Autokreso
Autokreso
2008-09-01
Bookmark and Share

Golf 1,4 TSI s DSG mjenjačem donosi nam okus vremena koja su pred nama, a u kojima će dominirati sofisticirani motori malih zapremina i pametni mjenjači




Od Zagreba do Varšave, prema internetskoj stranici Via Michelina, točno je 1071 kilometar, od kojih je samo 577 na autocesti, a konfiguracija terena varira od ravničarskih pravaca do pravih planinskih prijevoja. Biti auto-novinarom ima svojih prednosti jer za dulja putovanje uvijek možete organizirati neki „veći“ automobil s više konja kako bi put prošao što brže i ugodnije. Zato moramo priznati da se ne sjećamo kada smo na neki tako dug put krenuli automobilom koji je pokretao motor od samo 1400 ccm. Međutim, nekoliko dana i približno 2000 kilometara kasnije predrasuda (da je tako nazovemo) o „malim“ motorima pretvorila se u pravo poštovanje. No, tu se ne smije generalizirati jer golf 1,4 TSI u kombinaciji s DSG-mjenjačem sa sedam brzina ni u kom slučaju nije običan

 automobil. Riječ je o vrlo modernom predstavniku potpuno nove generacije automobila koje pokreću motori posljednje generacije, pravi tehnološki biseri koji iz manjih zapremina izvlače snagu, a posebno okretni moment daleko većih motora, od kojih su ne samo štedljiviji i ekološkiji, nego i daleko upotrebljiviji i, rekli bismo, zabavniji.
Trenutačno je autoindustriju zahvatilo sveopće smanjivanje - „downsizing”. To je, naime, jedini put da se smanji potrošnja i ograniče emisije ispušnih plinova, posebno CO2. Volkswagen je bio jedan od prvih koji je pravilno procijenio budućnost i krenuo u razvoj nove generacije malih motora i pritom ima prednost što je jedini proizvođač koji je razvio već drugu generaciju DSG-mjenjača, s dvostrukim kvačilom, koji trenutno i bez trzaja mijenjaju brzine i na čijem razvoju danas radi sva ostala automobilska industrija.

No, vratimo se našem putovanju otkrivenja. Put Varšave smo krenuli točno dva sata iza ponoći s namjerom da u Poljski glavni grad stignemo u rano poslijepodne i tako se stignemo odmoriti prije večernjih obaveza. Tako gluho doba noći u biti je idealno za putovanje zbog gotovo praznih cesta, što je posebno korisno u Sloveniji u kojoj se za četrdeset kilometara između Macelja i Maribora može izgubiti i više od sat i pol, što znaju svi koji su jednom krenuli put IKEA-e, a da ne spominjemo one koji ovih dana tim pravcem stižu u Hrvatsku. Zato nas je na ulazu u Deželu posebno nasmijala ogromna tabla s velikim nacrtanim smiješkom, odnosno smajlićem na kojoj piše: „Slovenija gradi autoceste za vas.“ Do Maribora nismo vidjeli ni metra…



Golf V jako dobro poznajemo i nije floskula kada kažemo da se ova niža srednja klasa ili tzv. C segment s razlogom naziva „golf“ klasom. Peta generacija ponovno je golf vratila u vrh (nakon trojke i četvorke koje nisu bile na nivou svojih prethodnika) i to kako po kvaliteti izrade i prostranosti/ergonomiji putničke kabine, tako i po voznim odlikama. Nadamo se samo da će takva biti i VI generacije koja stiže već krajem ove godine. Dakle, osnova je poznata, čak i sam motor već smo upoznali, doduše u nekim drugim kombinacijama (golf GT), a ne sa 120 KS koliko je imao u testnom automobilu. No ono što je postiglo posebnu harmoniju jest upravo novi DSG-mjenjač, koji svoj posao obavlja jednostavno impresivno. Kroz brzine prolazi „rafalno“ u trenu i to kako naviše, tako i naniže.

U nekim slučajevima, a sve ovisno o količini gasa i načinu vožnje, nakon samo dvjestotinjak okretaja snažnijeg ubrzanja promijeni po tri brzine naviše, a sve uz to uz zabavnu zvučnu kulisu sportskog štiha koja se pri takvoj vožnju provlači kroz ispušni sustav. S malo gasa od prve do treće dolazi potpuno neprimjetno. No ako do kraja stisnete gas, brzine će razvlačiti do kraja i crvenog polja brojača okreta. Jednako je agilan i raznovrstan i pri mijenjanju na niže brzine. Mjenjač ima mogućnost i sekvencijalnog ručnog mijenjanja brzina za kojim smo posezali puno rjeđe nego inače kod takvih mjenjača. U biti tek kod vožnje preko brdske ceste, na granici između Češke i Slovačke koja je neodoljivo podsjećala na brzo Sljeme, nešto više smo se igrali s mjenjačem, i u tom slučaju više iz zabave nego iz stvarne potrebe. Sedam brzina za benzinac od 1390 ccm s čak 200 Nm okretnog momenta i to pri niskih 1500 o/min, zaslužno je što 120 TSI-evih konja ostavlja dojam kao kod tridesetak konja snažnijeg klasičnog atmosferskog motora.

Vozeći se po Ringu, planinskom dijelu autoputa prije Beča, primijetili smo manji nedostatak u ležanju golfa. U nešto bržim zavojima i na skliskoj podlozi, kada bismo samo lagano „pogladili“ kočnice tek toliko da korigiramo brzinu, a još više putanju kroz zavoj, u nekoliko navrata uključio se malo „preosjetljivi“ ABS kako bi spriječio eventualno blokiranje rasterećenog stražnjeg unutrašnjeg kotača. Iako konkretnih posljedica za ležanje nije bilo, taj osjećaj da kočnica počne „propadati“ u zavoju pri više od 100 km/h nije pretjerano ugodan.
Ljepota ovakve kombinacije motora i mjenjača svoju potvrdu dobila je na benzinskoj crpki, koju smo posjećivali svakih petstotinjak kilometara. Naravno, nikada nismo vozili do posljednje kapi u rezervoaru. Ovisno o uvjetima na cesti, rezultati su bili vrlo impresivni.



Nigdje na svijetu, čak ni u New Yorku, nismo vidjeli toliko McDonaldsovih restorana kao na cesti prema Varšavi i u samome glavnom gradu. Za tako veliku zemlju Poljska ima jako malo autocesta. Jedina prava je na krajnjem jugu između Krakova i Wroclawa, dok prema glavnom gradu vode tek obične ceste, s dvije trake u svakom smjeru, ali pomalo nevjerojatno isprekidane brojnim semaforima (na kojima je uvijek crveno) i skretanjima ulijevo iz lijeve trake, što prilično smeta tečnosti prometa i uzrokuje brojne neugodne situacije. U tih četiristotinjak kilometara kroz Poljsku vidjeli smo čak šest sudara, ali samo u pravcu Varšave. U povratku nije bilo nijednog. Čudno.

No da se vratimo potrošnji. Do Varšave smo stigli s prosječnom potrošnjom od 9,2 litre na 100 km, što je odličan rezultat jer je prosječna brzina bila vrlo visokih 109 km/h i nismo ni pomišljali na štednju nego samo na to kako što prije stići na odredište, naravno, bez kazni za prebrzu vožnju. U biti ne znamo kako je moguće na otvorenoj cesti trošiti više od 9,8, koliki je bio prosjek na putu kući, a prosječnu brzinu nećemo spominjati. S druge strane testni automobil nije nikakav problem voziti s manje od 8 litara, a kada bismo posebno pazili i vozili strogo prema ograničenjima, potrošnja može biti i manja od 6 litara.
Ovakav solidno opremljeni golf (oliympic oprema) može se dobiti po cijeni od 154.781 kune bez nadoplata, među koje pripadaju ESP, automatska klima, radio-MP3 player s osam zvučnika…. a koji su testnom automobilu cijenu podigli do 170 tisuća kuna.

Golf 1,4 TSI s DSG-mjenjačem pravi je primjerak automobila kakvi nas čekaju u budućnosti. Ako i automobili drugih proizvođača budu imali ovakve odlike, onda ta budućnost uopće neće biti siva, kako se neki boje, čak ni za zadrte „autiste“ jer mali motori s tako sofisticiranim mjenjačima pružaju pravi užitak u vožnji uz današnji imperativ - što nižu potrošnju i nisku emisiju štetnih plinova.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: chevrolet.cruzcdizelrakcija dijelovicitroen cjenik dijelova za vw passat b logan mvc auto hrvoje opel turbo nova b klasa mercedes honda cr v captur renault megane grandtour nova panda xenon svjetla peugeot hj citroen suv logan roomster logan roomster pet motora koje treba vozili smo renault megane berline logan roomster test rabljenog nissan patrol megane focusford kolioo ide ulja u mjenjac audi crv honda tiyota verso jubeja laguna test toyota yaris vs suzuki swift mercedes a lasa a kundai matrix b razred ugradnja dizel motora u benzin japanski auti mercedes r opel insignia limuzina opel gt duga putovanja dizel mitsubishi grandis dijelovi test mercedes r r radnomjesto toyotaoauriswgtdstyle pametni citroen c crosser c hyundai matrix atmosferski benzinac seat test kompjuter motora ford fiesta mercedestbenz blizzak vwstouran