Autokreso
Autokreso
2008-07-17 , Autor: Marko Tomac, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Za razliku od većine sportaša kompaktne klase, toyota auris 2,2 D-4D sport ne pokušava biti brutalni trkač. Najjači auris u cjeniku je moćan i brz, ali u nježnom i udobnom aranžmanu




Na premijernom predstavljanju toyote auris, prije više od godinu dana, rečeno je da će jedino top-izvedba imati stražnji ovjes multilink konfiguracije. To je, naravno, pobudilo znatiželju vozača jer je time najjači model već u startu distanciran od ostatka ponude. Trebao bi, dakle, biti nešto posebno. Upravo smo iz tog razloga nakon prvih nekoliko kilometara s aurisom 2,2 D-4D sport ostali pomalo razočarani, no da neće biti top-sportaš mogli smo zaključiti i po izostanku oznake TS.

U ovom slučaju oznaka "sport" opisuje paket opreme koji od tehničkih stvari ne donosi ništa zbog čega bismo voljeli s aurisom posjetiti stazu… Kočnice su bolje nego što smo očekivali, kao i volan s 2,9 krugova okreta. Zapravo, sve je na autu dobro, ali ne i sportski.No, ako ne tražite sport, a veseli vas kombinacija snažnog motora i udobnog podvozja, najjači auris je dobar izbor. Ukratko, to je klasičan model kompaktne klase opremljen sa 177 KS snažnim turbodizelom poznatim iz RAV-a 4 i avensisa.

Novi stražnji ovjes (dvostruka trokutasta ramena) se u odnosu na slabije izvedbe u vožnji osjeti kao potentniji, kao ovjes koji bolje radi i tako povećava trakciju stražnjih kotača. Udobnost nije stradala, naprotiv - auris je jedan od udobnijih u klasi. Snage ima u izobilju, čak 400 Nm od 2000 do 2600 okretaja, no ni ona nije "sportska". Kroz spomenute okretaje auris moćno ubrza, ali ako želite da tako nastavi, potrebno je dosta rada s ručicom mjenjača.



Do kojih 180 km/h se vrlo brzo dolazi, a za daljnja ubrzanja valja biti malo strpljiviji. Najimpresivnija su odlična međuubrzanja, a njihovom lakom ostvarenju pogoduje i dobro proračunat šestostupanjski mjenjač. Na koncu sve izgleda ljepše zbog prosječne potrošnje od samo 9,2 litre.
Turbodizelski sport nikada nas nije oduševljavao, pa je možda i bolje što auris ni ne pokušava biti trkač za stazu. Ljepota vožnje ovog brzog putnika je u lakoći pretjecanja i osjećaju dizelske snage, ali i u vrlo bogatoj opremi zbog koje auris stoji 205.276 kuna.


+ oprema, elastičnost, imidž, osjećaj snage, mjenjač
- konačna brzina, užitak u vožnji

Tehnički podaci

Karoserija
Karoserija s petorim vratima, dužina x širina x visina iznosi 4220 x 1760 x 1505 mm, međuosovinski razmak 2600 mm, masa praznog vozila 1470 kg, obujam prtljažnika 354 litara, spremnik goriva 55 litara, krug okretanja 10,8 m

Motor
Četverocilindarski redni turbobenzinski motor s intercoolerom, postavljen sprijeda poprečno, radilica u pet ležajeva, dvije bregaste osovine u glavi, četiri ventila po cilindru, obujam 2231 ccm, snaga 130 kW (170 KS) pri 3600 o/min, najveći okretni moment 400 Nm pri 2000-2600 o/min

Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h 8,1 s

Najviša brzina 210 km/h
Potrošnja (ECE) 5,2/6,2/7,9
na testu 9,2
najviša 12,2
Doseg 597 km

Cijena
Toyota auris 2,2 D-4D sport 205.276 kuna


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: kupiti edo galic najmanji audi koliko ulja ide u motor toyota mondeozadnjaosovinaudaracp test polovnog quashqai test rabljenog note renault twingo honda cr-v rangeproverwevoque wmiimotor volkswagen vento misanoncrvene opel astra g ljtnihaguma opel insignia sw laguna coupe newvwpassatcijena skodaffabijaftest ljtnihaguma cijene novih automob denis peloza hr test suzuki smart fourfour seat altea wmiimotor x-type test-autorguam misanoncrvene vantage arhiva focus ecobust volkswagennpassat test golfova ccijena tlak kalos tribute matshubishiasx honda civic type r astra k dizel ford transit torzija touring kleber osiguranje najeftiniji opel astra classic seatleoncupra nova meriva izboraautaigodine golf v gti