Autokreso
Autokreso
2014-03-10 , Autor: Marko Tomac, Slike: GEC i Marko Tomac
Bookmark and Share

Vjerojatno ste vidjeli reklamu - Renault je hrabro najavio kako novi Renault Megane može odvesti '1700 km užitka' s jednim spremnikom. Nismo se baš proslavili na maratonskoj vožnji, ali evo što se zbilo nakon 30-ak sati vožnje




Znate kad katkad baš ništa ne ide po planu, ali svejedno ne odustajete uz poprilično glup osjećaj koji vas obuzima. Jer, čini vam se kao da ne znate čitati znakove, već idete kontra sudbine. E, tako je nama bilo s idejom da provjerimo može li netom predstavljeni i redizajnirani Megane 1.5 dCi Energy napraviti ono što Renault obećava na oglasu. Naime, na prezentaciji modela pojavio se plakat na kojem je pisalo ‘1700 km užitka’, i to smo mi odlučili provjeriti. Jer, dosta nam je neprovjerenih izjava i tvorničkih podataka koje nitko ne može ostvariti. Baš da vidimo! Potom je pao i redakcijski okršaj te se sve pretvorilo u kladionicu, a zatim je još i pao snijeg. Nad projekt se nadvio tmurni oblak jer najavljena je mećava i poledica uz temperature debelo ispod ništice! Tako se ne mjeri niska potrošnja...



Poželjeli smo staviti karton ispred hladnjaka kako bi motor lakše imao višu radnu temperaturu, zalijepiti otvore za zrak, provjeriti je li trag kotača u 0. Htjeli smo dodati i keramički aditiv. Htjeli smo se boriti protiv temperature, a prvotni je plan bio - dan ranije dok je bilo sunčano - voziti na ljetnim gumama. Na koncu ništa od toga nismo napravili, jedino smo drastično podignuli tlak u gumama, pa stisnuli figu u džepu te dodirnuli papučicu gasa.
Prvi dan su Lika i Gorski kotar bili pod snijegom pa smo krenuli u Slavoniju. Prokleto putno računalo! Auto je bio potpuno nov i dok smo ga isprobavali prije maratonske vožnje Eco HR-testa, već se dogodilo da se cijelo putno računalo i odometar ‘zblesiraju’. To se ponovilo i kad smo krenuli u projekt. Dovoljno da još jednom sve dovedete u pitanje. Ali, dobro, vozit ćemo na osjećaj dok ne proradi...



I proradilo je kojih 30 kilometara nakon Zagreba, a prema Vukovaru brojka se stabilizirala na 4,0 l/100 km. Nažalost, ludilo tek potom počinje. Megane ima vrlo osjetljivo putno računalo koje gotovo nikad ne stoji stabilno. Bez obzira držite li ukočenu nogu na gasu ili upaljen tempomat, trenutačna potrošnja uvijek skače. Na 72 km/h skače sa 3,5 na 4,2 litre, a na 85 km/h sa 3,9 na 4,7 litara. Taktika se svela na samouvjerenost i pokazala ispravnom. Trenutačna potrošnja pri konstantnoj brzini nervozno raste, ali i pada, pa je ne treba pratiti doziranjem gasa jer tako nastaje kaos.
1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: dodgepjourney daciasdusternvideo cliowilliamswilliamswilliam hibridna cjeniktdijelovaezaxopelevectra goodyeartntc cjenikldijelovanzaropelaastru citroenac-crosserivs.lnissanax cijenesservisa chevroletfkalos chevroletaveosedan chevrolet aveo sedan renaul chestnutuggsadirondackboot mastertest srednje klase kleber - hydraxer brdskeoutrke npvi test rabljenog hyundai gett bikinicdjevojke honda frv pokos ivan allproducts:louisvuittonh tomislav muhek abs, ref afu alfahromeoegiulietta,alfisti koliko ulja ide u motor octavi rcijena - chevroletom camarom gorivo kvaliteta ssang yong rexton honda servo ulje nokian gume nan zahvalnosti u hrvatskoj hyundai matrix honda crz mini john cooper works honda servo ulje koje ulje ide u motor seat jimmy choo boots : christian l koliko ulja ide u motor scenic honda crz focus opel insignia limuzina pritisak u gumama chervolet cr fiat paliu restiling oznake head-up meganetiii superb testovi cjenik dijelova renault clio s