Autokreso
Autokreso
2011-01-21 , Autor: Marko Tomac
Bookmark and Share

Ugodno smo se iznenadili, ali to zapravo nije trebalo biti iznenađenje. Chevrolet je nakon Cruzea opet napravio dobar posao - monovolumen Orlando, jeftin i potencijalno najzanimljiviji obiteljski auto. Već za par dana očekujemo ih u prodajnim salonima


 

Još postoje vozači koji dijele aute po „nacionalnostima“. Francuzi su kao mekani, Nijemci tvrdi, Japanci imaju visokoturažne mašine... Nije baš tako, a da iznenaditi može i korejsko-američki auto, nakon cruzea, otkrio nam je novi Chevrolet Orlando. Nismo se nadali ničemu, a orlando bi mogao biti najbolja obiteljska kupnja. Zašto?

 


Za razliku od mnogih sivih korejskih odijela s američkim potpisom, orlando uživo uopće ne izgleda loše. Amerikanizirani stil dobro mu stoji jer ide pod ruku s idejom monovolumena, pa je to zapravo „pravi američki van“ umanjen za druga tržišta. Osjećamo čak i želju za putovanjem i ushit prije vožnje te brzo otkrivamo da Orlando nije samo velika kutija, nego ozbiljan auto, čak i ozbiljniji nego što izgleda izvana.

 


Izgleda manji nego što jest. Dug je 4,65 metara i ima sedam sjedala, pa je poput Renaulta Grand Scenica i Citroëna C4 Grand Picassa, a uz bok može stati i seatu alhambri te sličnim „velikim putnicima“. Nastao je na platormi Cruzea, odnosno na tzv. delta-platformi, koja je osnova i stare Astre. Bez brige, potrebne preinake su napravljene. Međuosovinski razmak mu je razvučen, a iznenadio nas je i ekstremno širok trag kotača od čak 158,4 cm. To je tri do pet centimetara više od limuzina srednje klase i sličnih velikih monovolumena, a obećava naglašen osjećaj stabilnosti.

 


Vozne osobine nisu sportske, iako bi vrhunske sportske gume na isprobanim modelima željele da je tako. Ne znamo zašto smo vozili na Bridgestonima RE050. No, Orlando neravnine upija mekano i bez zvukova koji uznemiruju kabinu, a dobar je i prilično izravan upravljač sa samo 2,75 okreta od kraja do kraja. Izravan jest, ali prednji ovjes odmah upozorava da od njega ne očekujemo čuda. Kao da viče: „Ja sam putnik, a ne slalomaš“, a isto to potvrđuje i visoko težište kabine. Orlandom nemojte juriti, ali umjereno možete krenuti i na kraj svijeta.

 


Krug okretanja od 11,3/11,8 metara je prosječan, a na koncu nam je zasmetao i kroj prednjih sjedala. Kao da su izbočena na sredini pa zahtijevaju određen položaj tijela. Nema meškoljenja! Možda je čak i bolje u drugom redu. Chevrolet je iskoristio priliku i stražnju klupu podigao puna četiri centimetra. Budući da na njoj mjesta ima u izobilju, odličan pogled prema naprijed samo upotpunjuje atmosferu.

 


Prve kilometre prelazimo s predumišljajem da će samo dizelski motori biti zanimljivi. Prosječni 1,8-litreni benzinac, kao i većina takvih motora, ostavlja nas bez dojmova. Sa 141 KS u konačnici ima što pokazati, ali snaga mu nije nadohvat ruke, vrhunac je pri 6200 okretaja, a nevelik mu je i okretni moment od 176 Nm. To nisu karakteristike za svestranog obiteljskog putnika, pa će početni benzinac odgovarati samo onima koji ne ulaze u gradske jezgre i ne idu na duga putovanja za kakva je Orlando napravljen. Tamo će do izražaja doći njegova tišina pri nižim okretajima i uglađenost.

 

 

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: subaru trezia test vw koliko ulja ide u motor alfa bmw cijene servisa bmw test auto guma - unknow citroenelise osijek naslaga ugljika skoda kodiaq old specials : northface jacket,ch electricev a line empire waist tube top l siatem najbolji benzin koji corsae suzuki regina honda crz novi vs stari tembo kuka za fiat palio astraaf cijenaoservisaaseatlalhambra fiesta econetic the north face sable shoes men turbo strret race nagradna.igra fijat palio veliki kalendar svih noviteta civic type r golf vi koliko sipati ulja u toyotu av twingoors megane rs sport koliko se pumpa tlak u gumama focus c-max nissan nevara amortizeri za gepek vw polo dijelovizagajbu honda fan club koje ulje ide u smart coach handbags black with choc honda cr-z clioistoria toyotaucorollaeverso smjena novak danijel porschepanameragts opeleomega