Autokreso
Autokreso
2008-06-17 , Autor: Marko Tomac, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Nakon Tiguana s paketom opreme 'Track&Field' testirali smo model 2,0 TDI s paketom 'Sport&Style' te se još jednom uvjerili u sve kvalitete i mane novog hita u SUV-klasi




Volkswagenu je oduvijek polazilo za rukom pronaći pravu mjeru za neki model, pa samim time i postaviti mjerilo klase. To su eksperti iz Wolfsburga uspjeli napraviti i s tiguanom, svojim prvim kompaktnim SUV-om koji nije, kako mnogi misle, i prvo takvo vozilo s VW-ovom značkom. Prvi sličnog koncepta bio je golf druge generacije u izvedbi 'country', koji je austrijski Steyr-Daimler-Puch vrlo kratko proizvodio početkom 1990-ih godina. No, tiguan sigurno neće biti kratkog vijeka, a to dokazuje i broj narudžbi koje su trgovci već zaprimili i rok isporuke duži od sedam mjeseci.

Tiguan je, kao što smo rekli, nova prava mjera u klasi kompaktnih SUV-ova, duga 4,42 metra, a dizajnerski smještena na tromeđi stilskih rješenja golfa, passata i touarega - čijim ga sinom treba doživjeti. I uistinu, tiguan je po mnogočemu mali touareg, jer koliko je manji i jeftiniji - toliko je i suzdržaniji s performansama i luksuzom. No, u kompaktnoj klasi SUV-a više vam neće ni trebati.
Nakon tjedna provedenog u modelu s 2,0-litrenim motorom TDI nove generacije i paketom opreme 'sport&style', možemo reći da je tiguan više ugodan i pametan auto nego uzbudljivi SUV.

Zbog suzdržanog dizajna karoserije, ali i interijera koji je radije praktičan nego pretenciozan, vrijeme u tiguanu prolazi u smirujućem ambijentu, obavijeno lakoćom korištenja. U prvi mah lako bismo mogli poželjeti reprezentativnija rješenja koja bi trenutačno pokazivala da je riječ o SUV-u koji je na vratima premium dijela segmenta. Ipak, nakon nekoliko stotina kilometara to pada u zaborav i počinje zadovoljna i jednostavna vožnja.



Ugodno će biti i putnicima na stražnjim sjedalima gdje, s obzirom na dužinu vozila, ima iznenađujuće puno mjesta. Razlog leži u tanjim naslonima prednjih sjedala i u kliznoj stražnjoj klupi kojoj se odvojeno može podešavati nagib naslona. To, s druge strane, utječe na veličinu prtljažnika koji se s 470 litara smjestio u prosjek klase. Za upravljačem se odlično sjedi jer su sjedalo i volan povezani vrlo dobrim podešavanjem, a sve je na kokpitu jednostavno i nadohvat ruke. Ideje i rješenja iz golfa plus također su pun pogodak, a pritom prvenstveno mislimo na dvostruke otvore ventilacije i izvučeni gornji dio središnjeg grebena.

Dobra je stvar i što su A-nosači krova razmjerno tanki jer je zbog njih pogled prema naprijed, uz povišenu vozačku poziciju, primjeran turističkom opuštenom putovanju. U takvu putnu priču o putovanju savršeno se uklapa i motor 2,0 TDI s kojim je VW napustio grubu pumpa-brizgaljka tehologiju i priklonio se common-railu. Time je prvenstveno profitirala uglađenost rada, a motor je postao tiši. No, snaga se i dalje razvija na prepoznatljiv TDI-način jer s 2000 okretaja slijedi "šus" koji ne traje dovoljno dugo, pa kazaljka okretomjera pri ubrzavanju nema što tražiti iznad 3200 okretaja.

 Najveći okretni moment od 320 Nm smješten je između 1750 i 2500 okretaja i pred ubrzanje je najbolje biti na početku tog raspona okretaja. Brzina od 182 km/h lako je ostvariva, a tek nešto niže brzine od najviše mogu biti i putni prosjeci. Ubrzanja iz mirovanja su dobra, no tu dolazimo i do jedine konkretne mane tiguana - koja nije „to što nije moj“. Kao što smo napisali i u prvom testu, prva dva stupnja prekratko su proračunata pa je ubrzavanje do kojih 60 km/h prilično naporno. Tada se auto pri svim ubrzanjima, osim pri izrazito nježnim, neugodno napinje i uznemiruje putnike.



Pogon na sve kotače 4motion je odličan i pametno radi u korist sigurnosti i količine trakcije. U VW-u su odlučili da vozaču neće dopustiti mogućnost utjecaja na rad pogona, ali su zato Halexovom spojkom osigurali dobru raspodjelu momenta između osovina. Kada su uvjeti optimalni, tiguan funkcionira kao agilni prednjepogonaš s oko 10 posto momenta na stražnjim kotačima, a ako zatreba, straga će poslati do 98 posto snage. To je puno više od prosjeka klase koji se hvali tek visko spojkom koja blokira do 40 km/h.

Potrošnja je nakon otvorene ceste odlična, može se kretati oko šest litara, a test smo završili s prosječnih 8,6 litara. Ni visoke putne brzine ne bi je trebale podići iznad 10,5 litara.
Posebnost testiranog modela bio je njegov paket opreme 'sport&style', ali i još neke nadoplate. Za početak, dotični bismo paket opreme preporučili svima koji ne planiraju vožnju teškim terenom. Iako je napadni kut većim i atraktivnijim branicima koji su glavna obilježja 'sport&stylea' smanjen s 28 na 18 stupnjeva, dovoljan je za lagodno gradsko korištenje i izlete u prirodu. Naposljetku, udaljenost od tla iznosi dovoljnih 19 centimetara. 'Sport&style', dakle, tiguan čini atraktivnijim.

Druga posebnost testnog modela je pomoć pri bočnom parkiranju. Nakon što se uključi, sustav funkcionira tako da senzori izmjere poziciju kada polako prođete pored slobodnog mjesta, a nakon toga, kada krenete unazad, volan nije potrebno dirati – tiguan skreće sam! No, potrebno je dobro uvježbati i korištenje sustava, pa je doplata vrijedna 4565 kuna, pored same pomoći pri parkiranju, zanimljivija za pokazivanje pred putnicima. Na slikama ćete primijetiti i doplaćenu 1641 kunu vrijednu višenamjensku kutiju. Nalazi se na stražnjoj strani naslona srednjeg sjedala straga, a kada sjedalo preklopite - kutija nestaje u prtljažniku.

No tada, budući da je velika, odnosi dobar dio prtljažnika, a sprijeda prije funkcionira kao pregrada za djecu. Naravno, ukoliko vam se uklapa u način života, mogla bi oduševiti svojim korisnim volumenom.
Osnovna cijena 'sport&style' turbodizela iznosi 254.009 kuna i tiguan se njome svrstava uz rame skupljih SUV-ova, a sve doplate konačnu cijenu podižu na manje zanimljivih 293.156 kuna. One, međutim, uključuju metalik lak, climatronic, 17-colne naplatke, višenamjenski upravljač, biksenonska svjetla, te audio sustav s osam zvučnika. S obzirom da je to sve što vam treba, ali i činjenicu da su SUV-ovi s novim generacijama poskupjeli, reći ćemo da tiguan i nije pretjerano skup.

+ podvozje, pogon na sve kotače, udobnost, kvaliteta izrade, oprema, volan, osjećaj sigurnosti, prostor straga, potrošnja
- proračun mjenjača, cijena, nagli razvoj snage, krug okretanja

Tehnički podaci

Karoserija

Kompaktni SUV, dužina x širina x visina 4425 x 1810 x 1685 mm, međuosovinski razmak 2640 mm, masa praznog vozila 1590 kg, obujam prtljažnika 470 litara, spremnik goriva 64 litara, krug okretanja 12 m

Motor

Četverocilindarski redni turbodizelski motor s intercoolerom, postavljen sprijeda poprečno, radilica u pet ležajeva, jedna bregasta osovina u glavi, dva ventila po cilindru, obujam 1968 ccm, snaga 103 kW (140 KS) pri 4200 o/min, najveći okretni moment 320 pri 1750-2500 o/min

Performanse

Ubrzanje 0-100 km/h 10,7 s

Najviša brzina 186 km/h
Potrošnja (ECE) 6,3/7,5/9,7
na testu 8,6
Doseg 744 km

Cijena

VW tiguan 2,0 TDI sport&style 254.009 kuna



Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: auspuh hibridi tezina motora christian louboutin slingback mash auspuh goriva promjene osijek street show test orlando testovi guma gradska auta alternator dario konopek koliko ulja ide u motor aud ia street race osijek usporedni testbmw merced zimske guma touareg troskovi polo vs up testomercedeskgl folija the north face sable shoes men meganesiii testomercedeskgl dci chevrolet lacceti folija honda accord types seateleonucupra opel signum sports tourer zadnja lijeva vrata seat leon pregled koliko ulja ide u motor kia k test ford kuga bmw gran turismo koliko ide ulja u motor fiat g koliko ulja ide u motor toyota servis honda cr-v tojota yaris koliko ulja ide u automatski m auto djelovi koliko ulja ide u motor volvo auto hrvatska dunlop winter sport protokomjer zraka mercedes koliko ulja ide u motor ford ulje za motor seat ibica poklopac za citroen pikaso nova honda jazz renaulta clija