Autokreso
Autokreso
2010-03-15 , Autor: Domagoj Kodžić, Slike: GEC
Bookmark and Share

Novim je puntom Fiat odlučio začepiti usta brojnim konkurentima, pa uz sitnije izmijenjene detalje želi pokazati koliki se potencijal i dalje u njemu krije te naglasiti da pomodni talijanski automobil i dalje jako dobro zadovoljava sve potrebe


 Auto Fiat punto evo
O puntu se sve zna. Nasljednik je najuspješnijih Fiatovih modela, pa se s razlogom u svim izvedbama dovoljno dobro prodaje. Nakon prve generacije „točke“ stigla je i velika točka koja je u početku plijenila pažnju u klasi. No, ni konkurencija ne miruje, a Talijani se ne odupiru samo redizajnom, nego i novim imenom.

Oznaka evo (ili evolution) dosad se uglavnom vezala uz sportske izvedenice koje su se na razini relijaških replika mijenjale iz godine u godinu, pa su svakom izvedbom imale sve više homologiranih rješenja. Fiatova “zloupotreba“ tog naziva ovdje se odnosi samo na kozmetičke dorade, bez ikakvih značajnijih tehničkih poboljšanja.

 Auto Fiat punto evo
Prednji kraj sad djeluje mekše, pa više ne priziva duh maseratija. Novu masku dijeli s fiatom 500, a nekoć karakteristična izražajna svjetla dobila su novu boru te smjerokaze u kutovima odbojnika. Na bokovima ništa nije mijenjano, dok se zadak diči novim krojem svjetala.

Nema posebnog otvaranja stražnjih vrata. Otvaraju se iznutra i pritiskom na ključ. Loše, jer konkurencija nudi neke skrivene prekidače, najčešće u velikom zaštitnu znaku, pa Fiat po tome zaostaje. U samom kutu stražnjih vrata skutrio se natpis evo, kao da se ipak radi o nečem sportskom. Ne, nimalo!

 Auto Fiat punto evo
Osjetno bolja unutrašnjost elemente dijeli s većim bravom, ali ima i neke nove detalje. Veliki audiouređaj izvanstandardnih DIN-mjera odlično se uklopio. Nazire se trendovski klavirski lak, a kako smo već navikli u fiatima, sve su komande jednostavne i pregledne. Ništa komplicirano, a ni skupo. Upravljač je u koži i odlično se namješta. Pogotovo po dubini, pa se vidi da to nije samo ženski automobili, jer i viši vozači mogu naći odgovarajući položaj. I dalje zadržava superlagani city mod, a sjedala su bitno bolja nego prije. Udobnija i raskošnija. Ljepši dizajn i bolji materijali. Korak naprijed.

Isto ne mislimo za mjenjač. Klasičan petobrzinski sa stupnjem za vožnju unazad smještenim “desno dolje“ nije lak za rukovanje. Pogotovo pri uparkiravanju, kad još ima i zaštitni prsten koji je potrebno podići u jednom pokretu. Kao i na starim opelima. Loše.

 Auto Fiat punto evo
Budući da smo vozili osnovni 1,4-litreni motor, bili smo prilično iznenađeni performansama. Dvoventilski je stroj do 3000 o/min uspavan kao da se radi o viševentilcu, dok kasnije više nema dovoljno snage. Jače se budi oko 4000 o/min, a iznad rezultira samo bukom. Nekoć nam se takav stroj činio dostatnim, ali danas prosjek klase određuje konkurencija, koja neprestano napreduje i nudi više. Neka, pokušavali smo se jako voziti, a takva se vožnja odrazila na potrošnju. Pokušavajući zadržati putnu brzinu na granici brzinskih ograničenja kakva vladaju na našim autocestama, neugodno smo se iznenadili potrošnjom i performansama. Punto se jedva penje kroz Gorski kotar, a potrošnja od 9,4 litre više je nego nepristojna. K tome, testni je primjerak netko nemudar obukao u Daytonove zimske gume. Na snijegu i ledu još su dobre, ali zimskom mokrom asfaltu jednostavno nisu dorasle. Punto zato solidno koči i dobro leži, ništa posebno, ali dovoljno upotrebljivo.

U malo sporijoj vožnji potrošnja može osjetno pasti. Vozeći punto koliko “smije“ te negodujući zbog prekratko proračunatog mjenjača, potrošnja je ipak bila sasvim pristojnih 6,9 litara. Što bi tek bilo da se na željenih 110 km/h punto ne vrti na visokih 3600 o/min? Pokušavajući pak trošiti što manje, punto se na putovanju može voziti i s manje od šest litara, što je vrlo koristan podatak.

 Auto Fiat punto evo
No, živce kida kad trebate otvoriti čep spremnika. Osim što se mora posebno otključavati, ključ još i visi na plastici. Takvo rješenje fiatovci već dugo njeguju i krajnje je vrijeme za zamjenu.

U vožnji je punto vrlo ugodan i udoban, no pokazuje znakove starenja. Pri višim je brzinama dosta glasan, što baš nije slučaj s ostalim modelima u klasi. Ima još. Duga svjetla nisu ništa posebno gledate li izvan automobila, ali za upravljačem će vas neprilično jako plavo svjetlo toliko ometati da ga na kraju nećete ni pomisliti koristiti.



Sve u svemu, punto s nadimkom evo naglašeno je moderan automobil od kojeg se ne smije previše očekivati. Tko to odmah shvati imat će jako dobar automobil za svaki dan i svaku priliku.

 Auto Fiat punto evo
O cijeni dvojimo. Najjeftiniji punto evo na akciji stoji 74.990 kuna. Budući da je testni primjerak imao petera vrata, skuplji je punih 5000 kuna. Opremljen lakim naplacima (2948 kn) i audiouređajem (3685 kn) penje se do akcijskih 86.663 kune. Ne želimo ni pomisliti koliko bi bio konkurentan ukidanjem aktualnih 10.000 kuna popusta.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: mini cooper rabljeni auto djelovi spark seat leon mazda ditd seat ibiza-fiat grande punto cro auto show ford c-max lukasnervo renault velsatis pritisak u gumama renault clio koliko ulja ide u motor renaul mercedes vaneo cdi auto motom motorna ulja koliko ulja u motor mazda trib christian louboutin black pate honda cr v fiatmultipla jtd stari model opel corsa zadnji branik testegume staklo vjetrobran mali suv renaulta clija ford c-max usporedni test fiat linea i c dachia sandero motorno ulje za opel meriva theanorthlfacepgorestexpjacket volkswagen scirocco fulda sportcontrol lancia y dodgeknitro dani orisa cijene servisa peugeot pritisak u gumama fiat skudo honda civic turier octaviartestovi gembala thenorthfacedenalijackets ford c-max auto moto servis cijene servisa peugeot koliko godina izlazi magazin renault nissan hr jeep wrangler unlimited cijene servisa citroen dachia sandero cro auto show nissanomicra cijene novih automobila opela astra classic