2010-03-20 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Marin Tomaš, Citroën
Bookmark and Share

C3 i DS3 nisu potezi na šahovskoj ploči, nego noviteti od kojih Citroën puno očekuje. Dok C3 dizajn zasniva na oblim linijama, DS 3 je sušta suprotnost. Pomodnost oštrih i agresivnih linija u prvi plan nameće presudnu karakteristiku uspjeha - sport




Nagradno pitanje za milijun kuna glasi - hoćete li citroën DS3 prije ugledati ispred pomodnog kafića u centru grada ili na makadamu usred seoske pustoši? Nema se tu što puno razmišljati. No, odgovor svjetskog prvaka u reliju i Citroënovog tvorničkog vozača Sebastiena Loeba sigurno bi bio drukčiji od odgovora većine. Naime, on ga je u posljednje vrijeme češće gledao u prirodnim krajolicima, i to u WRC-verziji koja je složena po najnovijem pravilniku za 2011. godinu. Navodno.



Iako je DS3 zapravo namijenjen „fancy“ klijenteli i šminkerima kojima je auto puno više pojam nego sredstvo, ni njima nije naodmet određena doza relijaškog prizvuka. Jasno, ni jedan automobil u posljednje vrijeme nije polučio značajniji uspjeh na tržištu ako mu imidž nije uključivao magičnu riječ - sport, pa ni DS3 nije izuzetak. Niti treba biti.

DS3 je sušta suprotnost C3. Njegova je agresivnost predivna, elegantna, prepuna modernih detalja koji ne prelaze granicu dobrog ukusa i ne nameću pretjeranu futuristiku.



Svaki detalj napravljen je smisleno i uklapa se u dizajnersku cjelinu kojoj je teško odoljeti: 16-colni naplaci variraju ovisno o odabiru boje vozila, unutrašnjost pršti od jarkih boja i neuobičajenih dezena, kao i krov. Dakle, DS-om 3 dominiraju gotovo neograničene mogućnosti individualizacije.
Za razliku od karoserije, motori su ipak svedeni pod pojam uobičajeno. Za početak su tu dva dizelska (1,6 HDi 90 i 110 FAP) te tri benzinska motora (1,4 VTi 95, 1,6 VTi 120 i 1,6 THP 150). Hrvatsko tržište u prvom će valu biti uskraćeno za dizelske izvedbe jer je procijenjeno da tim segmentom tradicionalno dominiraju benzinci.

THP 150 je top-ponuda DS3. Osim što ga ukrašavaju 17-colni naplaci i sjedala u alkantari, klima i audio oprema dolaze kao dio serijske. Baš kao i LCD- svjetla na rubovima prednjeg odbojnika.



Sva tri benzinska motora slove kao odličan izbor, ali tek u varijanti sa 156 KS DS3 se vozi onako kako izgleda - oštro, dinamično, agresivno. Već na 1400 o/min „na dužnost“ se javlja većina od deklariranih 240 Nm okretnog momenta. Pritom nema divljeg plesa upravljača ili pak zastoja zbog turbo-rupe - 3,95 metara kratki DS3 vrlo je konkretan i izravan, a pritom je ostao klasično francuski šarmantan, ali i udoban, pa i na kamenom popločanim pariškim cestama, iako je ovjes podešen tvrdo.

Dok će modelu C3 mnogi prigovarati zbog „spužvastog“ osjećaja na upravljaču, DS3 je napokon raskrstio s tim tipičnim Citroënovim naslijeđem. Svaki je impuls na upravljač munjevit i izravan, a prolazak kroz zavoje precizan. I šestostupanjski mjenjač vodi se točno, a brzine su raspoređene začuđujuće ravnomjerno. Velika silina potiska, ali i dobro pogođena elastičnost motora dopuštaju i brzinu više nego što bi to trebalo biti.



Dok će većini potencijalnih hrvatskih kupaca biti dovoljan chic izgled DS-a i VTi sa 95 KS, zagriženi relijaški entuzijasti čekaju 200 KS snažnu homologiranu repliku. Ona bi trebala biti predstavljena na predstojećem ženevskom salonu. No, taj dio ipak nije „chic mystique“ priča francuskog „fancy“ automobila, nego prestanak asfalta i početak - makadama.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: skoda yetti jeepwranglerunlimited auto kreso motor coat astrabiturbo farovi za opet astru karavan newproducts:northfacejack benzinilidizelkiasportage fiestasuv gorivo kvaliteta ljtniheguma cijeneservisamitsubishiasx karting arena christian louboutin bejweled p gilleta jimmy uporednitest astra sedan mentor seat arosa corsahb jednimorezeroarom arsenal jerseys toyota aygo ugradnja plina starudije aygo i up normativ auto servisa koliko ulja ide u motor golfdi nokian w uskoro pritisak u gumama fiat bravo a class termostat peugeot damir erdelic citroen zero testrabljenihpassata radno chevrolet.epicazlt north face gore tex pro jacket koliko ulja ide u motor polo grijano prednje staklo driftanjenamotocilu ford ranger koliko ulja ide u motor polo tiffanytringslfenceeinbsilver gorivo tifon guinnes koliko ulja ide u motor polo bmw, audi, mercedes fiatrmarea nissan micra cc dijelovi autoeradio