Autokreso
Autokreso
2014-03-10 , Autor: Marko Tomac, Slike: GEC i Marko Tomac
Bookmark and Share

Vjerojatno ste vidjeli reklamu - Renault je hrabro najavio kako novi Renault Megane može odvesti '1700 km užitka' s jednim spremnikom. Nismo se baš proslavili na maratonskoj vožnji, ali evo što se zbilo nakon 30-ak sati vožnje




Znate kad katkad baš ništa ne ide po planu, ali svejedno ne odustajete uz poprilično glup osjećaj koji vas obuzima. Jer, čini vam se kao da ne znate čitati znakove, već idete kontra sudbine. E, tako je nama bilo s idejom da provjerimo može li netom predstavljeni i redizajnirani Megane 1.5 dCi Energy napraviti ono što Renault obećava na oglasu. Naime, na prezentaciji modela pojavio se plakat na kojem je pisalo ‘1700 km užitka’, i to smo mi odlučili provjeriti. Jer, dosta nam je neprovjerenih izjava i tvorničkih podataka koje nitko ne može ostvariti. Baš da vidimo! Potom je pao i redakcijski okršaj te se sve pretvorilo u kladionicu, a zatim je još i pao snijeg. Nad projekt se nadvio tmurni oblak jer najavljena je mećava i poledica uz temperature debelo ispod ništice! Tako se ne mjeri niska potrošnja...



Poželjeli smo staviti karton ispred hladnjaka kako bi motor lakše imao višu radnu temperaturu, zalijepiti otvore za zrak, provjeriti je li trag kotača u 0. Htjeli smo dodati i keramički aditiv. Htjeli smo se boriti protiv temperature, a prvotni je plan bio - dan ranije dok je bilo sunčano - voziti na ljetnim gumama. Na koncu ništa od toga nismo napravili, jedino smo drastično podignuli tlak u gumama, pa stisnuli figu u džepu te dodirnuli papučicu gasa.
Prvi dan su Lika i Gorski kotar bili pod snijegom pa smo krenuli u Slavoniju. Prokleto putno računalo! Auto je bio potpuno nov i dok smo ga isprobavali prije maratonske vožnje Eco HR-testa, već se dogodilo da se cijelo putno računalo i odometar ‘zblesiraju’. To se ponovilo i kad smo krenuli u projekt. Dovoljno da još jednom sve dovedete u pitanje. Ali, dobro, vozit ćemo na osjećaj dok ne proradi...



I proradilo je kojih 30 kilometara nakon Zagreba, a prema Vukovaru brojka se stabilizirala na 4,0 l/100 km. Nažalost, ludilo tek potom počinje. Megane ima vrlo osjetljivo putno računalo koje gotovo nikad ne stoji stabilno. Bez obzira držite li ukočenu nogu na gasu ili upaljen tempomat, trenutačna potrošnja uvijek skače. Na 72 km/h skače sa 3,5 na 4,2 litre, a na 85 km/h sa 3,9 na 4,7 litara. Taktika se svela na samouvjerenost i pokazala ispravnom. Trenutačna potrošnja pri konstantnoj brzini nervozno raste, ali i pada, pa je ne treba pratiti doziranjem gasa jer tako nastaje kaos.
1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: vrste ovijesa usporedni.testeljetnihaguma ferrari mercedes vaneo cdi nissan pathfinder test macan nagradna.igra mini cooper rabljeni golf gte renault laguna expression conf pritisak u gumama fiat doblo the shopping cart : the north djecjetautoosjedaliceatest klub alfisti) and (select zl dario konpek audi tts cijena navigacija novi materijali na vozilu peugeotaexpert novi focus karavan koliko ulja ide u motor audi felge i gume rezervoarzagorivocijenakol vwlgolfivdgoaltedition top garaga jack uggboots,uggbootssale,uggb subaruimpresa rolls royce phantom cijena opelcorsaopc ford fokus koje ulje ide u fijat skudo maska za opel corsu c smart fortwo coupe mikro remen dijelovi za jeepciroki rally kumrovec ulje motora cijene servisa peugeot clionwilliams pritisak u gumama mercedes spr the north face denali fleece w hyndai tucson test parking senzora pritisak u gumama mercedes spr dihtung sestopelementonlamborghini ah servis mitsubishirlanser kappa test novog tiguana