Autokreso
Autokreso
2009-04-16
Bookmark and Share

Ugledati se na najprodavaniji model u gami nije nimalo loše, pogotovo kad se radi o većem bratu, rekorderu. No, to neminovno znači i rast automobila, pa polo napokon hvata korak s odavno naraslom i pristalo građenom konkurencijom




U stvaranju nove generacije pola volkswagenovci su očito imali tri cilja. Glavni je bio dizajn, po kojem se automobil trebao oprostiti s nikad popularnim malim automobilima te marke i nastoji što više sličiti najpopularnijem predstavniku - golfu. Drugi je cilj bio učiniti automobil što sigurnijim, a treći smanjiti potrošnju goriva, pogotovo kod malih benzinaca.

Dizajn je vrlo uspio. Ne samo zato što je razvijen pod vodstvom opjevanog Waltera Da Silve, nego što je genijalni talijanski dizajner sada svoj posao napravio puno bolje nego prije sedam godina kad je potpisao četvrtu generaciju s četiri okrugla svjetla. Tadašnja snaga novog modela jedva je trajala tri godine, kad je uslijedilo značajnije restiliziranje.



Novo oblikovanje Da Silva opisuje kao La Semplicita. Jednostavnost. Slaže se da oblikovanjem i dalje rukovode elegancija i emocija, ali dizajn se mijenja. Sada je čist i jednostavan, i drukčije se izražava. Nakon scirocca na kojem je stvoren taj izgled, te golfa koji je samo pojačao efekt, polo je treći model s novim Volkswagenovim genima. Sada je to dopadljiv i moderan kroj koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Novi je polo pristao izgledom, pa šalje poruku kako je zapravo puno više od samo nove izvedbe poznate teme.

Nov izgled prednjeg kraja sada naglašava i dimenzije noviteta. U usporedbi s prethodnikom narastao je 36 mm, pa je sada dug 3952 mm. Podjednako se i proširio pa je sa 32 mm više dohvatio 1682 mm. Čudno zvuči da je snižen 13 mm, pa sada mjeri 1454 mm. Unutrašnjost, čije se slike još uspješno kriju, uz smještaj pet putnika nudi i prtljažnik od 280 litara, a preklapanjem sjedala raste do 952 litre.

Marketinški stručnjaci ističu da je polo, osim komforom, napredovao i kvalitetom te sigurnošću. Korišten je francuski recept a la Renault, odnosno cijeli je automobil zamišljen kao naprava koja mora potpuno zadovoljiti kriterije za dobivanje pet zvjezdica na Euro NCAP-ovu testu.



Napredak je očit. Sada je deformacijska zona u predjelu nogu poboljšana 50 posto, dok je deformacijska zona u bočnom sudaru jača 20 posto. Dakle, sada je napokon i polo siguran automobil. Uz to, VW ne štedi ni na serijskoj opremi. Za europsko tržište, čiji mi vjerojatno nismo dio, u serijskoj će opremi biti ESP, sustav elektronske stabilnosti, ali i hill hold control, koji olakšava start na uzbrdicama. Tome možemo dodati i novi sustav zračnih zavjesa koji se sastoji od jastuka ugrađenih u naslone prednjih sjedala.

Novi polo u svojoj prvoj godini dobiva sedam različitih motora - četiri benzinska i tri dizelska - čime širi raspon od 60 do 105 KS. Od toga je čak pet novih motora ili se prvi put ugrađuju u polo. Nova generacija TDI-ja i TSI-ja sparena je s novim sedmobrzinskim DSG-mjenjačem, što je donijelo prilične uštede. Budući da je novi polo kao temeljnu zadaću dobio i snižavanje mase, razlike su odmah vidljive. Uz samo 7,5 posto manje kilograma, kod novog 1,2-litrenog TSI-ja (benzinskog četverocilindarskog turbaka s izravnim ubrizgavanjem) snažnog 105 KS moguća je ušteda goriva i do 20 posto. On u prosjeku troši 5,5 litara, zagađuje sa 129 g/km CO2, a ostvaruje i 190 km/h. Jednako kao i drugi najjači benzinac - 1,4 litre i 85 KS - isporučuje se sa šestobrzinskim mjenjačem.



Što se tiče TDI-ja, nekoć masovno korištena tehnologija pumpa-brizgaljka neslavno je napuštena, a common-rail žanje prve uspjehe zbog efikasnosti i rafiniranosti. Motor oko kojeg se sve vrti je 1,6-litreni TDI koji razvija 75, 90 i 105 KS.

Početak proizvodnje modela s peterim vratima zakazan je za kraj ožujka, a prvi primjerci isporučivat će se posljednjeg tjedna lipnja.



Blue motion concept



Još je koncept, ali je svejedno najštedljiviji peterosjed na svijetu. Zove se polo blue motion, a troši samo 3,3 litre dizelskog goriva. Pritom i simbolično zagađuje -samo 87 g/km CO2. Šteta što do kupnje tog automobila moramo čekati još godinu dana.

Motor koji ga pokreće posve je novi trocilindarski 1,2-litreni TDI s common-rail sustavom izravnog ubrizgavanja goriva. Razvija 75 KS, a diči se još i sustavom start & stop te regenerativnim kočenjem. Aerodinamika mu je poboljšana plastičnom odjećom pod motorom, modificiranim nosom automobila i snižavanjem karoserije.

Sustav start & stop nije novijeg datuma jer ga je upravo Volkswagen još 1990. godine serijski ugradio na golf ecomatic. Ovdje radi tako da se, kad god vozač izvadi mjenjač iz brzine, stavi ga u neutral te otpusti kvačilo, motor automatski gasi. Na zaslonu se pojavljuje natpis start & stop. Čim se upali zeleno i vozač stisne kvačilo, motor se automatski pali, a upozorenje nestaje.

Regenerativno kočenje omogućuje vraćanje energije koja bi se drugim načinima korištenja potrošila. Tijekom kočenja i usporavanja vozila, odnosno svaki put kad vozač pusti papučicu gasa, alternator pretvara kinetičku energiju vozila u električnu kojom puni bateriju.

Audi Sport Quattro - 'Das ist Walter'
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: lijevi seat altea astra gtc vodena renault megane generation velebitttura head-up renault megane hondafaccordutest pritisak u gumama astra mitsubishi asx test seat toledo stella test suzuki swift aktualni koliko ulja ide u motor toyota katalizator za polo clasio senzori mini countryman christian.louboutinbchangeeof hjundaielantra test izdrzljivo ford t fiatdino noipt koliko ulja ide u motor fiat d renault tvingo lancia lybra rabljeni djelovi za megan renaultwmeganeiberline corsapcrmaratonutest test rabljenog audi tt damier azur small ring agenda dijelovi za jeep wrangler strast klizi cestom problemisrextonom golfnsdi hyundai genesis renault nissan hr hyundai navigacija subaruimpresa auto show cjenik dijelova za opel signum chevrolet aveo opel meriva peugeotenatjecanje chevrolet.cruzndizelaakcija youth soccer jerseys pritisak u gumama fiat uno hyundai accent cadillacrsrx krovneokutije vw passat vs laguna ford focus ti-vct