Autokreso
Autokreso
2012-07-02 , Autor: Horst von Saurma, Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Granice fizike najbolje su ograničenje čovjeka i stroja, što na stazi još više dolazi do izražaja. Usporedili smo Mercedes CLS 63 AMG PP i Ducati 848 Evo te dva KTM-a - X-Bow R i 1190 RC8 R


 Foto report Automobil vs. motocikl

Sve je počelo suradnjom između Mercedesova odjela AMG i talijanskog Ducatija, kada je dogovorena marketinška suradnja. Četiri kotača i dva kotača u posebnoj suradnji. Već je tada bilo jasno da u svom gnijezdu, kao malotko drugi, imamo najboljeg čovjeka za takav test. Horst von Saurma u bivšem je životu bio motociklist, urednik u testnom odjelu Motorrada, ali osebujan pilot. Nastupio je zloglasnoj TT utrci na otoku Manu, vozio endurance utrke svjetskog prvenstva, pa čak i osam sati na Nordschleifeu. Kada je sredinom osamdesetih počeo nastupati s automobilima - na Porsche 944 Turbo Cupu u Monzi - sve mu je bilo drukčije.

 Foto report Automobil vs. motocikl

Automobil je vozio s jednom rukom i osjećao se neopisivo siguran između svih metara zaštitnog kaveza. Od onda je prošlo mnogo vremena, ali neki se parametri nisu nimalo promijenili. Prijenosi danas bolje odgovaraju granicama čovjek i stroja na stazi, pa više nije potrebno toliko voziti na žilet. Neka, zanimljiv dvoboj čovjeka na dva ili četiri kotača uvijek je neizvjestan...

Mercedes CLS 63 AMG PP vs. Ducati 848 EvoBrzina je u kontroli
O klasičnom usporednom testu u ovome slučaju ne može biti riječi, jer Mercedes CLS 63 AMG performance package i Ducati 848 evo razlikuju se kao nebo i zemlja. Tehnika, cijena i iskoristivost obaju vozila jednostavno su neusporedivi, no s druge strane postoje i sličnosti. Oba vozila, recimo, troše eurosuper, pokreću ih V-motori koji imaju razvod preko dvije bregaste osovine u glavi i četiri ventila te imaju stražnji pogon.

 Foto report Automobil vs. motocikl

Posljednje, no ne i najmanje važno - oba vozila testira i vozi jedan te isti vozač, dakako u različitim trenucima. Istinski doživljaj vožnje automobila i motocikla u osnovi se nije promijenio. Unatoč tome što je tehnologija gradnje motocikla uznapredovala, vozač i dalje na leđima nosi golemi teret odgovornosti. Auto je ipak nešto drugo, a pogotovo high-tech CLS koji je nabijen elektronskim sigurnosnim sustavima da bi i vozače s manjkom koncentracije zadržao na sigurnoj putanji prolaska.

 Foto report Automobil vs. motocikl

Motocikli su tijekom godina evoluirali i također se naoružali brojnim sustavima asistencija. ABS i kontrola trakcije kanaliziraju kočenje i prijenos snage na podlogu, no na kraju je vozač osnovni i glavni softver te solo igračke. CLS AMG sa snagom od 557 KS sposoban je razviti najvišu brzinu od 300 km/h, a njegovih 3,4 kg/KS osjetno je lakše kontrolirati nego ducatijevih 1,5 kg/KS koji su, uz to, još i na upola manje kotača. Lakoća kojom mercedes svojih 800 Nm trese iz rukava impozantna je, a Nordschleife se s njom pretvara u pravo igralište za odrasle.

 Foto report Automobil vs. motocikl

Ducatijeva lakoća postojanja pokazuje se u brzoj izmjeni pravca, no problemi nastaju kad se vozač svjesno zaigra te nakon toga mora korigirati liniju prolaska kroz zavoj. Unatoč puno većoj masi i snažnijim bočnim silama, takvi manevri automobilu lakše polaze za rukom. Govorimo li, dakle, o idealnoj liniji prolaska, točki kočenja i 'lomljenja' zavoja, dva kotača s velikom dozom zavisti mogu gledati u smjeru automobila.

 Foto report Automobil vs. motocikl

Jednako tako mogu samo sanjati da na pravcu Dottinger Hohe razviju AMG-ovih 287 km/h. Da bi motocikl kasnije kompenzirao takvu drastičnu razliku, vozač bi u najmanju ruku morao biti Valentino Rossi. I njemu bi bilo previše dostići 22 sekunde zaostatka, a oštrija vožnja od ove koju smo odvezli bila bi ravna fanatizmu. Zato na kraju možemo rezimirati i izgovoriti - auto je u ovom slučaju ipak brži. Puno brži.



Nürburgring Nordschleife
Razlikuje li se putanja motocikla od putanje automobila? Diplomatski odgovor - ovisi! Neke se putanje prolaska podudaraju, no točka kočenja motocikla je puno prije od automobilove. Ujedno učinak kočnice kod motocikla jako ovisi o onome što zovemo faktor hrabrosti. 'Koči zadnji, ubrzavaj prvi' u ovome slučaju vrijedi za auto, barem do trenutka dok se gume i kočnice na njemu ne pregriju. Tada kontrira motocikl, no samo ako vozač zadrži hladnu glavu. Zaključak: brzina na različitim dionicama staze kao i u zavojima kod automobila je tendenciozno veća.
1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: tiguanrabljeni veliki usporedni tekst svjetal eletricni virage suzukilsamurai renault laguna gt prednji zadnji dacia pikap marke auta test rabljenog hyundai gett or desna lampa qashqai mazda honda auto book opel corsa zadnji branik velociter.hyundai domagoj corsa opc mini diesel test mercedes cls northface backpacks,north face crossover toledo berlingoaxtr opela astra classic mercedes e cabrio rabljenimeganers test seat leon japanski golf active park voznja na plin skoda veti cjenik dijelova za opel signum alfasromeowgt multipla bluemotion alfa vs opel zamjenska hauba za clio plan megan grand cro seat test simpleeveningdresses,simple ugg classic cardy , buy genuin opel corsa opc honda rr vs mercedes koliko ulja ide u hondu civic hybrid swift motorno ulje za ford fusion cijene servisa citroen citroen. renault megabe grand tour