Autokreso
Autokreso
2018-01-01
Bookmark and Share

DS modeli oduvijek su privlačili svojom posebnošću, a što je posebno izraženo na modelu DS4 Crossback koji se može pohvaliti povišenim odmakom od tla




Svaki DS model i dalje je vrlo atraktivan i ima svoju publiku, iako vjerujemo da to u Europi i nije na razini koja se očekivala. DS 4 model je koji donekle i zbunjuje prolaznike, jer vozilo ne mogu svrstati u postojeću ladicu. Pilje, okreću vratove, traže značku i ništa im nije jasno - koji je ovo automobil? Upućeniji su odmah zbrojili dva i dva te prepoznali da je riječ o luksuznoj izvedbi Citroëna C4, ali šire pučanstvo tek treba percipirati DS kao zasebnu marku i shvatiti da modeli DS 3, DS 4 i DS 5 više ne nose značku dvostrukog chevrona.



Stilizirana slova DS zaštitni su znak avangardnih vozila iz grupacije PSA koja se zbog tržišnog pozicioniranja više ne poistovjećuju s Citroënom, nego samostalno vode bitku još dublje zadirući u premium segment. Logično, uz današnju pomamu za SUV-ima, DS je jednostavno morao odigrati na tu kartu i u ponudu je uvrštena inačica Crossback koja, za razliku od standardnog modela DS4, unosi dašak avanture kojom isijavaju vozila s većim odmakom od tla i karakterističnim terenskim dodacima.



Zahvaljujući heksagonalnoj prednjoj masci parcijalno lakiranoj crnom bojom, Crossback djeluje pomalo zločesto i prgavo, a dojam luksuza naglašavaju kromirani detalji i svjetla DS LED Vision, koja sjedinjuju LED i ksenonsku tehnologiju. Da se nije štedjelo, vidi se i po tome što su pokazivači smjera i maglenke također u LED-tehnologiji.



Novosti na vanjštini uključuju i tri nove zanimljive boje karoserije, a mora se priznati da mu narančasta Tourmaline jako dobro pristaje. Tu su i uzdužni krovni nosači koji također daju terensku notu. Sve skupa djeluje dopadljivo i šik, baš onako kako se DS i želi profilirati - luksuzno, ali na sebi svojstven, avangardan način. Jasno, sve je to skupa podignuto na visoku nogu, odnosno, karoserija je udaljenija od tla dodatna tri centimetra u odnosu na standardni DS4, koji je i dalje u ponudi.



Unutrašnjost djeluje mistično zahvaljujući tamnim tonovima, a obloga krova presvučena crnom tkaninom taj efekt dodatno ističe. Udobna sjedala izdašno su podesiva u svim smjerovima, a nude i funkciju masaže, što može biti od koristi na višesatnim putovanjima. Zanimljiv detalj primijenjen je u gornjem dijelu vjetrobranskog stakla - sklopljena sjenila se zajedno s nosačima mogu povući pedalj unazad, što otvara nesmetan pogled prema nebu, pa se stječe dojam staklenog krova, iako je riječ samo o panoramskom vjetrobranskom staklu. Vrlo efektno, ali ne i za vedrog dana, jer tada Sunčeva svjetlost tuče ravno u oči. Središnjim dijelom dominira 7-inčni tablet putem kojeg se upravlja većinom funkcija, a tu je i mogućnost zrcaljenja aplikacija s vašeg pametnog telefona. Testni model opremljen je i sustavom za nadzor mrtvog kuta te napuštanje prometne trake, a na popisu dodatne opreme je vrlo korisna pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, uključujući i kameru, te navigacijski sustav. Zahvaljujući bogatoj opremi i brojnim sustavima asistencija, dojam je zaista potpun.



Iako je prije vrh ponude činio dvolitreni BlueHDi sa 180 KS i 400 Nm, sada je to 1,6-litreni model od 120 KS. Isporučuje se i u kombinaciji s automatskim šeststupanjskim mjenjačem, a što čini DS 4 Crossback izvrsnom opcijom, bez obzira što teži više od 1,5 tone. Poznati motor ostavlja prostora hvatačima uštede da pokažu koliko su brzo sposobni voziti, a da potroše što manje dizelskog goriva.
Veliki 18-colni kotači s gumama niskog profila (225/45) nude neobično puno gripa. DS4 Crossback, bez obzira na nešto povišenije težište zbog tri centimetra većeg odmaka od tla, izvrsno drži cestu i priziva dinamičnu vožnju. Osjećaj za upravljačem ostavlja dojam kompaktnog i masivnog automobila, s dobro ugođenim ovjesom koji nije naporan na gradskim neravninama.



Osim što dobro ispunjava ulogu modnog detalja, DS4 Crossback sasvim solidno služi i kao obiteljski automobil. Nudi uobičajenu prostranost kompaktne klase, uostalom - utemeljen je na modelu C4. Zahvaljujući kupeovskoj liniji krova i skrivenim kvakama stražnjih vrata djeluje atraktivnije i profinjenije, ali praktičnost nije nimalo narušena, izuzev šiljastog završetka stražnjih vrata koja, kada su otvorena, ne djeluju baš bezazleno. To je danak dizajnerskim rješenjima, kao i činjenica da se stražnji prozori ne mogu spustiti. Stražnja klupa nije skučena, a prtljažnik od solidnih 370 litara zadovoljit će većinu potreba.



Na kraju, tu je i terenski šarm uz veći odmak od tla i plastične pokrove blatobrana, pa Crossback može poslužiti za manje pretenciozne izlete u prirodu. Ovo je zapravo tek prvi korak, u jednu ruku i najava potpuno novog, zasebno razvijenog, punopravnog SUV-a pod DS-ovom značkom, koji bi se na tržištu trebao pojaviti 2018. No, budući da vlasnici SUV-a vrlo rijetko napuštaju asfaltirane površine, DS4 Crossback zapravo nije ništa manje poželjan. Želite li jedan ovakav primjerak, budite spremnina početnu cijenu ovog motora i mjenjača od 236.700 kn, a čemu valja dodati doplate za metalik boju, narančastu Tourmaline, 18-colne alu naplatke + rezervni kotač smanjenih dimenzija, a što je dovelo do cijene testiranog modela od 241.280 kn.




Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: domagoj vida buba electric dodge journey crd ford focus test djelovi peugeot jet force c te pritisak u gumama fiat panda diskovi dijelovi citroen saxo vts delta datum christian.louboutinfanklesarie dak motorsport koliko ulja ide u motor audi corsa c test clio,polo i firsta cjenikodijelovatzaevw,touran mondeo zadnja osovina udarac p citroen tourer c citroen saxo citroen pluriel cijena servisa seat cordoba cijena qashqai cijena dijelova seat leon ford focus karavan christian.louboutinbchangeeof christian louboutin peep toe p chevrolet.gt chervolet cruze carrera business cup bosch bailey button triplet-deep atl auto kreso audi vs audi motor sport astra clasic iii astra by srnec aston martin rapide arena ante bogdanic alfa romeo giulietta test adac test pouzdanosti suzuk iy lanos test rabljenog volvo test rabljenog volvo christian.louboutinfanklesarie mercedes-benz vitoretrovizor test rabljenog volvo hrvatski kraljevi prerada kon koliko ulja ide u motor fiatc opelscorsawopcadjelovi