Autokreso
Autokreso
2010-04-19 , Autor: Marko Tomac, Slike: GEC
Bookmark and Share

Ideja je oduvijek fantastična, mali motor s malom turbinom u službi štednje i performansi, a sa 1,2-litrenim TSI-jem sad je i zaživjela. Napokon turbo za raju!


 Auto VW polo 1,2 TSI
Ovo je vjerojatno prvi put nakon deset godina da smo se osjećali odlično putujući sa 1,2-litrenim motorom. Dobra stara američka poslovica - obujam motora ništa ne može nadomjestiti - sada je definitivno otišla u anale. Dotukao ju je i sa zemljom poravnao najmanji član obitelji TSI. Objektivno, riječ je o senzaciji, a to potvrđuju i mjerenja.

Inače, kod takvih donedavno eksperimentalnih motora problem je u činjenici da im uvijek nedostaje samo jedna stvar da zabljesnu - jednima šesti stupanj, drugima konačne performanse, a treći jednostavno ne uspijevaju biti dovoljno štedljivi. VW je zato razvoju pristupio tipično štreberski. Novi 1,2-litreni TSI s izravnim ubrizgavanjem i turbinom koja radi sa 0,9 bara ne pada ni na jednom ispitu.
 Auto VW polo 1,2 TSI
Raskošna i gotovo bahata prezentacija moći počela je već s prvim startom. Očekujući turbinu gladnu zraka, krenuli smo s dosta gasa, no era downsizinga je već počela, pa su male lopatice u trenutku osigurale tlak za juriš. Odlično! Polo gas prima već sa 1200 okretaja, a sa 1800 ozbiljno povlači. Dovoljno je brz da vas ni jedan atmosferski 1,6, pa čak ni veći motor neće moći pratiti. Mali, 1,2-litreni TSI ima 175 Nm od 1550 do 4100 okretaja, a na to se vozač može osloniti. Traženje maksimuma povlači 100 km/h za samo 9,7 sekundi (izmjereno 9,8) i špicu od 190 km/h.

Velik okretni moment dopustio je i proračun mjenjača tipičan za velike turbomotore, zbog čega se polo 1,2 TSI istovremeno može voziti i brzo i štedljivo. Oko 100 km/h klizi na samo 2000 okretaja (150 km/h na 3000 o/min), a pri najvišoj brzini ne okreće 4000 o/min. Ukratko, to znači da polo 1,2 TSI s gasom do poda možete voziti cijeli dan. To mu nimalo ne smeta, a ne troši ni previše goriva. Blažena je kombinacija turba i izravnog ubrizgavanja.
 Auto VW polo 1,2 TSI
U šali smo govorili da je ovakav turbo-polo kao pola golfa GTI-ja, ali zapravo i jest tako. Žao nam je samo što nije bilo sportskog podvozja i što su na autu bile relativno uske i mekane 15-colne zimske gume. Mogućnosti motora u toj su kombinaciji bile iznad potencijala podvozja jer mali TSI vozača zagrije zvukom, a razbudi momentom. Tad se lako unijeti u ulogu vozača sportskog auta. Volan je prilično dobar (zimske gume su ga učinile bezosjećajnijim), a pohvale zaslužuje i mjenjač, za koji je šteta što nije malo bolje pozicioniran. Kočnice su najbolje u klasi jer polo svaki put sa 100 km/h stane u manje od 38 metara. Jurnjava, a onda potrošnja ispod devet litara. To su draži ovog motora i, što je najbolje, zbog sportskog karaktera TSI sa 105 KS jako dobro pristaje žutoj trovratnoj karoseriji.

Inače uvijek pronađemo zamjerku, no ovom ju motoru ne možemo uputiti. Napokon je stigao maleni, a profinjeni benzinac dizelske elastičnosti i štedljivosti. Zabilježili smo najnižu potrošnju od 5,2 litre, a prosjek testa sveo se na 6,7 litara. Kad bi naša Vlada znala nešto o ekologiji, tad bi vam značilo to što motor udovoljava normi Euro 5.
 Auto VW polo 1,2 TSI
1,2 TSI radi gospodski tiho, a kada pritisnete gas, po licu suvozača je jasno da nije očekivao toliko snage. Kao dizel je, samo ljepši i zabavniji.
Trovratna karoserija dobro izgleda, no praktična nije. Mjesta straga ima slično kao u konkurenata, ulazak nije lak, a potom straga nije lijepo ni putovati. No, koga briga za stražnja sjedala u gradskom trovratnom modelu!

Najveću zamjerku karoseriji upućujemo zbog preglednosti, a posebno retrovizorima koju su je trebali kompenzirati. Unutarnji je samo prosječan, a vanjski kriminalno premalen.
 Auto VW polo 1,2 TSI Auto VW polo 1,2 TSI Auto VW polo 1,2 TSI
Što se nas tiče, ovaj motor označava kraj dominacije dizela u gradskim modelima. Pogledajmo samo kućni primjer. Pored početnog pola 1,2 TSI snažni 1,6 TDI sa 105 KS skuplji je oko 14 tisuća kuna, a razlika je u odnosu na dizelske konkurente još i veća. S druge strane - istina - mali TSI u prosjeku troši oko 0,5 do 0,7 litara više, ali je zato brži na svim ubrzanjima, ima višu konačnu brzinu i neusporedivo je ljepši u vožnji. Na koncu, ima i mjenjač s brzinom više, a bolji je čak i na mjerenjima elastičnosti. To dovoljno govori.

Što bismo promijenili? Možda boju, ali definitivno bismo doplatili sportski ovjes (podvozje niže 15 mm) po 1700 kuna, a možda bismo se protegnuli i za DSG sa sedam stupnjeva za 14 tisuća kuna.

TABLICE, MJERENJA, CIJENE:

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2
2010-04-20 21:29:08

Moram priznati da ovaj Polo zaista nadilazi svoju konkurenciju i to upravo zbog ovako briljantnog motora ukomponiranog u karoseriju općeprihvatljivog dizajna i poželjne kvalitete do sitnih detalja. To sve nedostaje konkurenciji. Kao i uvijek, Volkswagen ne mora u svemu biti najbolji, ali sveukupno ostavlja najbolji dojam. Nisam fan , ali uvijek u voznom parku imam jedan volkscar.....


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: test auto gume kleber dinaxer bmw tds tuning auta contenutocarrello:replicas landoroverrevoque pad prodaje seatavtest haubazapolocross italia testnljetnihtguma koliko ulja ide u motor lancia pro ceed focus cup test astra c croser dunlop igor testsmini news:christianlouboutinhee koliko ide ulja u getribu clio astralopc markfunkjacko srednjaklasa mercedes-benzvitoretrovizor mercedes benz c kvarova balonke koja su najbolja suv vozila audi coupe dario konopek opel koliko ulja ide u nissan note chevroletpcruz mercedes-benz vitoretrovizor rain expert australia ugg classic cardy bo punto sx mercedes cdi clk skuteri test test test yeti porsche panamera karavan grandeur,azera opel astra h mini bager mini morris astra karavan koliko ulja ide u motor fiat lancia musa test renosmeganewbreak apexdbionic,north testrabljenogtoledo