Autokreso
Autokreso
2010-12-13 , Autor: Cvek
Bookmark and Share

Svojevrsna konkurencija popularnom modelu Mini u kombinaciji s benzinskim agregatom od 120 konja pametna je kombinacija. DS linija modela postavila je francusku kvalitetu na novu, višu razinu


 

Samo do prije nekoliko godina modno osviješteni vozači nisu na tržištu imali veliki zbor automobila koju su mogli zadovoljiti njihove potrebe. Ustvari, možemo reći da je tu bio samo jedan izbor – Mini. Danas je situacija ipak bitno drukčija. Izbor je proširen za nekoliko vrlo zanimljivih modela. Mislimo pri tome na Fiatov model 500, nedavno pridošli Audi A1, ali i na Citroënov model DS3, kojime je francuski proizvođač započeo novu, luksuzniju liniju automobila. I sami smo imali priliku isprobati primjerak pokretan 1.6-litrenim benzinskim agregatom od 120 konja.

 


Atraktivnost automobila postignuta je vrlo modernim dizajnom, ali i kombinacijama boja koje se nude, odnosno mogućnostima individualizacije. Tako je testirani model imao najviše bijele boje, uz tirkizni krov koji je upotpunjen i dodatnim naljepnicama.

 


I uređenje putničke kabine napravljeno je vrlo smisleno i proračunato. S obzirom da ovo nikako nije model namijenjen velikim obiteljima, već mlađim, urbanijim vozačima koji se u pravilu voze sami ili uz suvozača, na prednjim sjedalima nudi se vrlo zavidna količina prostora, pogotovo za suvozača. Tako u slučaju da ipak trebate još nekog prevest, pomicanjem suvozačkog sjedala prema naprijed dobivate dovoljnu količinu prostora i za još jednog putnika straga, a bez opasnosti da pati suvozač. Radi li se o četvrtom putniku, on ne prolazi baš najbolje, jer iza vozača nema prostora na pretek. Mnogo je sitnih detalja kojima se pokušava dobiti dojam luksuza. Tako se u skladu s narančastim osvjetljenjem instrumenata korištena i svjetla koja u istoj boji osvjetljavaju područje oko nogu vozača i suvozača.

 


U odnosu na C3, na čijoj je platformi nastao, prednja sjedala malo su spuštena kako bi se dobio osjećaj sportskog automobila. Testirani benzinac nudi vrlo dobre performanse, a daleko bolji su i mjenjač i upravljač, ali mislimo da Citroën na ovim stvarima može još poraditi. Mjenjač bi mogao biti malo uglađeniji i precizniji, ali to je boljka na koju smo već navikli, a ne bi bilo loše kada bi 5-stupanjski mjenjač dobio dodatnu brzinu.

 


Najveća snaga od 120 KS osigurana je pri 6000 okretaja u minuti, dok je solidnih 160 Nm okretnog momenta dostupno pri 4200 okretaja što zajedno dovodi do ubrzanja četverocilindarskog benzinca od 8,9 sekundi te najveće brzine od 190 km/h. Pretežno zimsko vrijeme s temepraturama nižim od ništice te mokre i snijegom prekrivene ceste u okolici Zagreba nisu nas tjerale na brzu vožnju. Čak štoviše, vozili smo se gotovo «penzinerski» što je dovelo do prosječne potrošnje od svega sedeam litara, možda koji decilitar više. No, prisjetimo li se vožnji s početka godine kada smo DS3 vozili na prometnicama Pariza i okolice možemo zaključiti kako je ovaj pogonski agregat dobra mjera za ovaj automobil. Snaga od 120 KS je dostatna, jer ipak treba imati na umu kako nije ovo model kojim će se glavna publika, pripadnice nježnijeg spola, jurcati zavojitim prometnicama Gorskog Kotara, već će se ipak više pokazivati na špici.

 


Tome u prilog ide vrlo široka listu mogućih kombinacija prilikom konfiguriranja automobila kako bi se mogli zadovljiti i najzahtjevniji kupci. Krov (četiri boje), karoserija, školjke retrovizora i kotači vanjska su područja koja se mogu personalizirati, odnosno govorimo li o samoj putničkoj kabini na izboru su brojne boje, presvlake i materijali namijenjeni za letvicu armaturne ploče, ručicu mjenjača kao i za mnogobrojne ostale elemente. Tu su i brojne naljepnice i mogućnosti ukrašavanja za personalizaciju vozila kako bi se izražavale različite tendencije i stilovi života. Vanjski elementi koji karakteriziraju DS3 svakako su LED lampice, dnevna svjetla, na rubnim dijelovima prednjeg branika koje istuču prednji dio vozila.

 


DS3 starta cijenom od 109.600 kn što se odnosi na 1,4 VTi model od 95 KS i Chic paket opreme. Nešto snažniji, testni model uz bogatiji, So Chic paket starta od 127.600 kn, čemu valja pridodati još čak 21 tisuću kuna za doplate. Tu mislimo na kožni paket, kromirane bočne letvce i ukrase, 17-colne alu naplatke, automatski klima uređaj, stražnje parking senzore,...

 

 


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: stestiguma seat ibiza-fiat grande punto test rabljenog toyota corolla trakcija mini cooper rabljeni auto djelovi spark seat leon mazda ditd seat ibiza-fiat grande punto cro auto show ford c-max lukasnervo renault velsatis pritisak u gumama renault clio koliko ulja ide u motor renaul mercedes vaneo cdi auto motom motorna ulja koliko ulja u motor mazda trib christian louboutin black pate honda cr v fiatmultipla jtd stari model opel corsa zadnji branik testegume staklo vjetrobran mali suv renaulta clija ford c-max usporedni test fiat linea i c dachia sandero motorno ulje za opel meriva theanorthlfacepgorestexpjacket volkswagen scirocco fulda sportcontrol lancia y dodgeknitro dani orisa cijene servisa peugeot pritisak u gumama fiat skudo honda civic turier octaviartestovi gembala thenorthfacedenalijackets ford c-max auto moto servis cijene servisa peugeot koliko godina izlazi magazin renault nissan hr jeep wrangler unlimited cijene servisa citroen dachia sandero