Autokreso
Autokreso
2010-02-19 , Autor: Neven Novak, Slike: Gec
Bookmark and Share

Za upravljačem Q5, bez obzira na motorizaciju, lako se dobro osjećati. Superioran je u gotovo svim situacijama, a nedostaci su mu zanemarivi




Ocijeniti Q5 2,0 TDI 170 izvrsnim nije nikakav problem. Audi itekako dobro zna što radi u segmentu premium SUV-a i to mu nitko ne može osporiti. Naime, Q5 je vrhunski automobil, čak i neovisno o motorizaciji, no postavlja se pitanje isplativosti ulaganja koje teško može biti manje od 50 tisuća eura. Da, Q5 je skup kao suho zlato.

No, izravni rivali, primjerice mercedes GLK i BMW X3, pojašnjavaju situaciju. U toj je klasi sve skupo kao dragi kamen. Najjeftiniji je volvo XC60 2,4D AWD s početnom cijenom od 310 tisuća kuna, a najskuplji je GLK 220 CDI koji ne može biti jeftiniji od 363 tisuće kuna. X3 ima gotovo istu cijenu kao i Q5.

Testirani model sa 2,0-litrenim TDI-motorom i 170 KS smjestio se između njih, a budući da mu je početna cijena 343 tisuće, nije preskup već samo skup. No, ne zaboravite da na te iznose u pravilu treba pridodati barem još 60-ak tisuća kuna za dodatnu opremu koja podrazumijeva premium položaj na tržištu.



Što se kokpita tiče, kod Q5 je gotovo isti kao u limuzini A4, no kvaliteta vožnje je drukčija. Ni bolja ni lošija, već drukčija. Iz vozačke perspektive Q5 sa 2,0-litrenim dizelom od 170 KS je optimalno motoriziran. Dovoljno je snažan i radi iznimno uglađeno, a kod ručnog mjenjača smetati može tek prekratak prvi stupanj. U gradu nervira, a na otvorenoj cesti ne dolazi do izražaja. Inače, mjenjač je isti kao u A4, no prvi je stupanj zbog veće mase kraći. Q5 je težak oko 1,8 tona, no ta masa vozaču nije problem već stvara osjećaj moći i solidnosti. Uz to, Q5 se vozi profinjeno, ne smetaju mu zavoji, a podvozje ne gubi ravnotežu ni u ekstremnoj vožnji. Ustvari, jedino BMW X3 u klasi ima bolje vozne osobine. Iako mu pogon nije osmišljen za terensku vožnju, Q5 ni tamo ne razočarava. Naime, njime se može u pola metra duboku vodu (to nismo probali), uz nasip, a ovisno o gumi, podnio bi i nešto blata.

Također, vožnja je i putnicima udobna, ali prekratak hod ovjesa se ipak osjeća, i to ponajprije na neravnim gradskim cestama. No, to je danak izuzetno dobrim voznim osobinama. Pogon na sve kotače vozač ne osjeća i Q5 se ustvari vozi kao primjerice dobar auto s prednjim pogonom. Budući da Q5 zrači sigurnošću poput tenka, najlakše je uživati u čvrstoći karoserije te lakoći kotrljanja. No, zamislite vrlo brzi i okretni tenk. Ono što oduševljava, kao i kod svakog audija, su sjajna kvaliteta i izrada kojim Q5 zasjenjuje konkurente.



Nažalost, potrošnja ne može biti niža. 170 KS snažan turbodizel može trošiti i manje od sedam litara. Ipak, u tom slučaju se ne isplati štedjeti jer čak i ako jurite, Q5 2,0 TDi ne premašuje deset litara. To može jedino na autocesti dok ste na našim cestama u prekršaju. Na koncu smo test završili s prosjekom od 8,7 litara.

Je li Q5 skup? Da! A je li preskup? Uzmemo li u obzir cijenu konkurenata i izvrsno držanje, dolazimo do zaključka da ipak nije. Naime, modeli te klase su ionako poput prepunih prozirnih novčanika - dok ste u njima, svi će znati da …

2010-02-20 18:55:22

Meni osobno je Audi Q5 trenutno najbolji u klasi uz Mercedes GLK, ali dodatna oprema baca u očaj...to je ipak bezrazložno preskupo. Audi Q5 mi je ujedno i najbolji Audi uopće u ponudi. Šta fali najboljem koji nije premium - Mazda CX-7 sa 2.2 dizelom od 173 KS i 400 Nm, izvrsna je u svakom pogledu i sa svom mogućom opremom za cca 270 000 kn. Ovakav usporedni Audi je bar 100 000 kn skuplji, a to je ipak previše.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: strit race automibili slike cijena dijelova seat ibiza st christian louboutin black peep najmanji renault senic grande christian louboutin louis jewe italija test parking senzora girls motorno ulje honda accord hrv termo otpornik za wv polo dasia sadter koliko ulja ide u motor honda osvojiiswiftvglasanje seat ibiza sc deflektorgzrakanpunto shevroletecruzeedizel xenonasvjetlaerenault honda cici type r meganeersdsport deflektorczrakatpunto xenonasvjetlaerenault bombina za skuter fiat dino hibridi testtkvalitetehgoriva uvozrabljenihautomobilaize suzuki cross opelorekordlinsignija xenon svjetla fiat panda jeepwranglerunlimited renaultvscenic automobilisabankomata toyota-auris koliko ulja ide u motor passat servisirkljucnanpluca nissan nova micra kojegodinesteosnovani suzuki ignis dizel opelvektraisuzu toyota corolla terra nissan quashquai bf goodrich gume auto gume tigar mini cabrio chevrolet.cruzostoetpvrata servisirkljucnanpluca opelorekordlinsignija christianslouboutinorolandoihi jeepwranglerunlimited tri cilindra