Autokreso
Autokreso
2008-06-17 , Autor: Marko Tomac
Bookmark and Share

Iako s običnim Passatom dijeli ime, izvedba CC sve je što VW-ova obična limuzina srednje klase nije. Najnoviji proizvod wolfsburškog diva je senzualan i silno želi ući u društvo trendovskih modela - prestižnih limuzina s obilježjima kupea




Ako ste ljubitelj automobila i muči vas nostalgija, sigurno ste revoltirani razvodnjenim imidžom kupe-automobila. No, iako je naziv 'kupe' postao više paket opreme nego izvedba karoserije, prostora za revolt nema. Kroz posljednjih desetak godina u klasu kupea, dakle među aute naglašenog senzibiliteta s dvojim vratima i dva ili 2+2 sjedala, ušli su i obični trovratni modeli, ali i limuzine. Potrebno je samo da im se krov lagano spušta prema prtljažniku i četverovratna limuzina odmah će poprimiti trendovske linije kupea - pa ih se tako i naziva.

Dakle, da bi stvar „hodala“, potrebno je samo broj vrata izbaciti iz kriterija i vrednovati neizbrisiva obilježja pravog kupe vozila. To znači da se limuzina naziva kupeom ako su vozač i vožnja u njoj na prvom mjestu. Odnosno, oprema mora biti vrhunska, a karoserija "malo čudna" ili jednostavno posebna. Bez obzira na trendove i razvodnjen imidž kupea, kada neki auto nosi taj naziv automatski mu poklanjamo više pažnje - a to treba zaslužiti. Pristupimo li passatu CC na taj način, lako ćemo mu oprostiti višak vrata, ali i pronaći dosta razloga zašto bismo ga smatrali kupeom.

Bivši šef dizajna VW-a, Murat Gunak, na kupeovskom je passatu napravio odličan posao, a to više dolazi do izražaja uživo nego gledajući fotografiju. CC, za početak, od običnog passata izgleda puno veće i masivnije, a budući da mu po karoseriji ne manjka ni kromiranih detalja, lako ga je opisati i puno reprezentativnijim. Dojam većeg postignut je karoserijom koja je proširena i produžena za oko 3,5, ali i spuštena za punih 5 cm. Zapravo, najbolje vam je da odmah zaboravite na običnu izvedbu passata!



Mišljenja smo da bi VW napravio puno bolji posao da je CC nazvao nekim potpuno novim imenom. Najjača poveznica s limuzinom mu je prednji kraj, no čak i sprijeda CC više sliči na veliki pheaton. O izgledu stražnjeg kraja običnog passata bolje da i ne govorimo, dok na CC-u i stražnji kraj izgleda odlično. Zapravo, usporedimo li sve generacije passata s trendovima iz svog vremena, zaključak je jasan – CC je najljepši passat svih vremena. Čak ćemo reći da je automobil atraktivan i izvan VW-ovog konzervativnog poimanja dobrog dizajna. U svom izgledu sadržava ozbiljnost i ulijeva povjerenje, što će se svidjeti poslovnjacima, a opet, ima i specifičan zavodnički "čagerski" nastup - ono što svaki kupe jednostavno mora imati.

Sa svime time na umu jasno vam je što od velikog CC-a možete očekivati po ulasku u kabinu, no prije je svakako potrebno razjasniti da CC nije skraćenica "coupe-cabrio" već "comfort-coupe". Doduše, umjesto sklopivog krova klasičnih CC-a kao opcija vas može dočekati 75 cm dugačak krovni otvor koji se gotovo naslanja na vjetrobransko staklo. Miris raskoši u kabini je vrlo snažan i jasno je da je riječ o vrlo bogatim paketima opreme, a najbogatiji paketi skrivaju i neka iznenađenja. U prvom redu to je aktivni "lane assist" s kojim je VW otišao puno dalje od konkurencije. Ukratko, kada je uključen, a brzina je veća od 65 km/h, vozač u automobilu nije potreban jer CC, prateći linije ceste, sam skreće! Naravno, postoji 'ali'.

Sustav je u stanju pratiti čak i isprekidanu liniju, no ima problema s izlizanim linijama. Osim toga, potrebno je da linija bude iscrtana s obje strane trake, pa vam je jasno da biste, osim na autocesti, kod nas vozeći "bez ruku" brzo završili u jarku. U idealnim uvjetima, kakve predstavljaju njemačke autoceste gdje smo CC isprobali, novi "lane assist" se odlično slaže s ACC-om. To je pametni tempomat koji održava brzinu, ali ovisno o brzini kretanja i udaljenosti vozila ispred. Vozeći autocestom s ta dva sustava aktivirana, pomislili smo da smo u budućnosti – i to u passatu! CC je sam skretao, pratio cestu, te kočio i ubrzavao prateći vozilo ispred. Naravno, na te se sustave vozač u potpunosti ne smije osloniti, no oni vožnju čine komfornijom, te pomažu i povećavaju razinu sigurnosti.



Atraktivna doplata sigurno će biti i sustav DCC zbog kojeg će vozač moći birati između modova comfort, normal i sport, a ovisno o odabranom modu i podvozje će se ukrućivati, a volan postajati izravniji. Da DCC nije samo marketinški trik - provjerili smo, a budući da se razlike osjete, vjerujemo kako je to zgodna doplata. Na koncu, tu je i aktivna pomoć pri parkiranju zbog koje vozač, nakon što se nauči služiti sustavom, ne treba okretati volan već samo dozirati gas.

Željenu poziciju za volanom smo brzo pronašli, a dobro će se snaći i vozači koji vole "kupeovski" zavaljeni položaj. Ugodna (ali i atraktivna) svakako su i kožom presvučena sjedala s istaknutim šavovima koje najčešće susrećemo u luksuznim klasama, pa je očigledno da je VW i tim činom želio CC približiti ciljanoj klijenteli. Razlike u odnosu na obični passat postoje, ali nisu velike, tako da sve izgleda poznato, a opet potpuno novo. Novosti se svode na detalje poput promjene pozicije kvake na vratima, spomenutog izgleda kože, ali i na (nama) najbolji detalj – vrata bez okvira. To je inače skuplja izvedba vrata od onih s okvirom i treba je cijeniti jer je to prava veza s punokrvnim kupe-vozilima.

Gotovo jednako zanimljiv detalj pronalazimo i na stražnjoj klupi, a upravo je njime VW dokazao da je u stanju napraviti nešto što stavlja stil ispred upotrebljivosti. Riječ je o stražnjem srednjem sjedalu koje je pretvoreno u pretinac i zbog čega straga nema mjesta za trećeg putnika. Pozdravljamo i to rješenje, no proizvođača bi to moglo stajati postotka prodanih primjeraka. Mnogi bi, vjerujemo, radije kupili CC nego obični passat, a ograničenja neće naći niti sprijeda niti u prtljažniku (532 litre), već na stražnjoj klupi namijenjenoj samo za dvoje. Takvi detalji, s druge strane, automobilu daju karakter i odvažnost, a karakter u ovom slučaju nije problem naći niti pod poklopcem motora.

Dvolitreni TDI tehnolgije comon rail je korektan i ne sumnjamo da će biti najprodavaniji, no benzinski dio ponude puno je uzbudljiviji. Za početak prodaje, koja bi mogla početi krajem lipnja, predviđeni su benzinci 1,8-litreni turbo TFSI od 160 KS i 3,2 FSI koji ima samo direktno ubrizgavanje i razvija 300 KS. Oni će se, naravno, odmah u prodaji pridružiti spomenutom TDI-ju. Ponuda će kasnije biti obogaćena dvolitrenim TFSI-jem od 200 KS te jačom izvedbom TDI-ja od 170 KS. Za najzahtjevnije, kao opcija uz 300 KS snažnog benzinca, u ponudi će biti pogon na sve kotače 4motion, a i mjenjačke kutije DSG imat će šest ili sedam brzina, ovisno uz koji se motor naruče. Takvi bogato opremljeni passati CC će od jednako opremljenih običnih izvedbi biti skuplji za oko pet do deset posto.

Na prezentaciji smo uspjeli isprobati dvolitreni TDI i najslabiji benzinac, a zaključak je bio sljedeći: od 140 dizelskih konja u životu vam više zapravo i ne treba jer oni osiguravaju 213 km/h i ubrzanje od 9,8 sekundi, uz minimalnu potrošnju. No, najslabiji benzinac upoznao nas je s najljepših 160 KS na tržištu, s kojima passat CC začas pojuri najviših 222 km/h i stotku skida za 8,6 sekundi. Kako mu čak ni momenta ne nedostaje, a potrošnja je oko 20 posto viša nego u dizela, držimo kako je to najzanimljiviji izbor. Osim toga, taj motor pristaje uglađenom i gotovo sportskom karakteru CC-a.
Uhvatite li se kako razmišljate hoće li vam nedostajati sjedalo straga i je li vam CC preskup, onda ovo nije automobil za vas. VW je napokon napravio limuzinu u koju se vozač može zaljubiti, jače nego u druge kućne modele, pa nju ne treba birati razumom nego osjećajima.


Model: VW passat CC
Motor: 1,8 TFSI 3,6 FSI 2,0 TDI
Snaga (kW/KS): 118/160 220/300 103/140
Pri o/min: 5000 6600 4200
Moment (Nm): 250 350 350
Pri o/min: 1500-4200 2400-5300 1750-2500
Najviša brzina (km/h): 222 250 113
Ubrzanje do 100 km/h (s): 8,6 5,6 9,8
Dužina/širina/visina (mm): 4799/1855/1417
Međusovinski razmak (mm): 2711
Prtljažnik (l): 532
Potrošnja ECE-norma 7,6 10,1 5,8
Emisija CO2 180 242 153


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: chevrolet aveo sedan zimske gume za toyota auris zimske vozili smo porsche kompjuter motora ford koliko je usporedni.testfaudifbmwtmerced tsi motori testovi rabljenih vozila posao test mercedes glk suzuki vagon stari brojevi senzor selen blokovi);select dbms_pip nisaan dijelovi citroen c-crosser poneboardocamerea seat leon style santa fe gume renault twingo gordini sports tourer focustsedan alphabetjhearttagbracelet citroenpicasso meganeogt.line skoda yeti greenline senzor pritisak u gumama insig fiestatrs velika gorica toyotacelicia turbopuhalo renaultrscenicitest chevrolet cruz camaross ulja ide u motor ford toyota verso renault nissan hr pritisak u gumama renault five dijelovivcitroenxxantia usporedni test karavana srednj predstavljen mercedes prednje staklo renault twingo porsche boxter opel astra osvoji opel astra classic opel agila nissan qasqai nissan micra cc dijelovi test rabljenog mini cooper