Autokreso
Autokreso
2010-02-19 , Autor: Neven Novak, Slike: Gec
Bookmark and Share

Za upravljačem Q5, bez obzira na motorizaciju, lako se dobro osjećati. Superioran je u gotovo svim situacijama, a nedostaci su mu zanemarivi




Ocijeniti Q5 2,0 TDI 170 izvrsnim nije nikakav problem. Audi itekako dobro zna što radi u segmentu premium SUV-a i to mu nitko ne može osporiti. Naime, Q5 je vrhunski automobil, čak i neovisno o motorizaciji, no postavlja se pitanje isplativosti ulaganja koje teško može biti manje od 50 tisuća eura. Da, Q5 je skup kao suho zlato.

No, izravni rivali, primjerice mercedes GLK i BMW X3, pojašnjavaju situaciju. U toj je klasi sve skupo kao dragi kamen. Najjeftiniji je volvo XC60 2,4D AWD s početnom cijenom od 310 tisuća kuna, a najskuplji je GLK 220 CDI koji ne može biti jeftiniji od 363 tisuće kuna. X3 ima gotovo istu cijenu kao i Q5.

Testirani model sa 2,0-litrenim TDI-motorom i 170 KS smjestio se između njih, a budući da mu je početna cijena 343 tisuće, nije preskup već samo skup. No, ne zaboravite da na te iznose u pravilu treba pridodati barem još 60-ak tisuća kuna za dodatnu opremu koja podrazumijeva premium položaj na tržištu.



Što se kokpita tiče, kod Q5 je gotovo isti kao u limuzini A4, no kvaliteta vožnje je drukčija. Ni bolja ni lošija, već drukčija. Iz vozačke perspektive Q5 sa 2,0-litrenim dizelom od 170 KS je optimalno motoriziran. Dovoljno je snažan i radi iznimno uglađeno, a kod ručnog mjenjača smetati može tek prekratak prvi stupanj. U gradu nervira, a na otvorenoj cesti ne dolazi do izražaja. Inače, mjenjač je isti kao u A4, no prvi je stupanj zbog veće mase kraći. Q5 je težak oko 1,8 tona, no ta masa vozaču nije problem već stvara osjećaj moći i solidnosti. Uz to, Q5 se vozi profinjeno, ne smetaju mu zavoji, a podvozje ne gubi ravnotežu ni u ekstremnoj vožnji. Ustvari, jedino BMW X3 u klasi ima bolje vozne osobine. Iako mu pogon nije osmišljen za terensku vožnju, Q5 ni tamo ne razočarava. Naime, njime se može u pola metra duboku vodu (to nismo probali), uz nasip, a ovisno o gumi, podnio bi i nešto blata.

Također, vožnja je i putnicima udobna, ali prekratak hod ovjesa se ipak osjeća, i to ponajprije na neravnim gradskim cestama. No, to je danak izuzetno dobrim voznim osobinama. Pogon na sve kotače vozač ne osjeća i Q5 se ustvari vozi kao primjerice dobar auto s prednjim pogonom. Budući da Q5 zrači sigurnošću poput tenka, najlakše je uživati u čvrstoći karoserije te lakoći kotrljanja. No, zamislite vrlo brzi i okretni tenk. Ono što oduševljava, kao i kod svakog audija, su sjajna kvaliteta i izrada kojim Q5 zasjenjuje konkurente.



Nažalost, potrošnja ne može biti niža. 170 KS snažan turbodizel može trošiti i manje od sedam litara. Ipak, u tom slučaju se ne isplati štedjeti jer čak i ako jurite, Q5 2,0 TDi ne premašuje deset litara. To može jedino na autocesti dok ste na našim cestama u prekršaju. Na koncu smo test završili s prosjekom od 8,7 litara.

Je li Q5 skup? Da! A je li preskup? Uzmemo li u obzir cijenu konkurenata i izvrsno držanje, dolazimo do zaključka da ipak nije. Naime, modeli te klase su ionako poput prepunih prozirnih novčanika - dok ste u njima, svi će znati da …

2010-02-20 18:55:22

Meni osobno je Audi Q5 trenutno najbolji u klasi uz Mercedes GLK, ali dodatna oprema baca u očaj...to je ipak bezrazložno preskupo. Audi Q5 mi je ujedno i najbolji Audi uopće u ponudi. Šta fali najboljem koji nije premium - Mazda CX-7 sa 2.2 dizelom od 173 KS i 400 Nm, izvrsna je u svakom pogledu i sa svom mogućom opremom za cca 270 000 kn. Ovakav usporedni Audi je bar 100 000 kn skuplji, a to je ipak previše.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: reno magan berlingo alu felge test rabljenog nissan juke suvremeni.transportniosustav magnetski amortizeri corsalineatest corsa e vozilo gole djevojke dijelovipzaohaubu jaguar x audi konopek fiatulinea kompakt nikexri kvalitetno gorivo nova skoda nova honda jazz pritisak u gumama fiat marea masal koliko ulja ide u menjac audi motor godine mercedestcat koliko ulja ide u motor opel c coach handbags black with choc sava eskimo kartica golf focus novi focus sports test rabljenog honda opel zafira clio sport reduktor freelander ulja dakardtoyotacehi-lux miniuone renaultrmeganesgrandtour honda fan club elektrojautomobil mane kod kupnje dizela mercedes benz testovi zimskih guma meganecoupe golf vi vw golf v goal edition larger image ultra short choco cjenik dijelova za opel astru seat test passat highline autobusi slike