2009-10-29 , Autor: Marko Tomac, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Voziti ekološki auto danas sve više postaje pitanje prestiža i stila. Volvo to dobro zna pa mu je obitelj modela DRIVe sve veća. Mi smo isprobali najmanju limuzinu




Ako razmišljate o kupnji auta s prefiksom eko ili zelenog vozila, nemojte očekivati preveliku korist u vidu osjetno niže potrošnje, kao ni kisik iz ispušnog sustava. Oni su bolji od prosjeka, ali ne i revolucionarno čisti. Nažalost, ekološka obilježja još su više u funkciji stila i imidža, a ruku na srce i to ima svoju cijenu. Zanimljiv primjer te vrste je volvo S40 1,6 D drive kakav se našao na našem testu.

Poanta je u paketu opreme drive, ekskluzivno osmišljenom samo uz dobro poznati 1,6-litreni turbodizel snage 109 KS. Taj motor u ponudi imaju Ford, Citroën, Peugeot, Mazda i Mini, a znamo da manje modele pretvara u sportaše te da je dovoljno snažan i za velike, poput tonu i pol teškog citroëna C5. U volvo S40 optimalan je izbor pa vam više od njega zaista ne treba (190 km/h i 11,4 s). Nadalje, u Volvovim i Fordovim modelima taj motor ostavlja najbolji dojam, iako je posvuda jednako snažan, jer svaki proizvođač koristi drukčije proračunat mjenjač. Inteligentno skraćeni prvi i peti stupanj u S40 osiguravaju startnost, ali i osjećaj moći pri višim brzinama na autocesti.



Upravo zbog svega toga te redovito niske potrošnje koju smo s tim motorom posvuda bilježili nad S40 se u obliku malog oblaka navukao upitnik - zar taj motor može trošiti još manje?

U odnosu na prethodne modele, oprema drive donosi indikator optimalne promjene brzine, centimetar niže podvozje u funkciji bolje aerodinamike, posebno ulje u mjenjaču da bi se smanjili otpori, posebno optimiziranu elektroniku te servoupravljač. Na koncu, najvažnija su promjena duže proračunati treći, četvrti i peti stupanj prijenosa. Tako S40 1,6D drive u petoj, posljednjoj brzini pri 1000 okretaja sad juri 48 km/h. Po specifikacijama, to je oko pet km/h više nego prije, a istovremeno znači da na 2000 okretaja sad sa S40 možete voziti 98 km/h i ne trošiti gotovo ništa goriva - oko četiri litre. S druge strane, drugi dizeli s mjenjačem sa šest stupnjeva lako postižu taj rezultat.



Ipak, postoji mala začkoljica, a to je da Volvo pored takvog modela u ponudi ima i S40 1,6D drive start/stop s još većom ekološkom stigmom. Da se kojim slučajem taj model našao na testu, mogli bismo reći da smo testirali auto nagrađen titulom world green car. Tako govore i brojke. Obični S40 1,6D po EU-normi u prosjeku troši 4,9 litara, testirani model drive 4,5, a drive start/stop uspijeva trošiti samo 3,9 litara. Naravno, u stvarnosti su te brojke nešto više, ali S40 1,6D svejedno možemo prozvati štedljivcem. Uspjeli smo postići prosječnu potrošnju od 5,5 litara, najmanje smo zabilježili 4,3 litre, a maksimalna potrošnja s tim motorom teško može prijeći osam litara. S izvedbom start/stop potrošnja bi bila oko pola litre niža, ali ponajprije u gradu.



Na našem tržištu u ponudi više ne postoji najobičniji S40 1,6D, pa je ovaj s opremom drive zauzeo početnu poziciju. Za njega je potrebno izdvojiti najmanje 197.862 kune, a još štedljivija oprema s funkcijom start/stop skuplja je 2573 kune. Ona je po nama puno bolji izbor, prije svega zbog spomenutog sustava koji gasi motor pri zaustavljanju, ali i zbog bolje aerodinamike postignute djelomično zatvorenom maskom, stražnjim difuzorom i krovnim spojlerom. Sve to vrijedi 350 eura, a takav S40 postaje i ozbiljan eko-auto.


Volvo S40 1,6 D drive

Volvo S40 1,6 D drive

Tržišni podaci

Vrsta: Volvo

Cijena: 197.862

Motor

Motor: dizel redni 4

Radni obujam klipa: 1560 cm3

Nominalne performanse: 109 KS @ 4000 rpm

Okretni moment: 240 Nm @ 1750 rpm

Najviša brzina: 190 km/h

Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 11,4 s

Prosječna potrošnja: 3,9 l/100km

Volvo

idi na detaljne informacije >>

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: cheaplouboutinwedges,discoun svi modeli dacije test vw passat variant vitara allroad cruze karavan spaner mikro remen kuciste cijena dijelova seat kordoba d najbolji auto mladen plecko honda accord rs astracsedan suzuki finalisti tacke misano crvene omv premium disel cjenik guma testrminiscooper vwuo! kvalitetatbenzina crvihonda sirroco audiuvs porez passatsynhrodsgtest cijene servisa reno clio resul golf dva usporedni test - volkswagen go seat leon r leb sebastzian christian louboutin double-pla opelsastrawgtcmdijelovi spaner mikro remen kuciste tlak u gumama latvala foord fiesta renaultlcliossport kiaceed sesto elemento lamborghini xtrail dain martin novicaddy novarcorsa vwbuba-alfaboxer hondapaccordwrs kompjuter motora ford vw polo gti tojotaversodizel amortizer za skuter christian louboutin decollete kojasunajboljasuvvozila santapfetgume