2008-10-31 , Autor: Neven Novak
Bookmark and Share

Najsigurniji volvo na svijetu ujedno je i današnjem trenutku prilagođen SUV/crossover koji ispunjava sve potrebe obitelji kojima veliki sedemerosjedi nisu potrebni i koje, prateći trendove i inzistirajući na komforu, žele nešto manje vozilo od svojih dosadašnjih velikih i rastrošnih SUV-ova koji postaju sve neprihvatljiviji, posebno u gradskoj vožnji




Naslov možda zvuči pretenciozno, posebno zato što novi volvo XC60 još nije prošao EuroNCAP testiranja, no kada kompanija kojoj je „sigurnost“ osnovni moto kaže da je upravo napravila najsigurniji volvo u povijesti, onda se zaključak iz naslova nameće sam po sebi.
U svakom slučaju, XC60 veliki je korak za ovog švedskog proizvođača.

To je prvi automobil nastao pod uredničkom palicom njihovog novog dizajnera Stevea Mattina koji upravo s XC60 okreće novu stranicu u dizajnu ove švedske marke. U novom kućnom dizajnu - koji bi trebao biti više emocionalan, a manje konzervativan - redizajniran je Volvov logotip, naglašen je V oblik poklopca motora, kao i bočna linija koja se podiže prema stražnjem kraju i daje dinamičniji ukupni dojam, te nova „led“ stražnja svjetla koja dodatno naglašavaju karakteristična „volvo ramena“ iznad stražnjih kotača.

Dizajn je jedan od ključnih elemenata kojima se privlače kupci, a najnovijem volvu on bi trebao biti i jedan od glavnih aduta. XC60 trebao bi privući pripadnike urbane srednje klase (u Europi; kod nas one malo dubljeg džepa) koji žele siguran transport za svoju obitelj, vrhunsku kvalitetu, ali i moderan atraktivan dizajn kojim će se razlikovati od germanofilskih vozača BMW-a, mercedesa ili audija iste klase.



Volvo se ponosi činjenicom da proizvodi automobile premium segmenta. Prema svemu viđenom na prezentaciji u španjolskoj Valenciji, XC60 samo će dodatno učvrstiti taj njegov status. Sve vezano uz ovaj automobil ostavlja dojam prestižne klase, a posebno unutrašnje uređenje koje je pod jasnim utjecajem klasičnog skandinavskog dizajna. Sva plastika u untrašnjosti je vrhunske kvalitete i meka na dodir, a izbor ukrasnih materijala - od svijetlog drveta na centralnoj konzoli ili poliranog aluminija - na najvišoj je razini.

Što se tiče dojma u vožnji, u Volvu malo pretjeruju kada naglašavaju da je novi XC sportski automobil - jer nije. Istina, u dizajnu (posebno bogatije opremljenih primjeraka kakve smo mogli isprobati) postoje sportske naznake, no u samoj vožnji XC60 se ponaša upravo onako kako bismo očekivali od SUV/crossovera. Vozi se vrlo sigurno, prije svega udobno, i sasvim zadovoljavajuće brzo.

Istina, sportsko „natjeravanje“ po zavojitim i često vrlo zahtjevnim brdskim cesticama u zaleđu Valencije ne predstavlja mu nikakav problem, no XC60 jednostavno nije automobil od kojega se takva vožnja očekuje. Istina je i to da se posebna pažnja posvećena poboljšavanju preciznosti volana i osjećaju koji daje u potpunosti isplatila, jer je kod XC60 tako ispravljena jedan od najvećih zamjerki koju su novinari upućivali upravljivosti (tzv. handlingu) nekih prethodnih Volvovih modela.



Na prezentaciji smo mogli isprobati dvije od ukupno tri motorne izvedbe kojima XC60 kreće u prodaju: najsnažniji i zasada jedini benzinac T6 (285 KS), te snažniji dizel D5 (185 KS). Upravo od D5 u Volvu očekuju da bude najprodavanija varijanta. Njegovih 185 KS i 400 Nm okretnog momenta prava su mjera za sve što vam je potrebno. Dovoljno je startan i brz (9 sekundi 0-100 km/h, 205 km/h), a još uvijek zavidno štedljiv.

Tvornički podatak govori o 7,3 litre eurodizela na 100 km. S automatskim mjenjačem sa šest brzina nešto je sporiji (9,4 s, 200 km/h) i manje startan, ali zato još lakši za korištenje, posebno u gradskoj vožnji. Ovaj dizel u vrijeme predstavljanja slovio je za jedan od najboljih u klasi, no danas mu se godine lagano osjete, i to prvenstveno zbog bučnosti i nešto sporijeg prihvaćanja gasa.

Benzinac s rednih šest cilindara vrlo je moderan i rafiniran motor koji XC60 do stotke potjera za samo 7,5 sekundi, a zahvaljujući velikom 400 Nm okretnom momentu u vrlo širokom području od 1500 do 4800 o/min doima se i iznimno moćno. Kod benzinca je ovjes sprijeda macpherson, a straga neovisan multilink, nešto tvrđe podešen i bliže volvovim sportskim aspiracijama. No, u obje izvedbe putovanje je vrlo ugodno i sigurno jer pogon s haldexovim centralnim diferencijalom četvrte generacije nudi zavidnu količinu „gripa“ u svim uvjetima vožnje, a šasija je odlično izbalansirana.



Posebna priča je, naravno, sigurnost i cijelo „čudo“ sustava koji joj pridonose, no više o tome u posebnom okviru. Prodaja u Hrvatskoj već je započela, a početna cijena XC60 sa slabijim 2,4D dizelom od 163 KS (XC60 2,4D base), čiji je već osnovni paket opreme vrlo bogat, s 17'' alu naplatcima i punim siguronosnim paketom iznosi 41 900 eura.

As iz rukava

Novi XC60 prepun je sigurnosnih sustava, od ABS-a s elktronskom distribucijom raspodjele sile kočenja (EBD), elektronskog sustava za pomoć pri kočenju (EBA), WHIPS sustava protiv trzajnih povreda vrata i SIPS sustava bočne zaštite prilikom sudara, standardnog DSTC sustava aktivne stabilnosti, pogona na sva četiri kotača, BLIS sustava koji upozorava da se neki automobil nalazi u mrtvom kutu, pa sve do TSA sustava za stabilizaciju kod vuče prikolice i punog seta zračnih jastuka.

No, uza sve to, XC60 ima i svoj specijalni adut – city safety sistem – sustav za sigurnost u gradskoj vožnji. Ugrađuje se standardno na sve XC60 modele, a radi se o potpuno novoj tehnologiji za izbjegavanje sudara pri malim brzinama. Prema Volvovim istraživanjima, 75 posto svih sudara događa se pri brzinama manjim od 30 km/h, a čak 93 % sudara u stražnji kraj uzrokovano je vozačkom nepažnjom.

Zato je Volvo osmislio sustav koji automatski zaustavlja automobil ukoliko je sudar neizbježan. Laserski senzor integriran u vrh vjetrobranskog stakla detektira vozila na udaljenosti do 10 m i šalje podatke o udaljenosti i razlici u brzini centralnoj jedinici koja procesira podatke svakih 50 milisekudni. Ukoliko vozač sam ne pritišće kočnicu dovoljnom snagom, ili je uopće ne koristi, sustav će sam zakočiti automobil. Do brzine od 30 km/h sustav će u potpunosti izbjeći sudar, a preko te brzine u stanju je kočenjem smanjiti snagu udarca i, naravno, nastale štete.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: christian louboutin cork platf christian louboutin jimmy choo deflektor zraka punto and x activebodycontrol cijene servisa peugeot tmax novifocuskaravan uvoz polovnog passat highline popravakelektronike dak motorsport shevrolettcruzendizel koliko ulja ide u motor wv tra amortizerisport note mitsubishi colt cijene servisa peugeot impreza stx turboppunjacwnisan test ovog touarega testslljetnih motorno ulje honda accord bmw gran turismo sitroentsaxo zamjenskaehaubatzaaclio motor street race... seat ibiza bocanegra cijene servisa audi novi sportagr subae kolicina ulja ide u motor audi aplikacija jubilarni chrysler neonindex.php street race... senat ford b-max astra h autogume test akcija na polo vozilima koje ulje ide u motor suzuki g koliko ulja ide u motor man citroen saxo renault suv cjenapvwtpassatazcc hotelozahgume chevrolet cruz s oet vrata ante suzukijimnypostajesuv renault megane