2011-01-17 , Autor: Cvek
Bookmark and Share

U doba sve skupljeg i skupljeg goriva, štedljivi agregati sve su više u modi. Isprobali smo i provjerili u kolikoj je mjeri uistinu štedljiv Citroënov maleni pogonski agregat u dizelskoj varijanti


 

Svaka generacija automobila donosi nešto novo. Nešto loše, nešto dobro. Teško je predvidjeti u kojem smjeru će krenuti prodaja nekog automobila, a što vidimo i na primjeru Citroëna C3. U doba dok krize još nije bilo, tijekom 2008. godine, C3 je činio čak 40 posto svih prodanih Citroën automobila. Protekle godine, u jeku krize taj udio je pao na nekih 23 posto. Neočekivano, jer u krizi se prodaju manji automobili, a k tome C3 je stigao u potpuno novom izdanju.

 


Automobilski svijet nikada nije monoton. Financijska kriza uzorokovala je daleko manju potražnju za novim automobilima, a dodatni pritisak sada je i sve viša cijena goriva. Štedi se na svakom koraku te se traže što štedljiviji automobili, kako u privatnom tako i u poslovnom svijetu, kada je riječ o flotnim kupcima.

 


Nedavno smo i sami imali priliku isprobati C3 u kombinaciji s 1,4-litrenim HDi agregatom od 70 KS. Model je to koji se prodaje već godinu dana, a u odnosu na prvu generaciju učinjene su dizajnerske promjene kako bi privukli nove kupce. Muške kupce, jer poznato je da su stari C3 uglavnom kupovale pripadnice nježnijeg spola.

 


Evolucija, a ne revolucija filozofija je dizajnerskih promjena. C3 je ostao ispod četiri metra dužine (394 cm), a raspolaže i prtljažnikom obujma 300 litara, što je respektabilna brojka u segmentu. No, ono što je vidljivo «već na prvu» jest činjenica da je Citroën mnogo uložio u kvalitetu završnog proizvoda. Dojam kvalitete je daleko bolji u odnosu na prvi model.

 


C3 djeluje dinamičnije, a lagano povećanje dimenzija najviše osjećaju putnici kojima je na raspolaganju više prostora za noge, kako na prednjoj tako i na stražnjoj klupi. Nude se i brojni pretinci za odlaganje sitnica, a valja spomenuti kako je pretinac za rukavice velik 14 litara.

 


No, poanta testnog primjerka je u pogonskom stroju. Riječ je o 1,4-litrenom HDi motoru koji najveću snagu od 70 KS ostvaruje pri 4000 okretaja, dok je okretni moment od 160 Nm raspoloživ pri 2000 okretaja. Možda ove brojke ne djeluju nimalo privlačno, ali nakon sedmodnevnog druženja zaključujemo kako su ipak sasvim zadovoljavajuće. Ubrzanje do stotke od 13,7 sekundi u vožnji ne djeluje tako sporo, a maksimalna brzina od 164 km/h prema brzinomjeru može biti i veća. Sasvim dovoljno za svakodnevna probijanja kroz gradsku gužvu, ali i vožnju otvorenim cestama. Doduše, ne prenatrpani.

 

 

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: the suzukidsamurai wwlturan ford kuga maraton zafirabopc blatobran zamjenski bmw elektr koliko ulja ide u mercedes a k tehih za citroen pikaso pokrivkaprtljaznogprostora polortsi grijanofprednjesstaklo farovitgolfuvaplus klub testslljetnih kneautomagazin domagojvida mercedes cl amortizeri passat koliko ulja ide u motor scenic golf trendline gilleta djecjeiautolsjedalice ford kuga stop audia spremnik cabrio zeljkoabarbaric skoda octavia reno magan berlingo rcz koliko ulja ide u motor fiat honda jazz cvt sciroccoar novisseat.leon corsaad knnautomagazin kolikouljaideumondeo hondaaccordrs mercedes e class fiatapanda hinridni turbo the north face gore tex waterp stoti and x=x cjenikuguma capur auto slalom autobume ljetne peugeotrexpert