Autokreso
Autokreso
2012-04-10 , Autor: Jens Dralle, Slike: Hans-Dieter Seufert
Bookmark and Share

Ljubitelji roadstera, zahvaljujući izrazito blagoj zimi, ove sezone mogli su puno dulje uživati u vremenskim uvjetima i vožnji bez krova. Njima u čast isprobali smo koliko fasciniraju električni pogoni sportskih automobila kao što su Irmscher i Tesla


 Automobili Irmscher 7 Selectra & Tesla Roadster

Mamuran pogled turista u Daciji Logan MCV koji je ostao u podnožju Wendelsteina rekao nam je sve. Spektakularan sportski automobil prolazi bez glasne rike motora, kao u snovima. Irmscher 7 Selectra i Tesla Roadster zahvaljujući električnim pogonima dopuštaju da se čuje i cvrkut ptica. Baš kao i planinari, naši 'električari' žele visoko. Na planini vrijeme je suho, temperatura na razini hladnjaka, ali je i promet vrlo slab. Dva roadstera nude vrlo malo prostora, jako malo krova i općenito malo komfora. Zauzvrat su jako okretni i nude visoke performanse, što je slaba utjeha.

 Automobili Irmscher 7 Selectra & Tesla Roadster

U Irmscheru čak postoje i dva aspekta - malo karoserije i puno ekskluzivnosti. Pojedinačno, cijeli je automobil konceptualno usmjeren natrag u prošlost. Lotus Seven, koji mu je inspiracija, također ima slobodne prednje kotače s podesivim prednjim ovjesom i probleme s vjetrom. Osim toga, vrata nedostaju u klasičnom smislu, a šepava plastična zamjena bolje da je ostala kod kuće nego da na automobilu pokušava služiti svrsi. Ako je nema, onda je barem ulazak lagan, pogotovo kad se veći vozači pokušavaju ljudski osjećati. Proizvođač navodi da je automobil samo 900 kg težak pa, ako ste razumnije građeni, još možete biti ispod jedne tone.

 Automobili Irmscher 7 Selectra & Tesla Roadster

Selectru pokreće 175 kW jak elektromotor koji vjerojatno neće osjetiti povećanu masu. Baterije, tehnologija litij-željezo-fosfat, spremaju 20 kWh energije, koji bi trebali potrajati 360 km. To nam sad nije toliko važno. Dvije ručke spremne su za pokretanje. Vrijeme zagrijavanja nije potrebno, jer baterije najbolje rade kad su hladne. To se ne odnosi na gume, kojima je ipak potrebno malo kilometara da uhvate radnu temperaturu, a kamoli na moćan pogon što praktično odmah nudi 800 Nm najvećeg okretnog momenta i u prvim je okretajima kotača u stanju 'skinuti kožu s lica'. Neviđeno! Ubrzanje je tako snažno da slijedi prava navala vjetra, naravno - mimo vjetrobrana. Dok ste tako izloženi, barem možete uživati u panorami na sve strane.

 Automobili Irmscher 7 Selectra & Tesla Roadster

Informacije o stanju automobila stižu s pet okruglih instrumenata, a najvažniji 'instrument' je mali upravljač. Umjesto spaljivanja fosilnog goriva, jedini zvuk je soundtrack. On obogaćuje. Dakle, ni Tesla ne nudi drukčiju glazbu, iako zvukove vožnje može velikodušno izmijeniti zahvaljujući boljoj aerodinamici, oko koje zrak slabije juri. Roadster Sport Selectra doima se kao studentska sobica prema četverosobnom stanu. Hm? Možda bolje prema trosobnom jer mjesta baš nema toliko, ma nema dovoljno ni za vozača i suvozača. Udobnost očito nije pojam na koji se mislilo pri stvaranju ovog automobila skrojenog na osnovi Lotusa Elisea. Tko je to mogao tako shvatiti?

 Automobili Irmscher 7 Selectra & Tesla Roadster

No, u usporedbi s radikalnim Irmscherom tesla se doima znatno bezopasnijim i sporije popustljivim. To je osigurano elektromotorom od 215 kW koji iz litij-ionskih baterija crpi 53 kWh. Lagana šasija s podešenjima pravog sportskog ovjesa lako ostavlja trag guma na asfaltu, a loša raspodjela masa po načelu sve straga pomaže učinkovitosti pogona. Osjetljiva elektronika pomaže bolje iskoristiti 400 Nm najvećeg okretnog momenta, pogotovo na kratkim zavojima, kad je smjer teško kontrolirati. Ako previše snage stigne do stražnjih kotača, oni proklizavaju.

 Automobili Irmscher 7 Selectra & Tesla Roadster

Vozaču ipak treba malo vježbe. Važna je kontrola linije upravljanja, kao i točke kočenja. Mora paziti da mu ne pomakne zadani fokus, jer su performanse oba električna roadstera više nego zavidne. Postoji i lijek za sportski doživljaj roadstera. Na Teslu je dovoljno staviti tvrdi karbonski krov, upaliti klima-uređaj i pretvarati se da je sada samo običan, skupi coupe s manjom dozom sporta.



NOVI ZVUKOVI
Umjesto intenzivnog konzumiranja infotainment-sustava,
električni roadsteri donose jedinstven soundtrack prirode

Inače, raspon ovih sportaša smanjen je na samo poludnevni izlet s energetski vrlo intenzivnom vožnjom u južnim dijelovima Oberbayerlanda. Potrošnja je tad u Tesli manje izražena, više u Irmscheru, pa bi za opsežniji test trebalo osigurati i posebno punjenje. Ono bi trajalo najmanje tri i pol sata u optimalnoj infrastrukturi. Tad bismo poremetili ravnotežu između vode i prirode te omeli planinare što bezbrižno režu kobasice na pašnjaku.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >


Ford Mustang 2,3 Ecoboost vs. 4,0 V6 Pony
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: logan roomster mitsubishitgalant pritisak u gumama astra tourer meganeigeneration srednjaiklasa nissan micra cc dijelovi prednji zadnji astrah subaruolegacy vento,sharan,clio,espace,derbi freemond novi polo shvati forrester svi modeli dacije ibiza tsi dsg volkswagentpassatetdi cijena dijelova seat alhambra usporedba svijetala dacia duster test kompjuter motora ford grand vitara largerimageultrashortchoco prednja obloga lamela renault kadjar shvati forrester corsahlineaetest opelvastraposvoji koliko ulja ide u motor ford e panasonic laptop battery : lap fiat stillo odepetkahdoanedjeljeevwotuning golfniv karting arena limarija skoda octavia amortizeri za gepek vw polo seat ibica christianlouboutinblackand slikeafordofokusa koje je gorivo bolje vrsta ulja za motor audi conditionsofuse:ugg,uggbo agip antifriz koliko ulja ide u motor volvo fulda exelero ugg classic tall ogledala citroenmberlingo priotisakyuvguminkiarcarnival adac test zimskih guma honda fr-v