Autokreso
Autokreso
2008-09-01
Bookmark and Share

Golf 1,4 TSI s DSG mjenjačem donosi nam okus vremena koja su pred nama, a u kojima će dominirati sofisticirani motori malih zapremina i pametni mjenjači




Od Zagreba do Varšave, prema internetskoj stranici Via Michelina, točno je 1071 kilometar, od kojih je samo 577 na autocesti, a konfiguracija terena varira od ravničarskih pravaca do pravih planinskih prijevoja. Biti auto-novinarom ima svojih prednosti jer za dulja putovanje uvijek možete organizirati neki „veći“ automobil s više konja kako bi put prošao što brže i ugodnije. Zato moramo priznati da se ne sjećamo kada smo na neki tako dug put krenuli automobilom koji je pokretao motor od samo 1400 ccm. Međutim, nekoliko dana i približno 2000 kilometara kasnije predrasuda (da je tako nazovemo) o „malim“ motorima pretvorila se u pravo poštovanje. No, tu se ne smije generalizirati jer golf 1,4 TSI u kombinaciji s DSG-mjenjačem sa sedam brzina ni u kom slučaju nije običan

 automobil. Riječ je o vrlo modernom predstavniku potpuno nove generacije automobila koje pokreću motori posljednje generacije, pravi tehnološki biseri koji iz manjih zapremina izvlače snagu, a posebno okretni moment daleko većih motora, od kojih su ne samo štedljiviji i ekološkiji, nego i daleko upotrebljiviji i, rekli bismo, zabavniji.
Trenutačno je autoindustriju zahvatilo sveopće smanjivanje - „downsizing”. To je, naime, jedini put da se smanji potrošnja i ograniče emisije ispušnih plinova, posebno CO2. Volkswagen je bio jedan od prvih koji je pravilno procijenio budućnost i krenuo u razvoj nove generacije malih motora i pritom ima prednost što je jedini proizvođač koji je razvio već drugu generaciju DSG-mjenjača, s dvostrukim kvačilom, koji trenutno i bez trzaja mijenjaju brzine i na čijem razvoju danas radi sva ostala automobilska industrija.

No, vratimo se našem putovanju otkrivenja. Put Varšave smo krenuli točno dva sata iza ponoći s namjerom da u Poljski glavni grad stignemo u rano poslijepodne i tako se stignemo odmoriti prije večernjih obaveza. Tako gluho doba noći u biti je idealno za putovanje zbog gotovo praznih cesta, što je posebno korisno u Sloveniji u kojoj se za četrdeset kilometara između Macelja i Maribora može izgubiti i više od sat i pol, što znaju svi koji su jednom krenuli put IKEA-e, a da ne spominjemo one koji ovih dana tim pravcem stižu u Hrvatsku. Zato nas je na ulazu u Deželu posebno nasmijala ogromna tabla s velikim nacrtanim smiješkom, odnosno smajlićem na kojoj piše: „Slovenija gradi autoceste za vas.“ Do Maribora nismo vidjeli ni metra…



Golf V jako dobro poznajemo i nije floskula kada kažemo da se ova niža srednja klasa ili tzv. C segment s razlogom naziva „golf“ klasom. Peta generacija ponovno je golf vratila u vrh (nakon trojke i četvorke koje nisu bile na nivou svojih prethodnika) i to kako po kvaliteti izrade i prostranosti/ergonomiji putničke kabine, tako i po voznim odlikama. Nadamo se samo da će takva biti i VI generacije koja stiže već krajem ove godine. Dakle, osnova je poznata, čak i sam motor već smo upoznali, doduše u nekim drugim kombinacijama (golf GT), a ne sa 120 KS koliko je imao u testnom automobilu. No ono što je postiglo posebnu harmoniju jest upravo novi DSG-mjenjač, koji svoj posao obavlja jednostavno impresivno. Kroz brzine prolazi „rafalno“ u trenu i to kako naviše, tako i naniže.

U nekim slučajevima, a sve ovisno o količini gasa i načinu vožnje, nakon samo dvjestotinjak okretaja snažnijeg ubrzanja promijeni po tri brzine naviše, a sve uz to uz zabavnu zvučnu kulisu sportskog štiha koja se pri takvoj vožnju provlači kroz ispušni sustav. S malo gasa od prve do treće dolazi potpuno neprimjetno. No ako do kraja stisnete gas, brzine će razvlačiti do kraja i crvenog polja brojača okreta. Jednako je agilan i raznovrstan i pri mijenjanju na niže brzine. Mjenjač ima mogućnost i sekvencijalnog ručnog mijenjanja brzina za kojim smo posezali puno rjeđe nego inače kod takvih mjenjača. U biti tek kod vožnje preko brdske ceste, na granici između Češke i Slovačke koja je neodoljivo podsjećala na brzo Sljeme, nešto više smo se igrali s mjenjačem, i u tom slučaju više iz zabave nego iz stvarne potrebe. Sedam brzina za benzinac od 1390 ccm s čak 200 Nm okretnog momenta i to pri niskih 1500 o/min, zaslužno je što 120 TSI-evih konja ostavlja dojam kao kod tridesetak konja snažnijeg klasičnog atmosferskog motora.

Vozeći se po Ringu, planinskom dijelu autoputa prije Beča, primijetili smo manji nedostatak u ležanju golfa. U nešto bržim zavojima i na skliskoj podlozi, kada bismo samo lagano „pogladili“ kočnice tek toliko da korigiramo brzinu, a još više putanju kroz zavoj, u nekoliko navrata uključio se malo „preosjetljivi“ ABS kako bi spriječio eventualno blokiranje rasterećenog stražnjeg unutrašnjeg kotača. Iako konkretnih posljedica za ležanje nije bilo, taj osjećaj da kočnica počne „propadati“ u zavoju pri više od 100 km/h nije pretjerano ugodan.
Ljepota ovakve kombinacije motora i mjenjača svoju potvrdu dobila je na benzinskoj crpki, koju smo posjećivali svakih petstotinjak kilometara. Naravno, nikada nismo vozili do posljednje kapi u rezervoaru. Ovisno o uvjetima na cesti, rezultati su bili vrlo impresivni.



Nigdje na svijetu, čak ni u New Yorku, nismo vidjeli toliko McDonaldsovih restorana kao na cesti prema Varšavi i u samome glavnom gradu. Za tako veliku zemlju Poljska ima jako malo autocesta. Jedina prava je na krajnjem jugu između Krakova i Wroclawa, dok prema glavnom gradu vode tek obične ceste, s dvije trake u svakom smjeru, ali pomalo nevjerojatno isprekidane brojnim semaforima (na kojima je uvijek crveno) i skretanjima ulijevo iz lijeve trake, što prilično smeta tečnosti prometa i uzrokuje brojne neugodne situacije. U tih četiristotinjak kilometara kroz Poljsku vidjeli smo čak šest sudara, ali samo u pravcu Varšave. U povratku nije bilo nijednog. Čudno.

No da se vratimo potrošnji. Do Varšave smo stigli s prosječnom potrošnjom od 9,2 litre na 100 km, što je odličan rezultat jer je prosječna brzina bila vrlo visokih 109 km/h i nismo ni pomišljali na štednju nego samo na to kako što prije stići na odredište, naravno, bez kazni za prebrzu vožnju. U biti ne znamo kako je moguće na otvorenoj cesti trošiti više od 9,8, koliki je bio prosjek na putu kući, a prosječnu brzinu nećemo spominjati. S druge strane testni automobil nije nikakav problem voziti s manje od 8 litara, a kada bismo posebno pazili i vozili strogo prema ograničenjima, potrošnja može biti i manja od 6 litara.
Ovakav solidno opremljeni golf (oliympic oprema) može se dobiti po cijeni od 154.781 kune bez nadoplata, među koje pripadaju ESP, automatska klima, radio-MP3 player s osam zvučnika…. a koji su testnom automobilu cijenu podigli do 170 tisuća kuna.

Golf 1,4 TSI s DSG-mjenjačem pravi je primjerak automobila kakvi nas čekaju u budućnosti. Ako i automobili drugih proizvođača budu imali ovakve odlike, onda ta budućnost uopće neće biti siva, kako se neki boje, čak ni za zadrte „autiste“ jer mali motori s tako sofisticiranim mjenjačima pružaju pravi užitak u vožnji uz današnji imperativ - što nižu potrošnju i nisku emisiju štetnih plinova.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: cijenanovoggolfa uggelseyboots,cheapuggelse peugeot eco renaultaseniclgrande kiaceeddiesel hair color koliko ulja ide u motor golf rover evoq chevroletiepica christianlouboutincutouttau motorno ulje za ford fusion chevroletvkalos dijelovi za seat chevroletvkalos koliko ulja ide u motor golf seat ateka citroen visa nissan x-trail ljetnaguma opel zafira tourer dijelovi fiat bravo vs kia ceed range rover evogue koliko ulja ide u motor golf mastertest fiesta motori mini bike bike pregledkupnjezimskiguma fordt kvalitetaubenzina citroen zero kvalitetaubenzina audi a lanciajthema range rover evogue audi a drift na struju fiat doblo lancia delta opel zafira tourer tiffanypendants,discounttiff fiat bravo vs kia ceed michelin testsmini.cooperrrabljeni renaultaseniclgrande pdfufilter defender renaultrcliowsport fiat doblo pdfufilter elektro prerade automobila testsmini.cooperrrabljeni