Autokreso
Autokreso
2008-11-11 , Autor: Ozren Adamović
Bookmark and Share

Šesta generacija njemačke ikone kompaktne klase evolucija je uspješnog prethodnika i ne donosi ništa revolucionarno, ali izgleda da je golf kao vino - što stariji, to bolji




Već 34 godine volkswagen golf svakom novom generacijom postavlja mjerila klase koju mnogi nazivaju njegovim imenom, a od 1974. do danas s proizvodnih je traka sišlo čak 26 milijuna primjeraka. Predstavljanjem svake nove generacije, a pred nama je šesta, Volkswagen bi učinio veliki korak, kako u vizualnom, tako i u tehničkom smislu. Prijelaz s petice na šesticu nije takav, kao da je tek riječ o evoluciji uspješnog prethodnika. No, malo pažljiviji pogled otkriva da je ipak više riječ o dojmu jer novi golf ima 60 posto promijenjenih dijelova u odnosu na prethodnika.

Izgled šeste generacije potpisuje kućni dizajnerski tim kojim rukovodi Walter da Silva. Ukomponirali su mnoge važne elemente koji golf označavaju već generacijama, pa je tako na automobilu moguće raspoznati čiste linije sprijeda koje dizajneri povezuju s prvom generacijom, kao i naglašeni C-nosač krova koji je također obilježje njemačkog kompakta već generacijama, a u ovakvom je stilu prikazan na četvrtoj generaciji. Ukupno gledano, šestica se uspješno naslanja na nasljeđe uspješnih prethodnika.

Jednako se može opisati i unutrašnjost. Sve je prepoznatljivo iz novih kućnih modela, najviše iz najnovijeg - scirocca. Obećana viša kvaliteta materijala i dojam više klase stvarno su prisutni u kabini. Svi spojevi izvedeni su besprijekorno, plastika je ugodna na dodir i čini se da će biti dugotrajna. Sitnice poput tankih kromiranih obruba ventilacijskih otvora i tapecirane unutrašnjosti pretinaca u vratima pridonose dojmu klase više.

Sve su komande jednostavne i nadohvat ruke, a ergonomija i udobnost još su bolji nego u prethodnika koji je na tom polju bio vrlo dobar. Zahvaljujući izdašnom prilagođavanju sjedala i volana, vozači najrazličitijih „dimenzija“ i navika sjedenja lako će naći ugodan položaj. Prostora ima u osnovi jednako kao i dosad, a prtljažnik je zadržao isti obujam od 350 do 1305 litara.



Kao što smo napisali na početku, nova je generacija u mnogočemu evolucija prethodnika s mnogo zajedničkog, pa tako mnogi ovaj golf zovu 5,5, a ne šest. Osim izgleda, za to ima podloge i u tehnici, jer i tu je riječ o evoluciji dobro poznatog. Da se razumijemo, u tome ne vidimo ništa loše, naprotiv, ako je osnova golf pete generacije - već je u početku letvica postavljena vrlo visoko.

Osnova je provjerena platforma na kojoj nastaju brojni modeli koncerna, a u odnosu na peticu, nova generacija ima dorađen ovjes koji je nešto tvrđi, a po prvi put je dostupan i sa sustavom DCC, što znači da se tvrdoća ovjesa može prilagođavati. Vozač tako može birati između "normalne" tvrdoće koju označava 'comfort' i tvrđeg podešenja označenog kao 'sport'.

Među nove sustave, dosad nedostupne u golfu, a i rijetke u ovoj klasi automobila, ubrajaju se i AAC - automatska kontrola udaljenosti, odnosno tempomat koji ne dopušta približavanje vozilu ispred - izvrsna stvar za vožnju u koloni, kao i pomoć pri parkiranju, uz koju se auto gotovo u potpunosti sam parkira.

Paleta motora uglavnom je poznata iz petice, a posebno se to odnosi na benzince. Ponuda započinje 1,4-litrenim motorom s 80 KS, a slijedi ga 1,6-litreni motor sa 102 KS. Priča o atmosferskim motorima tu, barem zasad, prestaje. Sljedeća su dva benzinca iz moderne TSI-obitelji, što znači da posjeduju izravno ubrizgavanje i neku vrstu prednabijanja. Slabiji ima samo turbopunjač i razvija 122 KS, dok snažniji ima i turbopunjač i kompresor i razvija 160 KS.

Dizelsku ponudu čine moderni common-rail motori, u početku dvije verzije dvolitrenog TDI-ja sa 110 i 140 KS. U planu je raspon snage od 90 do 170 KS - za nižu će se brojku pobrinuti novi 1,6-litreni stroj, dok će 170 KS razvijati 2,0 TDI, poznat iz drugih modela koncerna VW.
Izuzev osnovnih modela, svi benzinski i dizelski motori mogu biti kombinirani s DSG-mjenjačima sa šest ili sedam stupnjeva prijenosa, ovisno o najvećem okretnom momentu motora.



Upravo s DSG-mjenjačem i najsnažnijim benzincem prevalili smo najviše kilometara na prezentaciji i moramo reći da je riječ o izvrsnoj kombinaciji. Performanse koje snažniji TSI ostvaruje odlične su - osam sekundi iz mjesta do 100 km/h i najviših 220 km/h, a fascinira obećana prosječna potrošnja od samo šest litara. U vožnji golf ostavlja dojam čvrstoće i solidnosti, a pohvale idu na račun preciznog upravljača i ponašanja automobila u brzim zavojima.

Već u 'komfornom' podešenju ovjesa u zavojima se golf ponaša neutralno i predvidljivo, a u podešenju 'sport' sve postaje još "ozbiljnije" i uvjerljivije. Kao što je već običaj svake nove generacije nekog automobila, tako i šesti golf dolazi na tržište s bogatijim paketima opreme, što uključuje i bogatiju sigurnosnu opremu.

Sada je svaki golf serijski opremljen ESP-om, sedam zračnih jastuka (uključujući i jastuk za koljena vozača), klima-uređajem, električnim podizačima prednjih prozora i središnjim zaključavanjem. Na naše tržište šesta generacija golfa stiže početkom sljedeće godine, a prema još nepotvrđenim informacijama - cijene se neće bitno mijenjati, štoviše, benzinci bi mogli biti i jeftiniji, što uz bogatije pakete opreme znači da će kupci svakako profitirati.

Najkorištenija platforma

Iako je priča o različitim automobilima na istoj platformi nešto starija, ozbiljan "posao" s mnogo modela na zajedničkoj osnovi napravio je upravo Volkswagen u vrijeme golfa IV, prve škode octavije i seata leona koji su dijelili platformu. Nova generacija golfa nastala je na onoj na kojoj se vozi i prethodnik, kao i još mnogi modeli koncerna VW, koja nosi oznaku A5 (poznata je i pod kodom PQ35/46). Riječ je o najrasprostranjenijoj platformi u autoindustriji današnjice - prošle je godine na njoj proizvedeno 2,6 milijuna vozila.

Godina kašnjenja

Automobil je bio praktički spreman za serijsku proizvodnju početkom 2007. kada je kormilo koncerna VW od Bernda Pischetsriedera preuzeo Martin Winterkorn i vratio golf "na crtaću dasku". Dotada je novi golf razvijan s naglaskom na pojednostavljenje proizvodnje i smanjenje troškova, a Winterkorn je zaključio da je time previše izgubljen prepoznatljiv golfov izgled.

Tada je Walter da Silva preuzeo VW-ov dizajnerski centar, a rezultat Da Silvinog dizajna danas je pred nama. Šestica je sve samo ne dojmom i materijalima jeftinija, a izgled je definitivno prepoznatljiv. Možda malo i previše. No, ni trud bivše uprave nije bio uzaludan.

Volkswagen, kao i svi ostali, stalno radi na unaprjeđenju proizvodnje, pa je tako vrijeme potrebno za proizvodnju golfa smanjeno s 40 sati, koliko je bilo potrebno 2003., na 22,5 sata, što je rezultat iz travnja 2008.


Advertisement
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: poliranjesfarova subaru legacy seataexeo nissanetida koliko ulja ide u motor fiat lanicakappa testovi rabljenih vozila hyund damier canvas mini pochette ac michelin mercedes r golfetsi yarisnmaratonhtest fiat paliu restiling opel astra opc najboljibenzin audi etron spyder subaru outback test bh mbgffgrttvgty___ hhyjojg ford fokus iii dizneczaodciomotore hibridnitmotori subaruiimprezasxv dacia duster testovi mazda sky activ l prednja obloga test rabljenog ford focus golftvsnpolo mercedes cls blindirani auti test mercedes gl hyundai terracan seat gume mitsubishitgalant zafiea testkgume test passat cc latvala foord fiesta alfa romeo spyder auto hostese u hrvatskoj koliko ulja ide u motor to servisa astra st velikiokalendarusvihanoviteta hondaplin nova c klasa vectraa hr test honda ulje za motor land roveer evoque convertible testovidautoaguma silvermbangles,isilverhearring