Autokreso
Autokreso
2008-06-17 , Autor: Marko Tomac, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Nakon Tiguana s paketom opreme 'Track&Field' testirali smo model 2,0 TDI s paketom 'Sport&Style' te se još jednom uvjerili u sve kvalitete i mane novog hita u SUV-klasi




Volkswagenu je oduvijek polazilo za rukom pronaći pravu mjeru za neki model, pa samim time i postaviti mjerilo klase. To su eksperti iz Wolfsburga uspjeli napraviti i s tiguanom, svojim prvim kompaktnim SUV-om koji nije, kako mnogi misle, i prvo takvo vozilo s VW-ovom značkom. Prvi sličnog koncepta bio je golf druge generacije u izvedbi 'country', koji je austrijski Steyr-Daimler-Puch vrlo kratko proizvodio početkom 1990-ih godina. No, tiguan sigurno neće biti kratkog vijeka, a to dokazuje i broj narudžbi koje su trgovci već zaprimili i rok isporuke duži od sedam mjeseci.

Tiguan je, kao što smo rekli, nova prava mjera u klasi kompaktnih SUV-ova, duga 4,42 metra, a dizajnerski smještena na tromeđi stilskih rješenja golfa, passata i touarega - čijim ga sinom treba doživjeti. I uistinu, tiguan je po mnogočemu mali touareg, jer koliko je manji i jeftiniji - toliko je i suzdržaniji s performansama i luksuzom. No, u kompaktnoj klasi SUV-a više vam neće ni trebati.
Nakon tjedna provedenog u modelu s 2,0-litrenim motorom TDI nove generacije i paketom opreme 'sport&style', možemo reći da je tiguan više ugodan i pametan auto nego uzbudljivi SUV.

Zbog suzdržanog dizajna karoserije, ali i interijera koji je radije praktičan nego pretenciozan, vrijeme u tiguanu prolazi u smirujućem ambijentu, obavijeno lakoćom korištenja. U prvi mah lako bismo mogli poželjeti reprezentativnija rješenja koja bi trenutačno pokazivala da je riječ o SUV-u koji je na vratima premium dijela segmenta. Ipak, nakon nekoliko stotina kilometara to pada u zaborav i počinje zadovoljna i jednostavna vožnja.



Ugodno će biti i putnicima na stražnjim sjedalima gdje, s obzirom na dužinu vozila, ima iznenađujuće puno mjesta. Razlog leži u tanjim naslonima prednjih sjedala i u kliznoj stražnjoj klupi kojoj se odvojeno može podešavati nagib naslona. To, s druge strane, utječe na veličinu prtljažnika koji se s 470 litara smjestio u prosjek klase. Za upravljačem se odlično sjedi jer su sjedalo i volan povezani vrlo dobrim podešavanjem, a sve je na kokpitu jednostavno i nadohvat ruke. Ideje i rješenja iz golfa plus također su pun pogodak, a pritom prvenstveno mislimo na dvostruke otvore ventilacije i izvučeni gornji dio središnjeg grebena.

Dobra je stvar i što su A-nosači krova razmjerno tanki jer je zbog njih pogled prema naprijed, uz povišenu vozačku poziciju, primjeran turističkom opuštenom putovanju. U takvu putnu priču o putovanju savršeno se uklapa i motor 2,0 TDI s kojim je VW napustio grubu pumpa-brizgaljka tehologiju i priklonio se common-railu. Time je prvenstveno profitirala uglađenost rada, a motor je postao tiši. No, snaga se i dalje razvija na prepoznatljiv TDI-način jer s 2000 okretaja slijedi "šus" koji ne traje dovoljno dugo, pa kazaljka okretomjera pri ubrzavanju nema što tražiti iznad 3200 okretaja.

 Najveći okretni moment od 320 Nm smješten je između 1750 i 2500 okretaja i pred ubrzanje je najbolje biti na početku tog raspona okretaja. Brzina od 182 km/h lako je ostvariva, a tek nešto niže brzine od najviše mogu biti i putni prosjeci. Ubrzanja iz mirovanja su dobra, no tu dolazimo i do jedine konkretne mane tiguana - koja nije „to što nije moj“. Kao što smo napisali i u prvom testu, prva dva stupnja prekratko su proračunata pa je ubrzavanje do kojih 60 km/h prilično naporno. Tada se auto pri svim ubrzanjima, osim pri izrazito nježnim, neugodno napinje i uznemiruje putnike.



Pogon na sve kotače 4motion je odličan i pametno radi u korist sigurnosti i količine trakcije. U VW-u su odlučili da vozaču neće dopustiti mogućnost utjecaja na rad pogona, ali su zato Halexovom spojkom osigurali dobru raspodjelu momenta između osovina. Kada su uvjeti optimalni, tiguan funkcionira kao agilni prednjepogonaš s oko 10 posto momenta na stražnjim kotačima, a ako zatreba, straga će poslati do 98 posto snage. To je puno više od prosjeka klase koji se hvali tek visko spojkom koja blokira do 40 km/h.

Potrošnja je nakon otvorene ceste odlična, može se kretati oko šest litara, a test smo završili s prosječnih 8,6 litara. Ni visoke putne brzine ne bi je trebale podići iznad 10,5 litara.
Posebnost testiranog modela bio je njegov paket opreme 'sport&style', ali i još neke nadoplate. Za početak, dotični bismo paket opreme preporučili svima koji ne planiraju vožnju teškim terenom. Iako je napadni kut većim i atraktivnijim branicima koji su glavna obilježja 'sport&stylea' smanjen s 28 na 18 stupnjeva, dovoljan je za lagodno gradsko korištenje i izlete u prirodu. Naposljetku, udaljenost od tla iznosi dovoljnih 19 centimetara. 'Sport&style', dakle, tiguan čini atraktivnijim.

Druga posebnost testnog modela je pomoć pri bočnom parkiranju. Nakon što se uključi, sustav funkcionira tako da senzori izmjere poziciju kada polako prođete pored slobodnog mjesta, a nakon toga, kada krenete unazad, volan nije potrebno dirati – tiguan skreće sam! No, potrebno je dobro uvježbati i korištenje sustava, pa je doplata vrijedna 4565 kuna, pored same pomoći pri parkiranju, zanimljivija za pokazivanje pred putnicima. Na slikama ćete primijetiti i doplaćenu 1641 kunu vrijednu višenamjensku kutiju. Nalazi se na stražnjoj strani naslona srednjeg sjedala straga, a kada sjedalo preklopite - kutija nestaje u prtljažniku.

No tada, budući da je velika, odnosi dobar dio prtljažnika, a sprijeda prije funkcionira kao pregrada za djecu. Naravno, ukoliko vam se uklapa u način života, mogla bi oduševiti svojim korisnim volumenom.
Osnovna cijena 'sport&style' turbodizela iznosi 254.009 kuna i tiguan se njome svrstava uz rame skupljih SUV-ova, a sve doplate konačnu cijenu podižu na manje zanimljivih 293.156 kuna. One, međutim, uključuju metalik lak, climatronic, 17-colne naplatke, višenamjenski upravljač, biksenonska svjetla, te audio sustav s osam zvučnika. S obzirom da je to sve što vam treba, ali i činjenicu da su SUV-ovi s novim generacijama poskupjeli, reći ćemo da tiguan i nije pretjerano skup.

+ podvozje, pogon na sve kotače, udobnost, kvaliteta izrade, oprema, volan, osjećaj sigurnosti, prostor straga, potrošnja
- proračun mjenjača, cijena, nagli razvoj snage, krug okretanja

Tehnički podaci

Karoserija

Kompaktni SUV, dužina x širina x visina 4425 x 1810 x 1685 mm, međuosovinski razmak 2640 mm, masa praznog vozila 1590 kg, obujam prtljažnika 470 litara, spremnik goriva 64 litara, krug okretanja 12 m

Motor

Četverocilindarski redni turbodizelski motor s intercoolerom, postavljen sprijeda poprečno, radilica u pet ležajeva, jedna bregasta osovina u glavi, dva ventila po cilindru, obujam 1968 ccm, snaga 103 kW (140 KS) pri 4200 o/min, najveći okretni moment 320 pri 1750-2500 o/min

Performanse

Ubrzanje 0-100 km/h 10,7 s

Najviša brzina 186 km/h
Potrošnja (ECE) 6,3/7,5/9,7
na testu 8,6
Doseg 744 km

Cijena

VW tiguan 2,0 TDI sport&style 254.009 kuna


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: cijena auta motrio auto gume ford ka citan twingo meganesiii turbina laguna citroen c crosser zadnji kocioni cilinder desni xedos xdconcept westin vwtpolosgti vwlupo vw pasat vbolkwagen cc usporednitest-vwgolfvii usporednietestgzadnjiapogonai usporedni.testokaravana uljaideumotorcaptive uggiclassicatallobootsfpaisley uggacorinthiboots,buyauggjcori usporedni test adaptivnog i st uggaccessories,uggsaccessori tsi voyager tsfds toyota-prekorijekeiprekomo tojota yaris tlakugumama veliki kalendar svih noviteta tiffany pendants,cheaptiffany tiffany necklace,tiffany and c thenorthfacet-shirtsmenbl citroen. theinorth.faceawomens,northsfa testtrabljenihbmercedes teststoyotawavensis testspolo test polranje testrabljenogastra testpautopguma-uniroyal testmercedesgl logan pick up testeminicmorisscooper test smart test mercedes r class test ljetnoh guma opelkastraggckaravan suzukiregina suzukiignissuv