Autokreso
Autokreso
2015-07-02
Bookmark and Share

Povratak modela s mekanim krovom izvrstan je kompromis svakodnevnog automobila i cabrioleta, a čiji zadivljujući rezultat uspješno spaja najbolje iz obaju svjetova




Uobičajen stav kako se malim automobilom smijete služiti samo po gradu, odmah smo ‘razbili’ i odlučili se za izlet do Poreča. Baš kao što je Hrvatska uz autoceste postala još manja, tako je C1 danas podesniji za put nego što bi neki njegov prethodnik to bio prije desetak godina. Pomoć mu daje i autocesta od Bosiljeva do Rijeke sa smiješnim brzinskim ograničenjima - većinom 110 km/h - pa putnici ne pate od prevelike buke malog trocilindraša.



Posebnost Airscapea je platneni krov i uzorak Missoni na vratima i sjedalima. Sunrise red - platneni krov sam je po sebi vrhunski proizvod s dvostrukom tkaninom, odnosno podstavom kao da se nalazite u nekom petput skupljem kabrioletu. Zvukovi koje krov propušta jedva su primjetni, a električno pokretanje je brzo te posve nezavisno od brzine kretanja. Ima jedan međupoložaj, a prema načinu otvaranja radi se o klasičnom ‘faltdach’ krovu gdje se otvara tek središnji dio, pa iznenađuje što je Citroën odustao od dosadašnjeg - 2 CV, Dyane, Plen Air, Pluriel - laundaulet otvaranja krova (koje uključuje i spuštanje stražnjeg prozora) po kojem je i postao poznat.



Izgled je općenito uvelike bolji nego kod prethodnika. Prednji je kraj osobito impresivan s podijeljenim svjetlosnim grupama, dodanim dnevnim LED-svjetlima, dok straga dominiraju velika staklena vrata, što prizivaju duh kupea.



Svjesni svih 347 cm dužine uvlačimo se u kabinu. Mjesta ima dovoljno na prednjim sjedalima, straga malo, dok je prtljažnik tek 196 litara. Zauzvrat ima kukice za vrećice, a preklapanjem stražnje klupe raste i do 780 litara pa može biti i praktičan automobil. Sjedala su primjetno visoka, nostalgično sportska, dok uzorak na njima i dalje oponaša uzorak Missoni koji nažalost nije original. Crvena plastika bliješti - valjda to mladi vole - pa bilježimo gomilu neobičnih detalja. Crvena boja plastičnog središnjeg grebena, istovjetna je osvrtnim zrcalima, a pažnju zauzima neobičan instrument s okomito postavljenim brojačem okretaja, što je svakako neobično rješenje.



Početni motor u ponudi je trocilindarski, jednolitreni benzinac od 68 KS. Porijeklo mu je japansko, Daihatsuovo, a godinama je proglašavan motorom godine u svom razredu pa nema smisla sumnjati kako se ne radi o jednom od najboljih strojeva na svijetu. Uz visoki stupanj kompresije, aluminijsku konstrukciju, karakterizira ga varijabilni razvod ventila, te dvije bregaste osovine, pa je podjednako impresivan u svim režimima. Zvuk mu je klasičan trocilindarski, pa ako nas pitate, bolji je na visokim, nego niskim okretajima, a lijepo ide.



Tvornica je obećala 155 km/h najviše brzine, te 14,3 sekunde za ubrzanje 0-100 km/h (kada je u automobilu samo jedna 75 kg teška osoba), što su sasvim dobre vrijednosti s obzirom na klasu. Pretjerate li s brzinom, mudro je da obje ruke držite čvrsto na upravljaču, jer izrazito kratak međuosovinski razmak od 234 cm znači i dosta nemira, no i okretnost, pa se C1 u mjestu okrene za samo 9,6 metara.



No, malen motor ima i veliku prednost - potrošnja je prava blagodat. Brza vožnja autocestom uz prosjek od 122 km/h znači 6,6 litara, a ulazak u Istru i kudikamo smireniji tempo mogu je spustiti do 5,4 litre. Vozite li se sporije od 90 km/h, potrošnja pada i na 4,5 litara, dok u gradu s dosta stajanja (testni primjerak nije imao sustav start&stop) raste i do 8,6 litara.



Sve u svemu, cijena od 92.606 nije baš nešto povoljna za ovaj šminkerski automobilčić. Dosta je to skuplje od osnovne izvedbe što stoji 84.224 kuna, te naravno poprilično skuplje od najjeftinijeg modela C1 čija cijena započinje sa 76.388 kuna.
 











Advertisement
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: opeleastraggtcedijelovi fiat palio dizel honda fr-v quaskai rabljeni rapidspaceback vwpolor pdffilter meganegrs kraljevi prerada audi kao ni j najmanji audi opelcorsa octaviaitour test benzina nissanrjuke b-max seatgexeojst pritisak u gumama dacija daste chevroletrcruis seatgexeojst staratfabia fiat coupe alfa mito progression opelsvectrawc cijene servisa peugeot opel corssa toyota starlet northhfacexrealization cip subaru stx mazdaotuning golfsdipet thenorthfacevindicatormid australia ugg classic bailey b subaru legacy xantia golftvsnpolo autogume thenorthfacedenalijackets ravnanje felgi tricilindrawmotor odrzavanje arena aixiam fiat freemont prednja obloga koliko ulja ide u motor ford t vrsta landsroverwevoque cijeneeservisafchevrolet christian louboutin cutout tau usporedni test zadnji pogon ii