Autokreso
Autokreso
2010-09-23 , Autor: Domagoj Kodžić, Slike: Marko Tomac
Bookmark and Share

Čuveni TT možda dosad nije bio automobil po vašem ukusu jer uz poseban izgled nije imao performanse superautomobila, no nakon što smo vozili posebno dorađen MTM-ov primjerak i nama se slika bitno promijenila


 

Kod kuće već imate Audi TT RS, dakle najjači model u nezaboravnom sportskom obliku? Odlično, ali njegovih serijskih 340 KS i 450 Nm nije vam dosta, a željeli biste i bolje performanse od 4,6 sekundi i 250 km/h? Dovoljno je da samo posjetite kojeg renomiranog tunera. Recimo MTM.

 


Jednostavna oznaka znači Motoren Technik Mayer i upućuje na 20 godina dugu tradiciju dorade Audijevih automobila. S vremenom je tuner izrastao u tvrtku, proširio prebogatu djelatnost, pa sad dotjeruje sve bazirano na vozilima grupacije VAG - Audije, VW-e, Seate, Škode, Porschee, ali i Bentleyje, Lamborghinije, KTM-ove i Spykere.

 


Nemjerljivo je iskustvo u povodu vrijednog jubileja rezultiralo posebnim modelom - Audi TT RS 20th Anniversary MTM. Sjajan uradak! Izvana pomalo neugledan sa serijskim RS-spojlerom ističe se samo većim kotačima i ukrasnom trakom na boku, koja objašnjava o čemu je riječ. Vrlo decentno. Sve ostalo nije vidljivo na prvi pogled. Dobro nam znani “petak“ prestižne oznake RS MTM lani je ojačan s dodatnih 84 KS - do 424 KS. Za posebnu priliku, proslavu 20 godina rada tvrtke, dobio je novi paket snage. Sad impresivne vrijednosti glase: 462 KS pri 6900 o/min te najveći okretni moment od 600 Nm pri 4400 o/min. Apsolutno fantastično!

 

Za upravljačem se ta snaga itekako osjeća. Zvuk je temeljit, a tek u visokim okretajima postajete svjesni velike snage. Svaki TT-jac kreće uvjerljivo, RS je već čudo sam po sebi, ali nakon ovog MTM-ovog tretmana sve je drukčije. Najprije krećemo snažno, utiskujući papučicu gotovo do kraja, druga, treća, četvrta. Turbomotor je zakon! Ponestaje nam ceste. To čudo leti! Pa, naravno, MTM obećava ubrzanja 0-100 km/h za samo 3,9 sekundi, a njemu se itekako vjeruje.



Prebrzi smo za lokalna ograničenja, autocestu ili “pistu“. Odabiremo drugu taktiku, brzine mijenjamo neprestano držeći motor na 3000-3500 o/min. Ide lakše, nježnije, ali i dalje grabi fantastično. Cesta nestaje. Elastičnost na zavidnom nivou, a sve komande savršene. Automobil sluša bez pogovora, mjenjač je izuzetno dobro pogođen. Do 150 km/h stižemo u tren. Ide puno bolje nego što smo očekivali, a 200-220 km/h lovi se bez problema i na jako kratkim dionicama. Obećanih 297 km/h nismo imali prilike provjeriti, ali smo zato uživali u visokim brzinama gdje god smo stigli.

 

Svidjela nam se i dorada quattro-pogona. Dobro znani Haldex dobio je novi prekidač na središnjem grebenu jednostavno nazvan MTM Haldex Drive. Korištenjem odabranih elektronskih programa Race, Sport i Street bolje se kontrolira jer puno brže donosi moment do stražnjih kotača. Tada njegov pogon u stalnom omjeru 50:50 malo drukčije reagira. Može se kombinirati i s uključenim ESP-om, što znači sigurnost i užitak na najvišem mogućem nivou. Quattro kakav bi želio biti.


Iznenađuje i udobnost. Guma gotovo da i nema, a ovjes je sportski. Ovaj TT počiva na znanim 20-colnim naplacima Bimoto s neupitnim sportskim gumama Michelin Pilot Sport Cup 245/30 ZR 20, koje pravo lice ne pokazuju samo na pisti.

 


A kako tek koči! Dobri tuneri znaju što sve čini sportske automobile, pa je tako i MTM pripremio poseban sportski set Brembovih kočnica. Nadmašuje i reli automobile, jer prednji su diskovi promjera 380 mm, što je izuzetno veliko i na samoj granici superautomobila. Zadivljujuće i jako moćno.


Jednako smo oduševljeni i cijenom. U Njemačkoj osnovni TT RS stoji 58.100 eura, a ovako temeljito dorađen i osnažen 84.166 eura. Pritom se točno zna da 462 KS snažni motor s izmijenjenim turbopunjačem stoji 14.500 eura, set 20-colnih naplataka 5500, nove Brembove kočnice 4473, završeci ispušnog sustava 899, a sportske opruge 694 eura. S obzirom na dobivene performanse superautomobila, bolju vodljivost te MTM-ov ugled, nipošto nije previše.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: koliko ulja ide u motor ford e black novitpolo toyota celica zg zimskeegumehhondauaccord test rabljenog hyundai getz nissangt-r automatik ili rucni mjenjac motorno ulje za ford c-max goran puhovski ford sportka atra vs megane elektro auto perfomanse testiautosjedalicapferari dacia sandero stepwey porsche cayenne s e-hybrid offdroadpschnee xenon svjetla renault espace o koliko ulja ide u motor seat e prednje toyota iq opel zafira tourier skodaajaris specials : , replica swiss wat opel meriva hintersee volvo renaultsmeganergeneration prometne nezgode sa neregistri skodaajaris veliki usporedni test gemballa mercedesr test rabljenih bmw the north face womens,north fa kineski plagijati renault megan iii alfa romeo . e klasa e crijevo za hladnjak za opel as koliko ulja ide u motor fijat koje ulje ide u motor audi a golf test tminipcooper koliko ide ulja u moor fiat st golf tsi cjenik dijelova za vw.. subaru outback sandero toyota corolla terra head-up display australiaauggaclassicscardy-bo testcautocgumedbfgoodrich