Autokreso
Autokreso
2018-01-01
Bookmark and Share

DS modeli oduvijek su privlačili svojom posebnošću, a što je posebno izraženo na modelu DS4 Crossback koji se može pohvaliti povišenim odmakom od tla




Svaki DS model i dalje je vrlo atraktivan i ima svoju publiku, iako vjerujemo da to u Europi i nije na razini koja se očekivala. DS 4 model je koji donekle i zbunjuje prolaznike, jer vozilo ne mogu svrstati u postojeću ladicu. Pilje, okreću vratove, traže značku i ništa im nije jasno - koji je ovo automobil? Upućeniji su odmah zbrojili dva i dva te prepoznali da je riječ o luksuznoj izvedbi Citroëna C4, ali šire pučanstvo tek treba percipirati DS kao zasebnu marku i shvatiti da modeli DS 3, DS 4 i DS 5 više ne nose značku dvostrukog chevrona.



Stilizirana slova DS zaštitni su znak avangardnih vozila iz grupacije PSA koja se zbog tržišnog pozicioniranja više ne poistovjećuju s Citroënom, nego samostalno vode bitku još dublje zadirući u premium segment. Logično, uz današnju pomamu za SUV-ima, DS je jednostavno morao odigrati na tu kartu i u ponudu je uvrštena inačica Crossback koja, za razliku od standardnog modela DS4, unosi dašak avanture kojom isijavaju vozila s većim odmakom od tla i karakterističnim terenskim dodacima.



Zahvaljujući heksagonalnoj prednjoj masci parcijalno lakiranoj crnom bojom, Crossback djeluje pomalo zločesto i prgavo, a dojam luksuza naglašavaju kromirani detalji i svjetla DS LED Vision, koja sjedinjuju LED i ksenonsku tehnologiju. Da se nije štedjelo, vidi se i po tome što su pokazivači smjera i maglenke također u LED-tehnologiji.



Novosti na vanjštini uključuju i tri nove zanimljive boje karoserije, a mora se priznati da mu narančasta Tourmaline jako dobro pristaje. Tu su i uzdužni krovni nosači koji također daju terensku notu. Sve skupa djeluje dopadljivo i šik, baš onako kako se DS i želi profilirati - luksuzno, ali na sebi svojstven, avangardan način. Jasno, sve je to skupa podignuto na visoku nogu, odnosno, karoserija je udaljenija od tla dodatna tri centimetra u odnosu na standardni DS4, koji je i dalje u ponudi.



Unutrašnjost djeluje mistično zahvaljujući tamnim tonovima, a obloga krova presvučena crnom tkaninom taj efekt dodatno ističe. Udobna sjedala izdašno su podesiva u svim smjerovima, a nude i funkciju masaže, što može biti od koristi na višesatnim putovanjima. Zanimljiv detalj primijenjen je u gornjem dijelu vjetrobranskog stakla - sklopljena sjenila se zajedno s nosačima mogu povući pedalj unazad, što otvara nesmetan pogled prema nebu, pa se stječe dojam staklenog krova, iako je riječ samo o panoramskom vjetrobranskom staklu. Vrlo efektno, ali ne i za vedrog dana, jer tada Sunčeva svjetlost tuče ravno u oči. Središnjim dijelom dominira 7-inčni tablet putem kojeg se upravlja većinom funkcija, a tu je i mogućnost zrcaljenja aplikacija s vašeg pametnog telefona. Testni model opremljen je i sustavom za nadzor mrtvog kuta te napuštanje prometne trake, a na popisu dodatne opreme je vrlo korisna pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, uključujući i kameru, te navigacijski sustav. Zahvaljujući bogatoj opremi i brojnim sustavima asistencija, dojam je zaista potpun.



Iako je prije vrh ponude činio dvolitreni BlueHDi sa 180 KS i 400 Nm, sada je to 1,6-litreni model od 120 KS. Isporučuje se i u kombinaciji s automatskim šeststupanjskim mjenjačem, a što čini DS 4 Crossback izvrsnom opcijom, bez obzira što teži više od 1,5 tone. Poznati motor ostavlja prostora hvatačima uštede da pokažu koliko su brzo sposobni voziti, a da potroše što manje dizelskog goriva.
Veliki 18-colni kotači s gumama niskog profila (225/45) nude neobično puno gripa. DS4 Crossback, bez obzira na nešto povišenije težište zbog tri centimetra većeg odmaka od tla, izvrsno drži cestu i priziva dinamičnu vožnju. Osjećaj za upravljačem ostavlja dojam kompaktnog i masivnog automobila, s dobro ugođenim ovjesom koji nije naporan na gradskim neravninama.



Osim što dobro ispunjava ulogu modnog detalja, DS4 Crossback sasvim solidno služi i kao obiteljski automobil. Nudi uobičajenu prostranost kompaktne klase, uostalom - utemeljen je na modelu C4. Zahvaljujući kupeovskoj liniji krova i skrivenim kvakama stražnjih vrata djeluje atraktivnije i profinjenije, ali praktičnost nije nimalo narušena, izuzev šiljastog završetka stražnjih vrata koja, kada su otvorena, ne djeluju baš bezazleno. To je danak dizajnerskim rješenjima, kao i činjenica da se stražnji prozori ne mogu spustiti. Stražnja klupa nije skučena, a prtljažnik od solidnih 370 litara zadovoljit će većinu potreba.



Na kraju, tu je i terenski šarm uz veći odmak od tla i plastične pokrove blatobrana, pa Crossback može poslužiti za manje pretenciozne izlete u prirodu. Ovo je zapravo tek prvi korak, u jednu ruku i najava potpuno novog, zasebno razvijenog, punopravnog SUV-a pod DS-ovom značkom, koji bi se na tržištu trebao pojaviti 2018. No, budući da vlasnici SUV-a vrlo rijetko napuštaju asfaltirane površine, DS4 Crossback zapravo nije ništa manje poželjan. Želite li jedan ovakav primjerak, budite spremnina početnu cijenu ovog motora i mjenjača od 236.700 kn, a čemu valja dodati doplate za metalik boju, narančastu Tourmaline, 18-colne alu naplatke + rezervni kotač smanjenih dimenzija, a što je dovelo do cijene testiranog modela od 241.280 kn.




Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: wv polo ford c max domagoj vida ford fiesta van michelin focus fusin test dacia - golf tockovi -pritisak u gumama-for octavia i rapid hrvatski kraljevi prerada kao dijelovi citroen veliki test ljetnih guma christian louboutin rolando hi fiat tipo kupnja testovi rabljenih vozila hyund citroen c elyse karl benz porsche panamera ford focus test seat altea xl mini morris podaci svjetala na vozilima mazda sky activ l golf gte renault trafic lancia kappa kada cijena dijelova seat vario rabljeni test yeti letnje toyotaurbancrruiser aktualni broj koliko ulja ide u motor grand sustav kontrolatkvalitetasdizela testpolovnogquashqai vodena pumpa xotypeijaguar toyota urban cruiser urban mazdaskymotori far za toyotu kia klub letnje koliko ulja ide u mercedes cit izaberi street race... dijelovi za kia rio mazda tuning quattro