2009-06-08 , Autor: Marko Tomac
Bookmark and Share

Prostranost, udobnost i praktičnost ispred voznih osobina iznenađujuće su zanimljiva kombinacija u toyoti versu, odnosno prava stvar za sve obitelji s pet do sedam članova




Toyota je stručnjak na mnogim područjima, što nije ni čudno s obzirom na to da je riječ o jednom od najmoćnijih proizvođača na svijetu. Često stoga, kad pričamo o nekom posrnulom proizvođaču, znamo reći: „Pa Toyota bi ga mogla kupiti poslije doručka“. Ipak, drugi Toyoti ne trebaju. Ima ona dosta svojih modela, a osim novorođenčeta urban cruisera, u ponudi se uozbiljio još jedan.

To je verso. Dosad se prodavao pod imenom corolla verso, no Toyota je zaključila da je kompaktni monovolumen postao više od još jedne karoserijske izvedbe gotovo ukinute corolle. Iz imena je izbačena oznaka corolla (na nekim tržištima još 2007. godine). Verso je zaista model za sebe, a to je ujedno i najmanji monovolumen s upotrebljivih sedam sjedala. Osim toga, budući da više nema velikog avensisa versa, a na previju su mnogi već i zaboravili - verso je jedini Toyotin monovolumen.



Verso je rezultat klasičnog i dobrog redizajna. Neznatno je narastao, a iako je duži (prije 4360, a sada 4440), pridjev kompaktan još mu dobro stoji. To, doduše, ne bismo isticali da nije riječ o modelu čija dva dodatna sjedala u podu prtljažnika nisu upotrebljiva. Verso na tri odvojeno podesiva sjedala u drugom redu nudi obilje prostora, a ako želite i u trećem redu voziti nekoga - putnici u srednjem redu moraju se malo pomaknuti naprijed. Tad će cijela obitelj biti sretna. Kombinacija za sjedenje ima nebrojeno, a podizanje, vađenje i preklapanje sjedala vrlo je jednostavno. Na stražnjoj je klupi više prostora nego u starom modelu, korišteni su bolji materijali, a izmijenjen je i dizajn kokpita. Nova je grafika središnjih instrumenata, a cijeli središnji greben najbolje izgleda u skupljim paketima opreme, kad je na njemu i veliki audio-navigacijski sustav.



Za upravljačem se sjedi povišeno, a verso će vas na putovanju brzo upoznati s još čvršćim podvozjem. Udobnost i tišina upijanja neravanina u prvom su planu, no pomalo nas je iznenadila buka od vjetra pri višim brzinama. Drugim riječima, podvozje je toliko tiho da čujete samo nju. Ergonomija je odlična, kao i preglednost zbog velikih staklenih površina, a verso će se nakon ovog redizajna moći pohvaliti i najvećim staklenim krovom u klasi.

Verso kao da poziva na turistička putovanja, a jednako je gostoljubiv i prema obiteljima. Pritom bismo naglasili da je ipak riječ o smirenijem autu u kojem su praktičnost, udobnost i prostranost ispred dinamike. No, sigurnost nije nimalo narušena pospanim podvozjem. ESP radi odlično, a čini se da su i kočnice maksimalno učinkovite.



Redizajn je gotovo sve motore u ponudi učinio snažnijima i učinkovitijima, verso je i jedan od prvaka u klasi kad je riječ o emisiji CO2. Dizelsku frontu čini 2,2-litreni stroj sa 125, 150 ili 177 KS, a mi bismo najzanimljivijim ocijenili srednji u ponudi. On, osim toga, jedini može biti opremljen i automatskim mjenjačem. Benzinci, s druge strane, ne donose velike novosti. Obični i dobri 1,6- i 1,8-litreni valvematici stoga ne privlače previše pažnje. Eventualno jači u kombinaciji s vrlo dobrim CVT-mjenjačem. On je kao stvoren za one koji vole nježna i tiha putovanja, a polugice za izmjenu stupnjeva na volanu tad su samo dodana vrijednost. Poslužit će pri pretjecanjima.

Novi verso je nesumnjivo vrlo zanimljiv, pogotovo ako obiteljsko zadovoljstvo stavljate ispred vozačkog. Prijateljstvo i sreća tad će biti obostrani.

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: maratonrtestdcrosser faceliftmazda uporednitest montizeri digitalni semperit i continental skoda fabia sdi cijena galerij fiat coupe vespa opel manta testorabljenih llllredba golf cijene servisa peugeot brigestone zr mini cooper koliko ulja ide u motor opel a rabljeni ford cmax grand rabljeni djelovi za megan skodapfabia xantia minitbager lanica kappa subaruoimprezststi mitshubishi space wagon koliko ulja ide u motor audi a test rabljenog hyundai gett an dacia sombrero tlak u gumama golftsitdi astrakaravan yourashoppinghcarti--turbofire usporedni.testuzadnjitpogonni maserati kubang vwgolfgoaledition audisttstcijena giullieta qasqai maglenka darin jankovic sporttour.megane fiat ulysse dijelovi pokrivka test rabljenog audi allroad zamjenski test rabljenog toyota corolla jochen rudat subaruftest usporedni.testsgolfattdiairtsi turbinerenault hyundai tuscon golf tsi toyota-prekowrijekeiisprekoamo koliko ulja ide u motor uno