Autokreso
Autokreso
2010-11-06 , Autor: Domagoj Kodžić, Slike: Marko Tomac
Bookmark and Share

Nakon što smo najnoviji i najčudniji Carlssonov uradak premijerno vidjeli na salonu automobila u Ženevi, bili smo u rijetkoj prilici probati što sve može jedan od najrjeđih i najsportskijih automobila današnjice


 

Za razliku od brojnih svjetskih prezentacija koje se uglavnom odvijaju na mondenim destinacijama ili na pomno odabranim cestama, Carlsson je svoj prvi proizvedeni automobil iz posebne serije prvi put izvezao na stazu Hockenheimring. Naravno, bili smo tamo i zajedno brojili prve kilometre.

 


To je Carlssonov najekskluzivniji model, prvi ulazak u GT-klasu te ograničena serija od samo 25 primjeraka - po jedan za svaku zemlju. Ekskluziva kakvu je malotko vidio te rijetka prilika uopće probati nešto toliko posebno. Ne treba naglašavati da je to prvi automobil iz ograničene serije, koji je već prodan kupcu u Ukrajinu, a do kraja ove godine sve su narudžbe već pune jer je planirana proizvodnja još samo dva primjerka. Na njemačkom tržištu stoji zgodnih 510.510 eura ili 429.000 eksportne cijene ako već imate nekakvu carinsku smicalicu na umu.

 

Odlična nam je ideja prekrajanja velikoserijskih automobila u nešto posebno pa razmišljamo tko je možda još u povijesti bio tako uspješan. Samo dva igrača. Rolls-Royceov karoserist Mulliner Park Ward, te Švicarac Monteverdi i njegov projekt Hai. Nitko drugi. Stvarno odabrano društvo!

 

 

U stvarnosti je automobil fantastičan. Nije nimalo agresivan. Krase ga izmijenjene svjetlosne grupe. Zadak s četiri džinovska završetka ispušnog sustava uvelike podsjeća na aston martin, a ni izduženi nos nije posve znan. Zahvaljujući njemu i oštrim linijama na bokovima uspješno je skriven lako prepoznatljivi Mercedesov kroj modela SL, što je svakako velika prednost tog projekta. Zato više ni nema tvrdi sklopivi krov.

 

Završen u tehno imidžu sive boje s crnim detaljima te naglašenim narančastim ukrasnim prugama, djeluje izuzetno. Nema nikakvih suvišnih vanjskih dodataka poput spojlera, a izuzetan se koloristički doživljaj nastavlja i u kabini. Dizajnirana u skladu sa svim zahtjevima naručitelja te imidžem marke, u neobičnoj kombinaciji smeđeg tona, još se više ističe narančastim detaljima na upravljaču te koncem koji ukrašava u rombove pretapeciranu unutrašnjost u uštavljenoj koži bizona i antilope. Kevlara ima i previše, a pažnju plijeni i pločica s oznakom Carlsson No. 1/25. Prestiž.


 

No, najveći doživljaj taj superautomobil ipak nudi kad je upaljen. Za pogon mu je potreban jedan od najsnažnijih automobilskih motora na svijetu - Mercedesov SL 65 AMG. Njegovih velikih 612 KS i 1000 Nm ostvaruju se uz pomoć dva paralelna turbopunjača, ali za Carlssonov uradak nisu dovoljno ozbiljni. Spomenuti je tuner letvicu postavio još više, pa njegov motor uz 753 KS pri samo 5000 o/min razvija i zadivljujućih 1320 Nm pri 3750 o/min, koji su zbog možebitnih teškoća s petobrzinskim automatskim mjenjačem elektronski ograničeni na “samo“ 1150 Nm u rasponu od 2000 do 4000 o/min.


Impresivan nastup motora kojem je svejedno da li se njime divlja ili smireno putuje jedan je od najboljih koje smo probali! Visoke performanse te jurilice u stanju su nositi se s najbržima na svijetu. Do 100 km/h ubrzava za 3,7 sekundi, dok je najviša brzina 352 km/h. Zvuči nevjerojatno, a tako se i vozi. Ako i krenete oštro, nećete shvatiti da ste toliko brzi. Udobnost je dojam na lijevom sjedalu, a brzina tek na desnom. Ugasite vrhunski Focalov audiosustav i uživajte. Ovo je jedan od boljih GT-automobila na svijetu.

 

 

Aerodinamika mu je savršena, a zahvaljujući velikom donjem spojleru i produženom zatku s oštrom linijom prtljažnika nije bilo potrebno montirati nikakve dodatne spojlere. Sve radi vrhunski. I ovjes i kočnice. Ispušni sustav od nehrđajućeg čelika počinje tutnjati, a vozač osjeća nervozu i nastoji biti što brži. S ovim je carlssonom to izuzetno lako. Kočnice su 405 mm sprijeda i 380 mm straga, što djeluje pomalo nevjerojatno, ali i vrlo učinkovito. Sprijeda su još šesteroklipna kliješta, a straga četveroklipna. Kotači su 20-palčani s gumama 265/30 R20 sprijeda i 325/25 R20 straga. Jedan naplatak takvih razmjera teži samo 11,2 kilograma, što je čak 40 posto manje od konkurencije. Inteligentan ovjes C-tronic automatski prepoznaje karakteristike ceste te način vožnje, pa neprestano podešava ovjes. Rezultat nije samo ugodno putovanje na dugim stazama, nego i brža vožnja po zavojima, što stvara ugodan osjećaj potpune kontrole.


Postoji cijeli niz superbrzih, pomalo ekskluzivnih automobila koji pravo lice pokazuju tek na stazi ili u nekom sličnom zatvorenom okruženju. Zbog toga nam je drago što su u Carlssonu krenuli sasvim drugim putem, namjerno se odrekli trkaćih pojaseva, zaštitnih kaveza, ekstremnog ovjesa i svih drugih na pisti potrebnih dodataka, pa je C25 dobar i za svaku drugu priliku, bilo da vam treba automobil za pokazivanje uspješnosti ili svakodnevnu bržu vožnju koja je u takvom automobilu naročit užitak.


Ako smijemo izreći preporuku za kupnju, onda to bilježimo sada. To nije samo jedan jedini automobil rezerviran za svaku zemlju, nego izvrstan automobil za sve prilike. Dovoljno razmetljiv i brz poput najbržih na svijetu, a jednostavan poput svakog Mercedesa pa se njime može otići u bilo koji servis. Pritom, za razliku od ostalih superautomobila, ima potpune sigurnosne pakete i svu opremu današnjice koja smanjuju sve rizike. 

 

 


Smart S25 - Maleni brat blizanac
Atraktivni smart zapravo je nastavak osebujnog projekta Carlsson C25. Naime, maleni je automobil izgledom jednak novom GT-uratku pa kao da svima šalje poruku kako je on maleni brat blizanac, odnosno onaj tko ima C25 svakodnevno vozi Smart S25. Vizualno izjednačen s uzorom, ističe se grafitno-sivom mat bojom, s malim dodatkom crne i zamjetnim narančastim detaljima. Isto se nastavlja i u kabini, gdje su odabrani najfiniji materijali poput kože u kombinaciji s alkantarom te brojni Carlssonovi logotipi. Sve je brižno uređeno, pa Smart by Carlsson djeluje još atraktivnije. Dodan je i sportski ovjes koji snižava vozilo 15 mm sprijeda i 35 mm straga. Stoji samo 189 eura. S25 je ukrašen i naplacima evo black edition, s gumama 195/45 R16 sprijeda i 215/35 R 17 straga. Za njih je potrebno doplatiti oko 1840 eura.

 

 


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: opelcorsaopcprednjidifuzor subaru legacy hyundai u kolovozu cadillacsrx emil frey transalp vinjete za vodene skutere uniroyal porscherboxter ipak je pravi bmw xenonmsvjetlaapolo vladimirkadi renault alpine daciappikap audi q ogrebotine test gradskih auta christian louboutin change of arocs porscherboxter skodacitigo testkaravana black koliko ulja ide u motor audi bentley chrysler sebring opel astra classic travec tecdrah cjenik dijelova za vw polo sel cijenik guma vrsta ulja u motor toyota dvostruko zimske gume honda hrv test sijalica hondavaccordltest testnautomgume renaultmeganiii test rabljenog scenic testovirabljenihvozil tmicubisi.lancer renaultmeganiii qashqaitest calibraopel ovo su heroji streetracea ford fiesta test rabljenih skoda fabija test staklo mercedes slr maraton test opel coesa c mercedes m citroen c elyse