Autokreso
Autokreso
2008-11-11
Bookmark and Share

Na posebnom IQ-u posvećenom dijelu Toyotinog izložbenog prostora, Duncan McMath, GM Toyota Product Management, detaljno nam je objasnio četiri inovacije koje su novu malu toyotu učinile tako „pametnom“




Rastezanje do kraja

Nakon što je sve veći broj europskih velegradova počeo uvoditi prakirna mjesta duljine 3 metra, koja savršeno odgovaraju vlasnicima smartova, u Toyoti su odlučili da njihov mali gradski premium automobil mora biti kraći od tri metra, ali da, za razliku od smarta, mora biti „pravi automobil“ sa stražnjom klupom koja tu nije samo za ukras. Na kraju, IQ se za 15 mm provukao ispod granice od 3 metra, a trik broj 1 bio je razvlačenje mađuosovinskog razmaka do maksimalnih 2000 mm. To je definiralo granice IQ-ovog unutrašnjeg uređenja. Da bi se straga mogla ugraditi dva sjedala normalne širine, stražnji ovjes i položaj amortizera dodatno su zakošeni unatrag, dok je neuobičajeno plosnati spremnik goriva uguran između podnice kabine i ceste.

Minijaturizirani diferencijal

Potpuno novo konstruirani prednji diferencijal toliko je minijaturan da je samo na njemu ušteđeno 120 mm ukupne dužine – ušteda koja je postala ključ uspjeha cijelog projekta. McMath tvrdi kako bi s istim diferencijalom aktualni yaris bez centimetra dulje karoserije komotno mogao biti sedmerosjed.



Brzo okretanje

Sama konfiguracija prednjeg ovjesa nije ništa novo, novost je konstrukcija i položaj letve volana. Pogodili ste, konstruirana je tako da bude što manja, no najveća novost je njezin povišeni položaj koji je kao pozitivan nusefekt tražio da kut zakretanja kotača bude veći od uobičajenog, što je pak smanjilo krug okretanja koji je ukupno za 600 mm manji od onog smarta fortwo. To je podatak koji nije nebitan kod automobila kojemu je okretnost u gradu glavni prioritet.

Dašak genijalnosti

Najgenijalnija rješenja uvijek su i najjednostavnija, samo što ih se nitko prije nije dosjetio. Koncept 3+1 sjedećeg mjesta sastoji se od dva sjedala sprijeda i jedno standardno straga iza suvozačkog sjedala, koje se može pomaknuti daleko unaprijed, te preostalo „+1“ sjedalo iza vozača na kojemu ima mjesta za dječju sjedalicu, ili ga se može preklopiti da posluži kao prtljažni prostor. Pomicanje suvozačkog sjedala unaprijed omogućeno je vrlo kompaktnom armaturnom pločom ispred suvozača, koja je maksimalno stanjena jer je aircondition, koji se inače nalazi ispred suvozača, pomaknut u sredinu armaturne ploče i (naravno) dimenzijama je manji od uobičajenog za 20 posto.



Toyota avensis

Potpuno nova generacija avensisa, osmišljena u Toyotinom europskom razvojnom centru kako bi maksimalno ispunjavala zahtjeve europskih kupaca, prvi je put javno prikazana u Parizu. Novi avensis u prodaju kreće početkom sljedeće godine, a u Toyoti su obećali da će novi avensis imati snažnije i zelenije motore, s manjom emisijom CO2, još bolju kvalitetu izrade i rafiniraniju unutrašnjost, kao i bogatiju serijsku opremu. Velika novost je aktivni sustav stabilnosti koji djeluje i na upravljač, odnosno zakretanje prednjih kotača, adaptivna prednja svijetla i preventivni sustav zaštite kod sudara kakav se ugrađuje u lexusove modele.

Toyota urban cruiser

Urban cruiser Toyotin je odgovor na sve veću potražnju za gradskim automobilima koji se ujedno kao kod kuće osjećaju i na lošim asfaltnim ili lakšim makadamskim cestama. Kompaktih je dimenzija i kutijastog dizajna kako bi bio što praktičniji za gradsku gužvu i parkiranja, a zahvaljujući najnovijoj tehnologiji ima vrlo malu emisiju štetnih plinova i prvi je automobil s pogonom na sva četiri kotača s manje od 135 g C02/km. Pogon na četiri kotača ide u kombinaciji s 1,4-litrenim D-4D dizelom, dok će se benzinski 1,3 Dual VVT-i benzinac isporučivati s pogonom na samo prednje kotače.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: speedway urban crossover cjenik dijelova ww up christian louboutin double-pla vwsbuba-alfahboxer ford focus rsindex.php diesel nedostaci a klase fordc-ax renault clio driftanje na motocilu koje ulje ide u motor audi all opel signum roletna gepeka koliko ulja ide u motor suzuki polo bijele boje koliko ide ulja u getribu astr dudge test zimskih vozilo opel mokka koliko ulja ide u motor suzuki audi allroad nico poprvak akumulatora pritisak u gumama renault mega lamela ford focus cjenik dijelova za vw passat v outlender kolikouljaideumotormegane nova skoda volkswagen i suzuki christian louboutin trottinett opel vektra isuzu yourpshoppingjcarta-cturbofire dizeltest crv honda cliorgrandtourkvsgfabiaccombi jaguar xjd slikedfordafokusa honda legend audibtt kia ceed dizel toyotas koliko ulja ide u motor fordtr mini morris ugg classic tall koliko litara ulja ide u motor cjenik dijelova za vw passat b primera