Autokreso
Autokreso
2008-07-17 , Autor: Marko Tomac, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Za razliku od većine sportaša kompaktne klase, toyota auris 2,2 D-4D sport ne pokušava biti brutalni trkač. Najjači auris u cjeniku je moćan i brz, ali u nježnom i udobnom aranžmanu




Na premijernom predstavljanju toyote auris, prije više od godinu dana, rečeno je da će jedino top-izvedba imati stražnji ovjes multilink konfiguracije. To je, naravno, pobudilo znatiželju vozača jer je time najjači model već u startu distanciran od ostatka ponude. Trebao bi, dakle, biti nešto posebno. Upravo smo iz tog razloga nakon prvih nekoliko kilometara s aurisom 2,2 D-4D sport ostali pomalo razočarani, no da neće biti top-sportaš mogli smo zaključiti i po izostanku oznake TS.

U ovom slučaju oznaka "sport" opisuje paket opreme koji od tehničkih stvari ne donosi ništa zbog čega bismo voljeli s aurisom posjetiti stazu… Kočnice su bolje nego što smo očekivali, kao i volan s 2,9 krugova okreta. Zapravo, sve je na autu dobro, ali ne i sportski.No, ako ne tražite sport, a veseli vas kombinacija snažnog motora i udobnog podvozja, najjači auris je dobar izbor. Ukratko, to je klasičan model kompaktne klase opremljen sa 177 KS snažnim turbodizelom poznatim iz RAV-a 4 i avensisa.

Novi stražnji ovjes (dvostruka trokutasta ramena) se u odnosu na slabije izvedbe u vožnji osjeti kao potentniji, kao ovjes koji bolje radi i tako povećava trakciju stražnjih kotača. Udobnost nije stradala, naprotiv - auris je jedan od udobnijih u klasi. Snage ima u izobilju, čak 400 Nm od 2000 do 2600 okretaja, no ni ona nije "sportska". Kroz spomenute okretaje auris moćno ubrza, ali ako želite da tako nastavi, potrebno je dosta rada s ručicom mjenjača.



Do kojih 180 km/h se vrlo brzo dolazi, a za daljnja ubrzanja valja biti malo strpljiviji. Najimpresivnija su odlična međuubrzanja, a njihovom lakom ostvarenju pogoduje i dobro proračunat šestostupanjski mjenjač. Na koncu sve izgleda ljepše zbog prosječne potrošnje od samo 9,2 litre.
Turbodizelski sport nikada nas nije oduševljavao, pa je možda i bolje što auris ni ne pokušava biti trkač za stazu. Ljepota vožnje ovog brzog putnika je u lakoći pretjecanja i osjećaju dizelske snage, ali i u vrlo bogatoj opremi zbog koje auris stoji 205.276 kuna.


+ oprema, elastičnost, imidž, osjećaj snage, mjenjač
- konačna brzina, užitak u vožnji

Tehnički podaci

Karoserija
Karoserija s petorim vratima, dužina x širina x visina iznosi 4220 x 1760 x 1505 mm, međuosovinski razmak 2600 mm, masa praznog vozila 1470 kg, obujam prtljažnika 354 litara, spremnik goriva 55 litara, krug okretanja 10,8 m

Motor
Četverocilindarski redni turbobenzinski motor s intercoolerom, postavljen sprijeda poprečno, radilica u pet ležajeva, dvije bregaste osovine u glavi, četiri ventila po cilindru, obujam 2231 ccm, snaga 130 kW (170 KS) pri 3600 o/min, najveći okretni moment 400 Nm pri 2000-2600 o/min

Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h 8,1 s

Najviša brzina 210 km/h
Potrošnja (ECE) 5,2/6,2/7,9
na testu 9,2
najviša 12,2
Doseg 597 km

Cijena
Toyota auris 2,2 D-4D sport 205.276 kuna


Advertisement
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: honda fr-v chevroletccruzvstoettvrata koliko ulja ide u motor toyota zimskegumeccrosser musa ford focus petka ferrerirgt sava intensa uhp ipak je pravi bmw opelsvalpovo izmjena motornog ulja na ising automobilimojsan chevrolet.cruse sport-ute.bandwagon datum iylaska jeep na struju koliko ulja ide u motor opel c pritisak u gumama renault five nissan juke dijelovi honda civic sedan mercedes-benzsclass christianlouboutincarnavale datum iylaska alfaoromeofgullieta matshubishi asx prednja obloga pumpa goriva piaggio staratfabia mgtcline kolekcionarsko izdanje testikvaliteteugoriva megane gt line vw golf goal golftvsnpolo testsmini.cooper quaskai rabljeni peugeot boxer subaru legacy golf vi b-max vwrcaddy test rabljenog mazda polovni auto cijenenovirenaultkoleos alfa bwm volkswagenlpassat pritisak u gumama renault espa ford taunus rreklama citroenrc.crosser