Autokreso
Autokreso
2009-06-04 , Autor: Marko Tomac
Bookmark and Share

Zabavna, malena i prostrana toyota urban model je nove klase, a nudi solidan pogon na sve kotače i štedljivi sustav start-stop




Koncepcija je zapravo sjajna i pravo je čudo što autoindustrija nije prije polučila takve modele. Toyota urban cruiser je prije svega maleni auto, potom je iznenađujuće prostran, a na koncu je i vozilo za slobodno vrijeme. Prava tri u jednom.

Urban cruiser je kraći od četiri metra i upravo je to podatak vrijedan pažnje. Tako kratki model s prostranom kabinom nije lako napraviti, a Toyota je to uspjela. Nepotrebnih prevjesa i dizajnerskih detalja nema, pa je sav prostor dobro iskorišten. Urban cruiser zrači specifičnom jednostavnošću, a ne izgleda banalno i jeftino. Zato ga je teško ne primijetiti, pa trenutačno i zapamtiti, a to također smatramo pozitivnom osobinom. Svi koji misle da gradski auti ne trebaju imati ekskluzivni X-faktor, grdo se varaju. Urban cruiser ga ima, a ima i ostale Toyotine manire.



Budući da je mali cruiser od prosječnog gradskog modela viši oko sedam centimetara, u njemu se sjedi povišeno. Kokpit je zamišljen kao jednostavan, a ukrašen je detaljima koji ukazuju na kombinaciju moderno-robusno-simpatične ideje. To je danas trend. Privikavanje na okruženje, iako je riječ o potpuno novoj ideji vozila, traje vrlo kratko. Zapravo, u urban cruiseru se odmah osjećate kao kod kuće. Nema detalja koji bi vas sputavali ili, još bolje, nema loših rješenja. Posebno nas se dojmila nekonvencionalna ideja glavnih instrumenata. Brzinomjer i okretomjer u jednom, svaki sa svoje strane jednog sata. Nažalost, ostatak glavnih instrumenata može se učiniti pomalo praznim i nedorečenim. S druge strane, to nikako ne možemo reći za središnji greben, koji uvijek izgleda sjajno i bogato. Urban cruiser je i jedan od najmanjih modela koji serijski može biti opremljen velikom navigacijom - istom kao u većim modelima.

Oprema iz većih modela nije mu strana, no cruiser nije ni zamišljen kao jeftino vozilo drukčije koncepcije. On kupcu pruža nešto više i ne zakida ga ni na jednom području. Manjkavosti nema čak ni u komforu stražnje klupe ili prtljažnika. Držimo da je obujam od 314 litara sasvim pristojan, a probrojimo li mu i prostor ispod podnice, ispada da je „gepek“ velik 388 litara.

Za vrijeme vožnje osjećaj na volanu i dojam o ovjesu u zavojima mogu se povezati s ostalim modelima iz Toyotine ponude. Čvrstoća i solidnost izrade su tu, neravnine upija odlično, no poželjeli bismo još malo precizniji volan i ovjes nešto kraćeg hoda. Tome je vjerojatno razlog što urban cruiser leži na osnovi manjeg yarisa.



U ponudi će biti s dva motora i dvije vrste pogona, a na prezentaciji smo ih sve uspjeli isprobati. Glavna je razlika između običnog i modela 4WD u udaljenosti karoserije od tla - dok je 2WD od tla udaljen 14 cm, 4WD ima podvozje povišeno još dva centimetra. Pritom istaknimo da je 4WD u startu i teži 75 kg, no to ne utječe na dinamičke osobine.
Od dva motora u ponudi zanimljiviji je svakako 1,4-litreni turbodizel sa 90 KS. Više od njega neće vam trebati, a dovoljno je snažan da pokreće i puno veće modele od urban cruisera. Momenta ima u izobilju, a opremljen i mjenjačem sa šest stupnjeva. Vrlo je nježan i tih te zaista pristaje karakteru automobila. Snage mu neće nedostajati ni za terenske vožnje, a modernu benzinsku alternativu, 101 KS snažni 1,33-litreni dual VVT-i, ne može se opremiti pogonom na sve kotače. Umjesto toga, kao opcija dostupan je sustav start-stop, koji pri zaustavljanju gasi motor i tako štedi gorivo te smanjuje emisiju CO2. Koliko je štedljiv, saznat ćemo nakon testiranja, no činjenica je da se gašenje i paljenje motora na semaforima zapravo i ne osjećaju. Sustav radi fantastično tiho i nježno pa vas nimalo ne usporava. Inače, i taj je motor opremljen mjenjačem sa šest stupnjeva pa je dovoljno snažan za sve zadatke. Dok mu brzine izmjenjujete na oko 3500 okretaja, ne puca od snage, ali privlači tihim radom i ugodnim ubrzanjima. Njegova prednost pred dizelom bit će u cijeni i profinjenijem radu.



Oprema će, kao i kod ostalih modela, biti u tri razine. Početni paket terra, pa luna i najbogatiji sol. Već će osnovni model imati svu potrebnu sigurnosnu opremu, uključujući i ESP te sedam zračnih jastuka. Klimu, nažalost, neće imati, pa će oprema luna sigurno biti najzanimljivija. U njoj je i audiosustav bolji, a volan i ručica mjenjača presvučeni su kožom. Najbogatija oprema sol u kabinu će donijeti veliku navigaciju, automatsku klimatizaciju i kameru za parkiranje unazad u retrovizoru, a izvana će biti prepoznatljiva po serijskim 16-colnim naplacima.

Cijena početnog modela trebala bi se kretati oko 17.500 eura. Primjećujete, to nije malo, no urban cruiser ne trebate uspoređivati s gradskim modelima. Prostran je poput kompaktne klase, a stvara osjećaj da vrijedi nešto više. Koliko - vidjet ćemo nakon prvog testiranja.


 

Pogon iz SUV-klase



Najmanji ski-auto

Urban cruiser je opremljen pogonom na sve kotače kakav često nalazimo na SUV-ima koji se hvale i ozbiljnim terenskim mogućnostima. Dakle, ispred stražnjeg diferencijala je elektronski kontrolirana spojka koja s padom trakcije, kad senzori to prepoznaju, moment dostavlja i do stražnjih kotača. Najviše može straga prenijeti 50 posto ukupnog momenta, a s porastom trakcije moment se sve više počinje usmjeravati na prednji par kotača, do 100 posto. Zato je i potrošnja niža. Ne treba se zavaravati, urban cruiser nije ozbiljan auto za off-road, no njegova kompaktnost i mala masa odvest će vas puno dalje nego što očekujete. Iznenadila nas je mogućnost blokade središnjeg diferencijala.

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: i a klase golfrvintsi urban crossover ww up e city pritisak u gumama ford focus cijena novog golfa peugeot skuter suzuku range caddy maxi nissan micra pregled adactestpouzdanosti usporedba golf i kia ceed skodalfabijaitest testrabljenoghonda retrovizori velociter hyundai vibracije hyosung unos auta testagoriva eco challenge problemi sa motorom octavia rs clio gume sportiva nissan townpod test rabljenog honda jezz cheapnorthfacekidsjackets, christian louboutin trottinett opelarekord dachiatloganevan neven novak novak landvrovertevoque cijena dacia sandero diesel oznake na gumi golf tsi opel signum roletna gepeka link usporedni.testrgolfevi usporedni.testrgolfevi kupiti novi mali gradski autom cijene goriva cijenarezervoara christian louboutin navy white sportska leovincezx