Autokreso
Autokreso
2009-06-25 , Autor: Neven Novak, Slike: GEC
Bookmark and Share

Naizgled običan, golf 1,4 TSI highline sa sedmobrzinskim DSG-mjenjačem automobil je kakve ćemo voziti u bliskoj budućnosti, a najvredniji je u njemu motor, gdje kombinacija kompresora i turba omogućuje 240 Nm pri 2000 okretaja te 160 KS iz obujma od samo 1390 ccm, uz nisku prosječnu potrošnju




Na prvi pogled pred nama je običan golf. Crven, s trojim vratim i malim 1,4-litrenim motorom kakav se može naći na svakom parkiralištu u bilo kojem naselju. Istina, ima šminkerske aluminijske naplatke i nove je generacije, ali se od prethodne (vizualno) razlikuje toliko malo da si to samo Volkswagen s golfom može dopustiti - i napraviti pravi potez. No, to je samo prvi pogled, jer taj auto ni u kom slučaju nije samo jedan novi crveni golf s „lijepim felgama“.

Golf VI s motorom 1,4 TSI (kod kojeg su u oznaci TSI zadnja dva slova obojena u crveno - što kod VW-ovih automobila tradicionalno znači da se radi o snažnijoj izvedbi nekog motora) i DSG-mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa danas je slika automobila kakve ćemo voziti u bliskoj budućnosti. U biti je ta budućnost već počela, a downsizing (smanjivanje) više i nije neka novost. Brojni proizvođači (ali ne svi) nude sve više modela koje pokreću obujmom manji, ali turbom (i izravnim ubrizgavanjem goriva) osnaženi motori, koji zato manje troše i, što je još važnije, emitiraju manje CO2.



No, vratimo se mi svom crvenom golfu i tvrdnji da je upravo on prototip automobila kakvi će dominirati cestama u bliskoj budućnosti, koji je još zanimljiviji ako se uzme u obzir da na njemu nema ništa revolucionarnog, čak ni novog! Međutim, poanta je u cjelokupnom paketu, miksu poznatih namirnica - karoserije, motora i mjenjača - koje su se upravo u ovom slučaju savršeno poklopile i, gurmanskim jezikom rečeno, sljubile u savršeno ukusno jelo.

Karoserija je, a posebno unutrašnjost, prostranija, djeluje kvalitetnije nego ikad prije, čak i po inače vrlo visokim golfovskim standardima. Da stvar za VW bude slađa, šestica je jeftinija u proizvodnji od prethodne generacije. Troja vrata naglašavaju sportski štih, ali u obiteljskim putovanjima malo smanjuju komfor, iako u biti nisu nikakav problem, posebno ako potomak u dječjoj sjedalici straga zna sam otkopčati i, još bolje, zakopčati sigurnosni pojas.

Osim inače besprijekorne ergonomije, malo nas je iznenadila (posebno jer se radi o njemačkom automobilu, koji redovito imaju vrlo izdašno široka sjedala) „uskoća“ sjedeće površine sportski profiliranih sjedala. To se zapravo ne može uzeti kao ozbiljna mana jer spada u subjektivne dojmove vozača natprosječnih gabarita.



Novina su za vozača polugice za mijenjanje brzina sa stražnje strane volana. U prethodnoj generaciji golfa, koji se također mogao dobiti u kombinaciji motora 1,4 TSI i DSG-mjenjača polugice nisu postojale, a upravo one donose dodatni gušt u vožnji - kad vozač ne mora spuštati ruke s volana i uživa u iznimno brzim izmjenama sedam brzina DSG-mjenjača. Štoviše, s ovom 160 KS snažnom izvedbom 1,4 TSI-ja, sportskim ovjesom (doplata) i općenito sportskom orijentacijom automobila, DSG nam se više sviđa kad ga koristimo kao sekvencijalni mjenjač i sami mijenjamo brzine nego kad se prepustimo automatici.

Mjenjač nudi tri različite opcije rada: automatsku normalnu, automatsku sportsku i ručnu. Obična automatika je najštedljivija i najprilagođenija vožnji u gradskoj gužvi. Ima tendenciju vrlo brze promjene u što višu brzinu da bi se smanjila potrošnja i koristile prednosti velikog okretnog momenta (240 Nm pri samo 2000 o/min jako je puno za 1,4-litreni benzinski motor), ali zato malo kasni ako trebate naglo ubrzati, a niste nagazili gas do poda - mjenjač tad gubi vrijeme u razmišljanju koju od sedam brzina odabrati za tu radnju, odnosno koliko se brzina niže spustiti.
Sportski automatski program najmanje smo koristili jer nam (no, to je ipak subjektivni dojam) spada u kategoriju oksimorona (jezična figura - posebna vrsta antiteze u kojoj se spajaju dva nespojiva, suprotna pojma). Naime, ako ste već kupili sportski automobil, sa sportskim motorom i mjenjačem s kojim se možete sekvencijalno-sportski brzo igrati s čak sedam brzina, čemu onda taj gušt prepustiti nekom/nečem drugom, a ne uživati sam?

Pritom nije važno koristite li maksimalne (nemale) mogućnosti motora i tjerate ga u visoke okretaje pa iz sedam brzina cijedite maksimalne performanse ili polako krstarite cestom i samo se igrate ponekad i nepotrebnim izmjenama jednu-dvije niže na ulazu u zavoj i dvije-tri ili čak četiri više na izlasku iz njega. DSG druge generacije sa sedam brzina beskrajno je zabavan, ali i zaslužan za odlične performanse te zavidnu štedljivost. Tvornički podaci govore o ubrzanju od osam sekundi od nula do sto i najvišoj brzini od 220 km/h. U vožnji se tako motorizirani golf doima vrlo brzim, bržim i od nekih prethodnih generacija koje su nosile GTI na nosu. U biti i jest brži od svih osim GTI-ja petice.



Motor je pravi biser. Specifična kombinacija kompresora i turba omogućuje već spomenutih 240 Nm okretnog momenta pri samo 2000 okretaja, ali i veliku maksimalnu snagu od 160 KS za motor od samo 1390 ccm. Kompresor je zaslužan za brzi odaziv i moment pri niskim okretajima, a pridonosi okretnom momentu u srednjim okretajima i velikoj maksimalnoj snazi. Sve zajedno optimizira mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa, koji zahvaljujući svojoj brzini ne gubi na performansama njihovim čestim izmjenama, a omogućuje i relativno i apsolutno vrlo nisku prosječnu potrošnju. I kad smo bili sportski raspoloženi, potrošnja nije premašivala 10,7 litara na 100 km, uz malo štednje vrlo je lako padala ispod osam litara, a u gradu se kretala oko devet litara na 100 km.

Testni golf bio je opremljen najvišim paketom opreme - highline, uz doplate za  crvenu boju tornado, 17-inčne naplatke porto, paket udobnosti vožnje (tempomat, ultrazvučna pomoć pri parkiranju sprijeda i straga…), kožom presvučeni volan s mogućnošću promjene brzina te sportski ovjes. Tako opremljenom cijena je 200.919 kuna.
2010-04-21 11:02:02

Izuzetan auto sa ovakvim motorom i opremom, naravno. Ali i jako skup. Bilo bi ga lijepo imati ali nema puno onih koji ga mogu staviti u garažu...


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: mentor gume koliko ulja ide u motor golf nemiran ili nikakav prazni hod koliko ulja ide u motor citro michelin seataexeo poliranjesfarova mercedes r swift sport mitsubishiegalant nissanetida ulja golfetsi zest subaru outback test najboljibenzin dizneczaodciomotore zimske gume honda crv renault wind koja su najbolja suv vozila the tiffany mark quartz resona razina ulja u motoru za ford f dacia duster rijeka opel astra sport nokiangume citroen nagradna igra dacia solenzia mazdalskyemotori opellsignum rabljenavvozila autogume test focus karavan chevrolet cruze nissanpnote nisan pathfinder daciaddusterzrijeka staklo atermicko swiftegti chevrolet cruz passatihighlineitdi classic suzuki splash alfa spider zimskeogumewtestovi dunlop sportmaxx rt ford fiesdta mastertest ford range rover classic subaruoutback specials:northfacejackets,n modeli automobila