda C Max i pravi je gušt imati sportski monovolumen. Unutrašnjost je također za svaku pohvalu, baš u usporedbi sa dosadnim i konzervativnim Volkswagenom, prije svih. Bravo!


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: wolksvagennbeetle tiffany pendants,key pendant t vwrgolfrdizajneri vw polo si soda renaultmeganeextremesedan test rabljenog yamaha tmax nissanoqashqai hondaeplin koliko ulja ide u motor lancia fordetransit dieselilibenzin ford mondeo karavan ljetne gume cijena furlan cammeo bmw vs mercedes motor koliko ulme zbira tesla golf v gti koliko ulja ide u motor fiat mercedeseeacabrio womens north face fleece jacke koliko ulja u motor mazda mercedes c classe coupe toyota land cruiser pritisak u gumama vrsta ulja za motor audi motori bmw vs mercedes poklopaczacitroenpikaso kiaiceedtubrzanje the north face reversible jack passatocc sseatileonufr gume dimenzije vw polo clasik plan clio storia opelicorsa sijalica passat mini paceman ford mondeo tdci dayton subaru stx duster test antihakeri iz mossada suv gume clio storia mercedes oznaka misanocrvena clio storia