Autokreso
Autokreso
2008-08-31 , Autor: Neven Novak, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Passat R36 najbrži je Volkswagen u povijesti; ima 300 konja, ubrzava za samo 5,6 sekundi i limitiran je na 250 km/h, no to su samo brojke iza kojih se krije još mnogo toga...




Ne, nisu nam vrane popile mozak, niti smo pali na glavu pa više ne razlikujemo dizele od benzinaca. Međutim, naslovi ne moraju uvijek biti sasvim jasni i logični već na prvi pogled, ali zato moraju biti efektni i jako dobro pristajati tekstu....

Dobro, sada kada smo se gadno zapetljali, 'ajmo dalje pojasniti da se isti teorem može primijeniti i na našeg glavnog junaka R36, „najljućeg“ passata ikada osmišljenog, a kada smo već kod toga - i najbržeg serijskog VW-a svih vremena.

Passat je „defoltni“ automobil i predmet snova većine Hrvata (i šire), odnosno prvi koji će pasti na pamet velikoj većini ako ih se pita koji bi automobil željeli imati za obiteljsko vozilo, a da ipak ostanu realni, u okvirima mogućeg, i ne zabrazde među zvijezde, propelere i konjiće. Dakle svi odabiremo passat, naravno TDI, zar uopće postoji koji drugi?



Upravo ta misao sukus je svega jer, iskreno, može li netko uopće pomisliti da se u nosu ove limuzine srednje klase nalazi bilo što osim „pumpe deuse“ ili po novom „common-rail“ - hiper-truper modernog dizela? One koji pri spomenu passata pomisle na benzinski motor, možemo nabrojati na prste jedne ruke. E sad, broj onih koji bi u razgovoru o čistokrvnoj sportskoj jurilici pomislili na passat, vjerojatno je još manje. Da budemo iskreni, među njima nismo bili ni mi sve dok nam „plavac“ nije dopao šaka.

O optičkom tunningu nećemo više od spomena da se R36, zahvaljujući punom paketu spojlera, kromiranim ispušnim cijevima, spuštenom podvozju, karakterističnim naplatcima te, naravno, osebujnoj boji, vrlo jasno ističe među svojom crnom (postoji li uopće koja druga boja? – pardon, postoji – tamno plava) TDI „bratijom“.

Unutrašnjost prati istu temu. „High performance“ sjedala sa spiska dodatne opreme pravo su ugodno iznenađenje koje nismo očekivali, kao ni sportski jako profilirani trokraki volan koji odlično leži u rukama, može se obilato izvući prema naprijed i tako pridonosi odličnom položaju sjedenja. Spisak opreme - što serijske, što dodatne - vrlo je dug i bogat, kao i količina ukrasnog „inoxa“ koja dominira cijelim kokpitom i koji bismo radije gledali u nekom vinskom podrumu, no ukusi su različiti....



Međutim, u jednome su mišljenja svih u redakciji koji su ga probali nepodijeljenja – u vožnji je R36 prava bomba. Kraljevski dragulji su mu 3,6-litreni V6 motor s direktnim ubrizgavanjem, te DSG mjenjač sa šest brzina. Zapravo, ne znamo što nam se više svidjelo! Je li to motor koji puca od snage i s 1700 kg teškim R36 se poigrava kao da je dva broja manji polo, ili fantastični DSG mjenjač kojim je u manualnom modu toliki gušt „šaltati“ da smo brzine mijenjali barem dvostruko češće nego što je to realno bilo potrebno.

Šlag na ovoj šoferskoj torti je zvuk koji prozvodi motor, a koji je dodatno začinjen karakterističnim kratkotrajnim hropcem koji izlazi iz ispuha prilikom mijenjanja brzina na više (taj zvučni tunning u VW-u su do savršenstva doradili u novom sciroccu). U „ozbiljnost“ zvučne kulise uvjerili smo se jedno jutro kada smo u pravom show-off stilu ovog auta, uz „nešto malo“ viška gasa i realno nepotrebna dva šaltanja više i niže, sa skretanja dojurili na parkiralište ispred terase za jutarnju kavu i nakon toga morali otrpjeti zapiljene poglede 99,9 posto okupljenih.

Da, i što je u tome čudno – „kreten stisnuo gas“- rekli biste. I bili biste u pravu. Međutim, samo desetak minuta kasnije identičnu je stvar napravio i gospodin u BMW-u M5 za čijim se „mlinac za kavu“ tankim zvukom, dok je sjedao za stol, okrenuo samo konobar da uzme narudžbu.
Suprotno agresivnom vizualno-akustičnom nastupu, R je u vožnji daleko smirenijeg, samouvjerenog nastupa.



Da se zadržimo u svijetu poredbi – riječ je o hladnokrvnom egzekutoru koji je u svakom trenutku svjestan svoje moći. Pogon na sva četiri kotača tu je prvenstveno zbog boljeg gripa pri ubrzavanju, a ne za power-slide drift. Općenito, klizanja po zavojima nisu njegov teren, ali ne zato što ih ne može izvesti (kada nepotrebno završite u nekome - odrađuje ih vrlo kontrolirano i neutralno, sa sva četiri kotača, uz iznenađujuće malo početnog podupravljanja). Preciznost vođenja, količina gripa uz moćne kočnice (nisu se pregrijale ni preko Sljemena) te brzina kojom DSG prolazi kroz brzine toliki su da vam klizanja jednostavno nisu potrebna.

Pritom se nikako ne smije zaboraviti na veliku masu koja se osjeća upravo pri naglim prebacivanjima težišta, ali koja je zaslužna i za iznimnu mirnoću pri visokim brzinama. Potrošnja? U ovom slučaju definitivno nije u prvom planu. Prilikom preuzimanja testnog auta uvjeravali su nas da ni ganjanjem nećemo trošiti preko 13 litara. Iako ne smatramo da smo se stalno ganjali, putno računalo na kraju je pokazivalo preko 18 litara.

Na otvorenoj cesti možda se može voziti s manje od tih 13, dok je u gradu to sigurno nemoguća misija. Cijena? Osnovna 369.051 kn, koja, kada se zbroji poduži popis dodatne opreme, naraste na 476.056 kn. Puno ili malo? I puno i malo - ovisi iz kojeg kuta gledate. U svakom slučaju, R36 je rijetka zvjerka, ali neće promijeniti opću sliku o passatu koji i dalje sigurno neće biti prvi model koji će vam pasti na pamet kada pomislite na sportsku limuzinu srednje klase, što je šteta jer mu R36 odijelo odlično pristaje!


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: irina olhovskaya volkswagenxtouareg astraaf stilo sw koliko ulja ide u motor passat renault clio iv mercedeshbenz ibiza fr velika usporedni test toyota avensis pporschecayenne maraton testu croatian drift challenge wolksvagenwbeetle koliko ulja ide u motor passat skoda teti suzukiosx ugradnja dizel motora za merce mbw kupovina citroen cruze policija fiatcgrandenpunto kvaliteta.wbenzina zadnji most fiat punto) union testsauto.gumaetigar chevrolet.lacetti mini clubman koliko ulja ide u motor ford nanzahvalnostisarajevskenou kamionislike pritisak u gumama ford eskort koliko ulja ide u motor treci broj autoogumesizbor rabljenidjelovi toyota-preko rijeke i preko mo i a klase marko tomac chevrolet cruze koje ulje ide u motor suzuki gorivo lanciakappaautomatik suzuki regina obaveznoosiguranje kia ceed dizel xenonsvjetlapassatcc elektricni bicikl usporedbagolf-fiat auto kozmetika hondapprelude usporedni.testsgolfattdiairtsi