Autokreso
Autokreso
2010-11-29 , Autor: Marko Tomac, Slike: Achim Hartmann
Bookmark and Share

Može li potpuno novi Volvo S60 D3 ugroziti čvrste fotelje njemačkog premium odbora u kojem sjede brutalno brzi BMW 320d i Mercedes-Benz C220 CDI?


 

Ovo je trenutak na koji smo dugo čekali! Kinez sa švedskom vizom napokon je stao pred porotu u obliku njemačkog izvršnog odbora odmilja zvanog klub prepotentnih. Audi se nije pojavio, a Mercedes-Benz C220 CDI i BMW 320d izgledaju vrlo staloženo te nimalo nervozno. Pitanje je sad - je li novi Volvo S60 dovoljno profinjen za direktore, vozi li se kao sportski auto i blista li sjajem zlatne kreditne kartice?

 

Sve šale na račun kineskog porijekla upućene Volvu odmah padaju u vodu. S60 je razvijen prije nego je švedski ponos prodan Geelyju i to se vidi na prvi pogled. To je pravi „švedski čelik“ i s punim pravom baštini sav šarm i iskustvo prethodnih generacija. Zapravo, S60 posljednji je pravi Volvo, jer će se njegov nasljednik graditi na Fordovoj platformi.

 


Ipak, čak ni Nijemcima nije svejedno što Kinezi smjeraju. Pogotovo ako je riječ o Geelyju, koji sve što dotakne pretvara u zlato i čije ime, onako usput, na kineskom znači sretan. Dobra je to karma, a izgleda da je dio nje prešao na novi Volvo S60.

 

BMW i Mercedes-Benz priča su za sebe. To znamo. Oni su institucije koje ne moraju pratiti trendove i zato nije čudno što nisu narasli poput drugih limuzina srednje klase. Ostali su najkraći u razredu, pa je i S60 veći od njih. Veći, ali ne i bitno prostraniji.

 


Na predjelu prednjih sjedala švedska je kabina najšira. Čak je 5,5 centimetara šira od one u Mercedes-Benzu C-klase. Visoki vozači najbolje će se osjećati u BMW-u jer se u njemu sjedi duboko i najviše je prostora iznad glave. Na stražnjim sjedalima nije bajno ni u jednom modelu. Najbolje je opet u S60, ali ni u njemu putovanje straga ne zaslužuje puno zvjezdica. Dakle, komfor za glavu straga ocjenjujemo dobrim kad korisna visina sjedenja prelazi 950 mm, a ni jedan od ova tri modela ne nudi više od 930. Zaključujemo - S60 se sjajno uklopio u pravila po kojima se igra u njemačkoj premium ligi. Tamo su prtljažnik i stražnja sjedala potpuno nevažni, pa 380 litara švedskog „gepeka“ izgleda loše samo na papiru.

 


Važan je samo „onaj osjećaj“ koji čine kvaliteta izrade, plemeniti materijali i vrhunska oprema. Ipak, pobjednik se mora znati, a kad sve sumiramo, ispada da je karoserija C-klase najupotrebljivija. Mercedes-Benz nije imao nikakvih većih nedostataka, a istaknuo se nosivošću i opsluživanjem. Subjektivno, najbolje smo se osjećali u BMW-u, on drugo mjesto dijeli sa S60, koji nas se dojmio kao najelegantniji.


Kategorija sigurnosti ne otkriva velike razlike, ali na planu aktivne sigurnosti prednjači Volvo. On umjesto vas može kočiti, paziti da ne napustite voznu traku i nadzirati udaljenost vozila ispred. Već znamo, može pratiti i mrtvi kut. Vozački profilirani BMW tu je najlošiji, a najbolja je ponovno C-klasa, koja ne podbacuje ni u jednoj potkategoriji (vidi tablicu). Nažalost, poglavlje sigurnosti na našem tržištu još nije presudno pri kupnji, ali je udobnost zato vrlo važna.

 


Volvo ima najbolja i najdublja sjedala te najbolje upija neravnine. U njemu se cestom klizi kao u luksuznim limuzinama, a razinu komfora podiže i najniža razina buke pri niskim (gradskim) brzinama. Vozač u C-klasi osjeća gospodski komfor, a u BMW-u je jasno da je to auto za one koji više vole zavoje. Iako je osjećaj vrhunske gradnje podvozja stalno prisutan, udarci poprečnih neravnina jednostavno su presnažni. U zbroju S60 ispada najudobniji i pobjeđuje, dok u BMW-u valja biti spreman na kompromis - onaj s brzinom.

 


Kompromisa zato nema dok govorimo o ubrzanjima, jurnjavi i voznim osobinama. Bavarski doktor za dizele ne ostavlja nikoga ravnodušnim. Strašno je brz, a sa 184 KS i najsnažniji u ovoj usporedbi. To se najbolje vidi na ubrzanjima i elastičnosti pri višim brzinama. Svejedno, Volvo i Mercedes-Benz su nadmoćniji po pitanju momenta. Imaju po 20 Nm više, a ukupnih 400 Nm smješteno je niže (1400 o/min) nego BMW-ovih 380 (1900 o/min). To se u vožnji osjeti u lakoći kretanja i tečnom kotrljanju gradskim ulicama, gdje su snažni dizelaši s ručnim mjenjačima vrlo često naporni za vožnju.

 

Objektivno, BMW je pod poklopcem motora najuvjerljiviji, ali ako se ogradimo od čistih brojki i subjektivno sagledamo stvari, Mercedes-Benz i Volvo su ležerniji za svakodnevnu upotrebu.
Razlike u snazi i ubrzanjima osjećaju se tek poslije 130 km/h, a očite postaju tek nakon 170 km/h. BMW se tada daje u galop, koji C-klasa donekle uspijeva slijediti, a S60 počinje zaostajati. Volvo se zaustavlja na 220 km/h, C-klasa na 232, a 320d pokazuje da bi nastavio i nakon 235 km/h. Što reći? Svi su odlični, a dvolitreni bavarac je najbolji.

 


Ovo su definitivno najzanimljiviji motori današnjice jer dok jurite kao demoni, još možete pričati o niskoj potrošnji i ekologiji. Ali, koga je u Hrvatskoj briga za CO2? BMW je teatralno brz i, što je još važnije, spreman na suradnju s vozačem. Tko želi i zna razumjeti informacije, brzo će shvatiti što mu podvozje i volan govore, a tad počinju prava uživancija i poseban odnos koji se uspostavlja između čovjeka i stroja.


Volvo je potpuno drukčiji, ali gušt u vožnji nije izostao. Samo je drukčije serviran. Volan mu je dovoljno precizan, zadane putanje dosljedno prati, a granično područje držanja dovoljno je daleko. Ali, ne i sportski visoko! S60 je zato dobar za one koji cijene tečnu i udobnu brzinu bez nervoze. Mercedes-Benz je vrlo sličan, ali su u njemu svi dojmovi upakirani u prepoznatljivo stuttgartsko pakiranje. U C-klasi je vjerojatno najbolje juriti dok nosite skupu kravatu, možda čak i fine kožne rukavice, a iz zvučnika se čuju Ivo Robić ili nešto sa švicarskog jazz festivala, ako ste internacionalnog glazbenog ukusa.

 

 

Šalu na stranu, jer i u „mečki“ postoji itekakva zaliha vozačkog zadovoljstva, a upotrebljivost dokazuje i vrlo dobar rezultat u kategoriji voznih osobina. Primijetite da razliku između C-klase i S60 stvara jedino Volvov vrlo loš krug okretanja, koji prelazi 12 metara. Naravno, S60 je tu nekonkurentan jer je jedini prednjopogonaš u ovoj usporedbi.


Budući da je riječ o vrlo skupim modelima, vaganje najniže potrošnje i nema previše smisla. Pogotovo jer je riječ o odličnim rezultatima koji se razlikuju do deset posto (vidi tablicu). Svi su iznimno štedljivi, ali su razlike opipljive kad je riječ o cijeni - ovisno o doplatama, mogu biti goleme.


Volvo S60 uspio je otvoriti vrata premium razreda, a čini se da ih je i zatvorio za sobom jer je u nekim kategorijama čak i nadmoćan „velikim igračima“. Ruku na srce, i to je svojevrsna pobjeda, a nakon zbrajanja cijena očito je da S60 otvara novi ulaz u svijet premiuma.




Cjenovni autsajder
Ako ste spremni voziti BMW 320d bez ikakve opreme, dovoljno vam je 287.328 kuna, ali to je malo vjerojatno. Cijena uz osnovne doplate, koje premium razred podrazumijeva, lako može biti i 50 posto viša. Isto vrijedi i za Mercedes-Benz C-klase, čiji model C220 CDI počinje sa 290.080 kuna. Volvo je tu potpuno drukčija priča jer je njegova ponuda, osim s doplatama, zamišljena i s nekoliko osnovnih paketa opreme. S najbogatijim Volvo S60 D3 stoji 317.258 kuna, a to je iznos koji BMW i „mečka“ preskaču uz samo nekoliko osnovnih doplata. Recimo, BMW za USB-priključak naplaćuje 2774 kune, najjeftiniji 17-colni kotači stoje 13.432 kune, vanjski retrovizori na struju su 2263 kune, maglenke 1971 kunu, a automatski klima-uređaj 11.899 kuna. Cijena tako opremljenog BMW-a odmah preskače cijenu najskupljeg Volva S60, koji ima sve to, ali i kožna sjedala i ksenonska svjetla… Ista je situacija s Mercedes-Benzom, pa je jasno tko je ovdje autsajder.

 

Zaključak

1. Mercedes-Benz
C-klasa se nametnula kao ukupni pobjednik dobrim rezultatima u svim kategorijama, iako ni u jednom trenu nije jednostavno pomela konkurente. Bodova joj je nedostajalo na polju aktivne sigurnosti, iako je pobjedu uzela i na tom području. Očigledno, ovo je najsvestranija premium limuzina srednje klase.

2. Volvo
Na račun niže cijene, dostupnije dodatne opreme i bodova u kategoriji „komfor u vožnji“ S60 je preskočio ljutog bavarca. Prostora za napredak ima na području pogona i voznih osobina, no svejedno volvo je našao svoje mjesto među najboljima u premium razredu. U korist mu idu definirani paketi opreme.

3. BMW
Ako bismo sudili samo iz vozačke perspektive, BMW serije 3 sigurno bi puno bolje kotirao. Ali, sagleda li se karoserija sveukupno, loš komfor i visoka cijena kupnju čine pravim kompromisom. Odličan motor oduševljava u vožnji, ali podrazumijeva skroz drukčiji stil vožnje od preostala dva uglađena rivala.


Sažetak:

 


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: usporedba: mercedes gla vs. au bmw vs mercedes jaguarox toyotavurbanjcrruiser koje ulje ide u motor suzuki g koliko ulja ide u motor opel fiatuno bmw vs mercedes bmw active tourer atmosferski jadransko test vw sharan zagreb delta rally pritisak u gumama renault scen santa domenica rally koliko ide ulja u motor clio mi testiramo one biraju volvo dizel automobili potrosnja citroencelisee bitterman tko najbolje svijetli seat leon zadnji lonac koliko ulja ide u motor opel c chevrolet.cruz mercedes udarac pri kretanju roomster vs logan megane grandtour christian louboutin boots gray usporedba: mercedes gla vs. au honda civic turier aprilia shiver pritisak u gumama honda accord ukraina street race chevrolet kalos mercedes prerade amortizeri sport yaris astra by srnec privacy notice : tiffanycompan golf cabrio test mini cooper dijelovi c-crosser test vw sharan kolikoulja u motor fiat punt automobili potrosnja land rover free lander klinasti remen dubravko usporedba golf-fiat street race osijek clio iv