Autokreso
Autokreso
2009-10-19 , Autor: Marko Tomac, Slike: GEC
Bookmark and Share

Toyota je koncepciju dobro zamislila, urban cruiser može biti zanimljiva zamjena za veće modele kompaktne klase, no problem cijene u ovom je slučaju veći nego inače


Mogućnost vožnje s vrlo niskom potrošnjom
Mogućnost vožnje s vrlo niskom potrošnjom
Sjećamo se citroëna XTR-a i VW pola crossa kao prvih pokušaja spajanja gradskih karoserija i elemenata terenskih vozila. Izgledom nisu pobuđivali nikakve dojmove, a ni praktičnost im nije bila jača strana. Nisu polučili nikakve rezultate. Ford fusion je u tome napravio puno bolji posao, a šlag su pobrali blizanci suzuki SX4 i fiat sedici u ponudi i s pogonom na sve kotače.

Toyota je rezimirala situaciju. Odlučila se na praktičniji oblik karavana, kućni šarm definiran modelima RAV4 i land cruiser te pogon na sve kotače u opciji. Rezultat je četrnaesti model u Toyotinoj ponudi na našem tržištu, model koji bi volio da ga zovemo urbanim gerilcem, na tržištu jedinstveni urban cuiser. Testirali smo njegovu optimalnu konfiguraciju koju je lako preporučiti i naslijepo. Izvedbu s izvrsnim dizelom 1,4 D-4D i bez pogona na sve kotače.

Yarisova platforma prenijela je i osjećaj vožnje sličan onome u yarisu. U urban cruiseru se udobno putuje, no svejedno, budući da nije jeftin, materijali bi mogli biti finiji
Yarisova platforma prenijela je i osjećaj vožnje sličan onome u yarisu. U urban
cruiseru se udobno putuje, no svejedno, budući da nije jeftin, materijali bi mogli
 biti finiji
Dijete dobro poznatog SUV-a RAV 4 stasalo je na platformi malog yarisa, no to se u svakodnevnom prometu ne osjeti. Ograničene mogućnosti podvozja do izražaja dolaze tek nakon izlaska iz okvira opuštenog putovanja, u agresivnijoj ili, kako se voli reći, dinamičnijoj vožnji. Brzina ne stanuje u klasično koncipiranom podvozju s mcphersonom sprijeda i torzijskom osovinom straga, no, iskreno, ništa bolje rezultate ne postižu ni konkurenti poput kie soula, citroëna C3 picassa ili nissana notea. Oni su ili premekani ili neudobni ili samo prosječni, pa je tu urban cruiser možda čak i najbolje konfiguriran. Među njima, za ciljanog kupca koji voli smireno putovati toyotina će udobnost ipak biti najdragocjenija.

Urban cruiser će voljeti i svi kojima smetaju težak ulazak i izlazak iz klasičnih gradskih modela koji jako žele biti i sportaši. Mali cruiser nema takvih ambicija i vrlo je jednostavan za korištenje. Mane su mu na tom planu neočekivano loša preglednost s obzirom na oblik karoserije, ali to je danak koji plaćate zgodnom vojno-terenskom dizajnu.

Karoserija je visoka, ali nije baš pregledna. Ako je mali cruiser opremljen i pogonom na sve kotače, to će biti vidljivo i po estetskim
Karoserija je visoka, ali nije baš pregledna. Ako je mali cruiser opremljen i pogonom
 na sve kotače, to će biti vidljivo i po estetskim "terenskim" detaljima
Karoserija urbana duga je 393 centimetra, pa je - po fotografijama to vjerojatno ne biste pogodili - čak deset centimetara kraća od peugeota 207, fiata grande punta i renaulta clia. Oni, stoga, kao referentna mjera najbolje dokazuju koliko je mali cruiser prostran - straga putnici u toyoti imaju tri centimetra više mjesta iznad glava. Kabina je široka kao u velikih gradskih kompakata, prostora za koljena ima više, a urban cruiser u prosjeku ima i 30-ak litara veći prtljažnik (315). Smatramo zato da je koncipiran za one koji sanjaju SUV-e, a ne treba im tako velik ili tako skup auto. Toyota je spojila karizmu SUV-a, prostranost kompaktne klase i dimenzije primjerene gradskom i svakodnevnom životu, a to je začinila detaljima poput djeljive i klizne stražnje klupe.

Bez obzira na kut gledanja, urban cruiser uvijek pobuđuje iste dojmove. Kompaktan, robustan i ukratko - zgodan mali auto
Bez obzira na kut gledanja, urban cruiser uvijek pobuđuje iste dojmove.
Kompaktan, robustan i ukratko - zgodan mali auto
S druge strane, nažalost, šteta je što se Toyota nije malo više „ispružila“ kad je riječ o uređenju interijera. Kokpit nije čisti promašaj, no svega tu ima. Glavni je instrument - brzinomjer/okretomjer - nesvakidašnje zamišljen, ali ga unazađuju prazni susjedni. Neočekivan je i nejasno osmišljen 7310 kuna vrijedan veliki središnji ekran koji je istovremeno i navigacija i DVD-audiosustav. Izgleda kao dizajnerski tipičan Kenwoodov proizvod za tunirane aute, što ispod maske vjerojatno i jest. Na koncu, tu je i jedan starinski mali digitalni sat na koji netko od odgovornih u Toyoti očito ima fetiš. Ugrađuju ga u vjerojatno sve modele, a ima ga i u skupim lexusima. Kako se ono kaže - nešto plavo, nešto staro i bit će dobro!

I zaista, cijeloj obitelji u malom cruiseru može biti jako dobro. U gradu zbog dimenzija, iako bi krug okretanja mogao biti i manji, a na putu zbog dobrog 1,4-litrenog turbodizela D-4D. Motor snažan 90 KS i s okretnim momentom od 205 Nm prosječnom vozaču ispunjava sve želje. Zaista, možemo mu uputiti vrlo malo zamjerki, a dobro se sjećamo da nam se svidio u svim modelima u kojima smo ga probali. Smetao nam je jedino loš odaziv na gas pri niskim okretajima, i to smo najviše osjećali u gradskoj vožnji s čestim kretanjima i zaustavljanjima. No, lijenost su dodatno potencirala četiri putnika i visoka temperatura.

Prtljažnik je dovoljno velik, a pohvalu zaslužuje nastavak tradicije kabine prepune pretinaca
Prtljažnik je dovoljno velik, a pohvalu zaslužuje nastavak tradicije kabine prepune
 pretinaca
Pogon na sve kotače koji Toyota naplaćuje 1600 eura u urbanu nam nije nedostajao. Ipak to nije terenski auto, pa je kao doplata zanimljiv samo kao dodatni sigurnosni sustav. Ovako je auto agilniji, okretniji, štedljiviji, pa i jeftiniji.

Posebnu draž ovom automobilu daje lako ostvariva mogućnost vožnje s vrlo niskom potrošnjom. Bez previše nježnosti spremnik je lako isprazniti s prosječnom mješovitom potrošnjom od samo 7,1 litre, a na otvorenoj cesti ta brojka može pasti i na samo pet litara. Čak i niže ako ste u penziji. Svoju nerazmetljivost mali cruiser pokazuje i na autocesti. Nismo uspjeli zabilježiti potrošnju višu od 9,4 litre, a sigurni smo da prosječni kupac nikad neće upoznati ni toliku.

Jamstvo - tri godine bez ograničenja kilometara, 12 godina protiv prohrđavanja
Jamstvo - tri godine bez ograničenja kilometara, 12 godina protiv prohrđavanja
I taman kad bismo dijagnosticirali da će urban ispuniti želje kupcima kojima je dosta klasičnih modela, na zemlju nas je spustila cijena. Početni model s dizelskim motorom stoji 20 tisuća eura, a model poput testiranog opremljen top-opremom executive 22.640 eura, odnosno oko 165 tisuća kuna. Pridodamo li tomu metalik lak od 3000 kuna i navigacijski DVD-sustav od 7310 kuna, za model poput testiranog treba vam oko 175 tisuća, a to je sve samo ne malo novca.


Toyota urban cruiser 1,4 D4D executive

Toyota urban cruiser 1,4 D4D executive

Tržišni podaci

Vrsta: Toyota

Cijena: 175.805 kuna

Motor

Motor: dizel redni 4

Radni obujam klipa: 1364 cm3

Nominalne performanse: 90 KS @ 3800 rpm

Okretni moment: 205 Nm @ 1800-2800 rpm

Najviša brzina: 175 km/h

Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 11,7 s

Prosječna potrošnja: 4,5 l/100km

Toyota

idi na detaljne informacije >>

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: ww up e city pritisak u gumama ford focus cijena novog golfa peugeot skuter suzuku range caddy maxi nissan micra pregled adactestpouzdanosti usporedba golf i kia ceed skodalfabijaitest testrabljenoghonda retrovizori velociter hyundai vibracije hyosung unos auta testagoriva eco challenge problemi sa motorom octavia rs clio gume sportiva nissan townpod test rabljenog honda jezz cheapnorthfacekidsjackets, christian louboutin trottinett opelarekord dachiatloganevan neven novak novak landvrovertevoque cijena dacia sandero diesel oznake na gumi golf tsi opel signum roletna gepeka link usporedni.testrgolfevi usporedni.testrgolfevi kupiti novi mali gradski autom cijene goriva cijenarezervoara christian louboutin navy white sportska leovincezx mercedesnclk opel corsa c djelovi gh