Autokreso
Autokreso
2011-11-21
Bookmark and Share

Prije nekoliko dana imali smo priliku ovaj američki dragulj isprobati na domaćim prometnicama. Cestama Zadra i bliže okolice gdje je priređena regionalna prezentacija za predstavnike sedme sile


 Automobili Chevrolet Camaro

Chevrolet ove godine slavi 100 godina postojanja i nedavno je obilježio ovako značajan jubilej u Švicarskoj gdje je ugostio brojne novinare iz čitavog svijeta. Možda se neki pitaju zašto baš tamo? Naime, sve je počelo u La Chaux de Fondsu, u kantonu Neuchatelu u Švicarskoj, jer tamo je rođen Louis Chevrolet. Mlađahni je Louis Chevrolet od oca naslijedio zanimanje za mehaniku pa je naučio sastavljati satove i bicikle.

 Automobili Chevrolet Camaro

Pridružio se lokalnoj radionici Roblin, gdje je popravljao kočije i bicikle, a da bi kasnije započeo proizvodnju bicikla pod imenom Frontenac, a kako će kasnije nazivati i vlastite trkaće automobile. Odlazak u SAD obilježilo je natjecanje utrkama, ali i pokretanje marke Chevrolet, kao dio General Motorsa. Pored Corvette, jedan od najpoznatijih modela ovog američkog proizvođača svakako je Camaro kojeg smo proteklog tjedna i sami imali priliku isprobati na cestama Zadra i okolice te poligona na aerodromu.

 Automobili Chevrolet Camaro

Povod tome svakako je bila činjenica da je ovaj model konačno dobio svoje europsko izdanje koje se sasvim legalno može registrirati jer zadovoljava sve propise. U fazi pretvaranja američkog dragulja u europsko izdanje napravljene su promjene koje se prvenstveno odnose na ovjes. Nije bila riječ o modifikaciji već o pripremi sasvim novog ovjesa, od položaja ramena do nosača 'balans štange'. Za domaće, hrvatsko tržište predviđen je samo jedan model - Camaro SS. Opremljen 6,2-litrenim V8 strojem prilično jednostavne (američke) tehnike, posuđenim iz slavnije Corvette. Iako ima dva reda cilindara, ima samo jednu bregastu osovinu u sredini te dva iznimno velika ventila po cilindru. Zbog njih dobro diše i pri ekstremno niskim okretajima, pa je zapravo teško shvatiti da taj motor (izvedba LS3) razvija 432 KS pri 5900 o/min, odnosno 569 Nm pri 4600 o/min. Spojen s ručnim šestobrzinskim mjenjačem nudi izvrsne performanse.

 Automobili Chevrolet Camaro

Ubrzava izuzetno, 5,2 sekunde za 0-100 km/h uz 250 km/h najviše brzine. To je brzina koja se vrlo jednostavno postiže, a brzinomjer voli pokazati i desetak kilometara na sat više. Veća zanimljivo je da u drugoj 'ide' 128 km/h te da mu je zvuk jedinstven. Riječ je o performansama motora upregnutom 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Ako ste pravi američki fanatik, onda vjerojatno birate automatski način prijenosa snage na stražnju osovinu. Tada morate računati i na nešto slabije performanse. 'Svega' 405 KS i 566 Nm maksimalnog okretnog momenta pri 4300 okretaja u minuti. U coupe izdanju treba mu 5,4 s do 100 km/h, odnosno 0,2 s više u cabriolet verziji.

 Automobili Chevrolet Camaro

No, ovjes mu je prilično tvrdo podešen i vrlo kratkog hoda - posebice straga. U usporedbi sa sličnim automobilima, čak i previše neudoban. Konstruktori su to pokušali riješiti mekanim sjedalima, ali ona prije djeluju kao lošiji detalji samogradnje nego profilirana sjedala iz slavne sportske ikone.

 Automobili Chevrolet Camaro

Kočnica je tvrda i visoka, pa su sva podešenja malo drukčija, tako da ne možemo zaključiti kako je riječ o vrhunskom sportskom automobilu. Pogotovo ne po ukusu europskog kupca. Camaro se dobro vozi, ali ne nudi ništa senzacionalno. Upravljač mu je sterilno običan, ručni klima-uređaj posve nelogičan, a instrumenti na konzoli ispred ručice mjenjača prilično neprikladni. Očekivali smo više. Barem u vožnji. Ovako je to automobil za kojim se okreću jedino susjedi jer znaju koliko imate 'konja' pod haubom, a vi ih baš nikad ne koristite. Od značajnijih, odnosno vidljivijih razlika u odnosu na američko izdanje, ovaj Camaro ima LED tehnologiju na stražnjim svjetlima.

 Automobili Chevrolet Camaro

Za cijenu od 54.500 eura, što svakako nije malo, dobiva se dosta bogato opremljen Camaro. Kožom obložena sjedala i unutrašnjost, 20-colni naplatci upareni s Pirellijevim PZero gumama, HUD (Head Up Display) – prikazivanje ključnih informacija (kao što su brzina i trenutno odabrana pjesma ili radijska postaja) na samom vjetrobranskom staklu... Stražnji parkirni senzori s kamerom i šest zračnih jastuka standardni su, kao i ISOFIX nosači za najmlađe obožavatelje sportskih automobila. Obožavateljima dobrog zvuka tu je vrhunski Boston Acoustics sustav od devet zvučnika. Cabriolet stoji 60 tisuća eura, a doplate su moguće za automatski mjenjač (2500 eura), metalik boju (1000 eura), premium boju (1200 eura), naljepnice (800 eura), stakleni otvor (1400 eura), 20-colne polirane naplatke (800 eura) te posebnu seriju povodom 45 obljetnice Camara (2500 eura).

 Automobili Chevrolet Camaro

Putnička kabina ne izaziva preveliko oduševljenje samim dizajnom, ali se može zaključiti kako je više-manje sve na svom mjestu. Ne bi bilo loše da je upotrebljeno ipak malo više stila. Također, ne bi bilo na odmet da je korišten upravljač koji je toliko sličan onom kao u najjeftinijem Chevrolet modelu. No, bez obzira na sve to, vjerujemo da kupci ovoga automobila neće ostati nimalo nezamijećeni na domaćim prometnicama, ako ne već samim vizualnim dojmom automobila, onda barem odličnom zvučnom kulisom koju ispušta V8 motor.



Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: kapacitetet tanka goriva megan iskoristivi kapacitet spremnik ford ranger jean todd godisnji range rover guinessrekord usporedni test - volkswagen go signalizacija table reno megane berlina chevrolettcruzccruz christian louboutin louis sued kia klub reno megane berlina cjenikvdijelovauzaropelemeriva koje ulje ide u opel meriva nove trosarine christian.louboutinsfastenhlea najbolji kompaktni suv uhrvatskoj elongated christian louboutin calypso pu lcd promjena klinastog remene octavia po mjeri pritisakugumamasmartfortwo jeep grand cherokee alpina soda kodiyak fordsfokusvsti dunlop du sport maxx zr xl spo pritisak u gumama renault tali skodajeti cjenikczamjenskihndijelovalza fulda exelero seat arosa spredni test hondaphybrid dario konipek mercedes cklasa redizajn daewooleganza testzautorgumesbfgoodrich pritisak u gumama ford s max mercedes-benztb christian louboutin studded pl testszimskeogume chevroletccruzvstoettvrata koliko ulja fiatmultipla jtd stari model izmjenauljaideumotorfiest fordafokusuiii