Autokreso
Autokreso
2011-06-28 , Autor: Marko Tomac, Slike: Hans-Dieter Seufert
Bookmark and Share

Ove ponosne limuzine pamte kao slonovi i u ovaj se troboj vraćaju s bremenom starih generacija. Sad je u fokusu novi Audi A6 3,0 TDI quattro i pitanje je mogu li mu odoljeti samouvjereni BMW 530d x-Drive i Mercedes-Benz E350 CDI 4Matic


 Automobili Audi A6 vs. BMW 530d vs. Mercedes E 350 CDI

Tko se samo jednom proveze u autu poput ovih napravit će si velik problem. Više nikad neće biti zadovoljan svojim 'običnim' vozilom, čak ni ako vozi Audi A4, BMW serije 3 ili Mercedes-Benz C-klase. Ovo su njihovi učitelji, vlasnici svih pet zvjezdica na testu auto motor i sporta te konzultanti cijele autoindustrije. To su novi BMW 530d, Mercedes-Benz E350 CDI, ali i najnoviji Audi A6 3,0 TDI, koji je jedva dočekao ovaj uzvratni meč. Svi su opremljeni pogonima na sve kotače, pa je ovo ujedno i borba x-Drivea, 4Matic i quattra.

 Automobili Audi A6 vs. BMW 530d vs. Mercedes E 350 CDI

Brzine su zastrašujuće! Krenete li na Plitvicama pretjecati one najduže 18-metarske kamione koji putuju 88 km/h, uopće se nemojte čuditi ako s punim gasom u pretjecajnoj traci završite na 160 ili 180 km/h. Ali, to nisu ona sportska ubrzanja kad 'šaltate' pred crvenim područjem i uživate u zvuku. Sve je automatizirano, pa je porast brzine bestrzajan i bešuman poput teleportacije. Kao da vas cesta ispred usisava nevjerojatnom snagom, a stresa nema ni u tragovima. Sigurni smo, kad biste brzinomjer sakrili šalom, vjerojatno uopće ne biste shvatili da kroz neka sela vozite trostruko brže od ograničenja. Za ove aute trebala bi postojati posebna ograničenja, ali ne samo zbog potencijala motora i podvozja, nego zbog 'vagona' aktivne i pasivne sigurnosne opreme. Ovo su, naime, najsigurniji auti na svijetu.

 Automobili Audi A6 vs. BMW 530d vs. Mercedes E 350 CDI

Ipak, razlog ovog okupljanja nije međusobno tapšanje po ramenu najboljih njemačkih limuzina nego nešto sasvim drukčijeg predznaka. Stvari stoje ovako. Audi je uvijek uživao ugled 'gospodina savršenog', ali ne i u ovom razredu gdje su svi takvi, pa tenzije između 'prstena', 'zvijezde' i 'propelera' rastu čim se spomenu usporedbe prethodnih generacija. U njima je A6 kaskao za obnovljenom E-klasom i dinamičnim BMW-om serije 5, a sad vožnja u njemu izgleda kao naslađivanje i odmazda jer su inženjeri u Ingolstadtu imali samo jedan zadatak - napraviti najbolji!

 Automobili Audi A6 vs. BMW 530d vs. Mercedes E 350 CDI

Neki su potezi bili očekivani. Recimo, produživanje međuosovinskog razmaka. Prednja je osovina povučena novih sedam centimetara prema naprijed i već je time dosta toga popravljeno. Manji su prevjesi, prostranija je kabina, bolja je upravljivost... Uglavnom, A6 sada stoji na međuosovinskom razmaku dugom 291,2 cm. Nema što, reprezentativna brojka, ali je BMW serije 5 nadmašuje 5,7 centimetara. E-klasa ostaje skromna na svojih 287,4 cm. No, to su male i nedovoljne razlike, pa je Audi za odmazdu morao smisliti nešto još bolje. Zbog toga je primijenjena tehnologija ASF II, odnosno samonosivi okvir izrađen je od aluminija i visokočvrstog čelika pa je masa, ovisno o izvedbi, smanjena do 80 kg. To je prva primjena ASF-a nakon Audija TT.

 Automobili Audi A6 vs. BMW 530d vs. Mercedes E 350 CDI

Na vaganju to znači da je A6 3,0 TDI quattro od BMW-a 530d x-Drive lakši 75 kg, a od E350 CDI 4Matic čak 114 kg. Zanimljivo, nosivost im je svima ista (518 kg). Međutim, čak i najlakši ima masu od 1812 kg pa su to svakako jako teški strojevi. To je masa s kojom se ni jedno podvozje ne nosi lako, a ni gume, koje je za ove aute teško naći za manje od 2200 kuna po komadu.
1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3
2011-07-01 16:41:56

Slazem se da su super auti, iako audi,kao brand, po meni ne zasluzuje biti u ovom drustvu... Ne govorim za A6 konkretno nego brand generalno.. I nije mi jasno zasto se u večini testova usporedju bmw i audi sa zračnim ovjesom,a mercedes bez airmatica ?

2011-06-08 13:23:06

Izuzetni automobili. Predivni i poželjni. Moram priznati da iako ne preferiram Audi zbog njegove pretjerane globalizacije i bratstva sa populističkim brandovima, ovaj A 6 fascinira sa izmjerenim vrijednostima. O ostalom, treba probna vožnja. Pola miliona kuna, pa što je to za gomilu prebogatih Hrvata?

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >


Ford Mustang 2,3 Ecoboost vs. 4,0 V6 Pony
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: quaskai rabljeni cijene servisa citroen opel zafira tourer dacija logan produzena poprvakturbine mini cooper rabljeni zavjesice za snijeg seat ibiza-fiat grande punto seatsleon.r biograd kranikopaliwa golftvsnpolo orlando sfds jeepsenzor testovi lancia musa test verso stranke tablice leb sebastzian novocaddy logan roomster krila usporedni.testezadnjiupogonki veliki test ljetnih guma logan roomster prednji zadnji honda fr-v b-max kia rio koliko ulja ide u motor golf limarija skoda octavia polovnitautomobili subaru legacy mitsubishitgalant leb sebastzian passatmhighlineotdi panda honda accord types staratfabia prednja obloga krovne lajsne za colt-a prvi test alfa romeo sustavonadzoraatlakaauigumama koliko ulja ide u motor toyota proveli mazdactuning quaskai rabljeni renault clio ford c max grand hladnjak vode opel