Autokreso
Autokreso
2010-10-13 , Autor: Domagoj Kodžić, Slike: Marko Tomac
Bookmark and Share

Pomirba nepomirljivih koncepcija sve je prisutnija u svim automobilskim razredima, pa je danas sasvim logično da velike limuzine dobiju peta vrata, povećaju udaljenost od tla, ugrade im moćan dizelski motor te kompletnu opremu za tuning


 

Problem je vrlo jasan - željeli biste neupitan sportski automobil, ali vam obaveze ne dopuštaju, a zbog prirode posla ili obitelji treba vam veće vozilo s više sjedalica? Donedavno o nečem takvom pod BMW-ovim okriljem nismo mogli ni sanjati, a kamoli još o vrhunski tuniranom primjerku.

 

 

Najbolji je tuner BMW-a u izboru njemačkog dijela redakcije Auto motor i sporta AC Schnitzer, pa je sasvim razumljivo da smo probali nešto iz njegova povelikog opusa koji uključuje sve, baš sve modele tog proizvođača. BMW serije 5 GT svakako je jedan od trenutačno najzanimljivijih jer koji je automobil bolji za put od onog s oznakom Grand Tour?

 


Ako vam serijska izvedba nije dovoljno atraktivna, u Schnitzeru ste na pravom mjestu. Automobil na slikama ima potpuni vizualni paket koji se sastoji od velikog prednjeg spojlera, otvora za ventilaciju na poklopcu motora, “suknjica“ pod pragovima i straga te velikog stražnjeg spojlera. Taj je paket upotpunjen i džinovskim 22-colnim Bicolorovim kotačima vlastitog kroja. Za razliku od brojnih europskih tunera, Schnitzer je jedan od rijetkih koji ima zaposlenog i vlastitog dizajnera, što je zamjetno u bogatstvu detalja.

 


Unutrašnjost je razmjerno jednostavna. Za preradu je uzet najbogatiji paket opreme, na koji je zapravo teško dodati bogatije stavke, osim aluminijskih pedala i odmorišta za nogu ili podova i prtljažnika u plišu. Najveća izmjena na koju su u Schnitzeru neobično ponosni zamjena je kontrolera sustava i-Drive novima aluminijskima u vlastitom kroju, koji neobično podsjeća na lakometalni naplatak vlastitog kroja.


Tehnički gledano, baza za Schnitzerovu preradu je BMW 530d GT. Ekipa iz Aachena dodatno je osnažila spomenuti model. Najprije je napravila drukčiji pokrov motora pa, umjesto serijskih 245 KS, sad razvija 286 KS. Najveći okretni moment još je upadljiviji. Umjesto prijašnjih 540 Nm, sad ostvaruje 620 Nm u rasponu od 2000 do 3000 o/min. Spojen s osmobrzinskim automatskim mjenjačem, taj se Schnitzerov uradak kreće nevjerojatno lako.

 


Najbolje je što se u sekundi pretvara iz velikog putnog automobila u sportsku jurilicu, a da putnici to zapravo malo osjete. Ne osjete ni impresivnu masu automobila koja je bez vozača vrlo pristojnih 1960 kilograma, ali ni neprestane promjene stupnjeva prijenosa. U normalnoj su vožnji toliko nježni da ih ni vozač neće svaki put osjetiti. Zadivljuje koliko ovaj 5 GT “krade“ kilometre, odnosno kad se vama čini da se ne vozite prebrzo, pogled na brzinomjer jedini vas vraća u realnost. Zračni ovjes radi izuzetno kvalitetno, pa i na 22 cola velikim kotačima s nevjerojatno niskim gumama 265/30 R 22 sprijeda i 295/25 R 22 straga nema nikakvih udaraca. Schnitzer je za svaki slučaj dodao i posebne sportske opruge da bi se auto manje ljuljao.

 

 


Već je serijski model po pitanju performansi letvicu postavio izuzetno visoko, pa se dorada ovaj put nije značajnije odrazila. Najviša brzina je 245 km/h, a ubrzanje 0-100 km/h samo 6,7 sekundi. Međutim, u neformalnom razgovoru s momcima koji duže te prekrasne automobile saznajemo da ovaj model može i više, ali ne s ovim naplacima i spojlerima. Paket opreme koji ga čini atraktivnijim ujedno je i ograničavajući faktor jer uz bolju aerodinamiku takva serija 5 GT može potegnuti i do visokih 275 km/h. Impresivno!


Ako vam se i pomisao na dizel u sportskom ili prestižnom automobilu čini neprikladnom, nakon ovog Schnitzerovog lako je promijeniti mišljenje. I to ne samo zbog izraženih performansi ili uglađene vožnje, nego i zbog zvuka. Završeci ispušnog sustava nisu samo stilski elementi, nego i dijelovi zaslužni za dobar zvuk. Dizela!

 

 


Mnoštvo snage i momenta omogućuje da se ovim modelom vozite baš kako želite. Pretjecanja su kratka, jer 5 GT odlično starta u svakom stupnju prijenosa, a kočnice su također impresivne. Tuning im je donio osmeroklipna kliješta sprijeda pa i ovako velik automobil staje s lakoćom. Uvjerljivost je možda i ključna riječ, ali je pojavom opsežnog Schnitzerova tretmana smjenjuje dotjeranost. Iznenađeni smo i cijenom, koja je na njemačkom tržištu nevelikih 97.304 eura, za vrhunski opremljen i sportski uređen BMW serije 5 GT.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: indeks brzine kod guma zimske gume honda crv dacia duster metalik boja koliko goriva staje u rezervar koliko ulja ide u moto lsuzuki nagradne polo gti test polovni autom vwisharan escort cosworth citroen distributer mercedes hidrogen cijene servisa toyota auris megane sopek renegade test toyota c- hr preupravljanje koliko ulja u motor mazda ford focus c max kompkakttsuvwmasterftest kao ni jedan lanciajthema hyunda elantra usporedni test golfova cjenik dijelova za opel astru cliougrandtour suxuki ignis seatnibizalsc ford transit bregasta peugeot exper najstariji mercedesbenzsprinter suzuki ignis dizel concept one suzuki swift sport octavia testovi octavia uporedni test malih auta tri kralja optimuma koliko ulja ide u motor alfa opel vectra opc daciapdusterwcijena hyundai santafe proace kia ceed v focus fiat lpg pourilesudelocalisationsetrop vw multivan nissanonote