Autokreso
Autokreso
2008-09-30 , Autor: Domagoj Kodžić, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Nakon upečatljivog swifta, tradicionalno savršene grand vitare, te SX4 koji i te kako pomiče granice današnjih automobilskih razreda, Suzuki je opet pripremio novi model koji se ne može usporediti ni s čim sličnim ili dosadašnjim




Kakvo ime! Splash. Onomatopejski karakter u nas se prevodi kao pljus, pa ipak Suzuki nije pogriješio. Nije istresao svoje adute u prazno, već je još jednom dokazao tko je majstor izrade malih automobila. Splash je stvoren na zdravim temeljima swifta, koji predstavlja pravi majstorski uradak u svojoj klasi. Teško je povjerovati kako je splash nasljednik nečeg tako dosadnog i kutijastog kao što je bio wagon R. Znamo da su njime ljudi prevaljivali stotine tisuća kilometara, ali bio je samo jedan iz ergele bezličnih.

Splash razbija svaku pomisao na sličnost. Iako svi mikrovolumeni u segmentu imaju jednake postavke s kratkim nosom koji se visoko uzidiže u krov, ravnim bokovima te odsječenim zatkom, Suzukijevi dizajneri očigledno su u dobroj formi. Splash je dosta zašiljen s velikom ukrasnom maskom i svjetlosnim grupama, na boku se diči klinastom linijom i naglašenim obrubima kotača. Na zatku su svjetla dopadljiva kroja, vrlo moderna. Sve u svemu – uspjeh. Dimenzijama je prilično narasao. U dužinu mjeri 372, a u širinu 168 cm.

Unutrašnjost, koju možemo pokuditi zbog izbora boja – dosadno siva i nametljivo tirkizna – donosi obilje prostora. Ne znamo koliko bi trebao biti visok putnik kojem bi smetao krov. Straga ima mjesta kao u velikom automobilu, tako da je jedan od rijetkih gradskih “mališana“ u kojem možete udobno voziti četiri putnika, bez akrobatskih poza. Malen je jedino prtljažnik. Njegove 202 litre dovoljne su za mnoštvo vrećica koje neće “letjeti“ prtljažnikom, a preklapanjem stražnjih sjedala povećava se do 1 050 litara.



Unutarnje uređenje na najbogatijem primjerku više je nego dobro. Pred vozačem se nalazi veliki brzinomjer u kojem se nalaze sve signalne lampice i digitalni pokazivač količine goriva. Dojam kvari jedino smartovski postavljen brojač okretaja. No, za razliku od sličnih malih vozila, ovo je pravi automobil. Kako se temelji na swiftu, jako dobro leži i izvrsno se vozi.

U početku je zbog izražene visine od 159 cm potrebno malo navikavanja, no u usporedbi sa sličnim vozilima splash se malo naginje. Testni je primjerak pokretao najsnažniji motor u ponudi. Benzinac obujma 1,2 litre razvija 86 KS i 114 Nm. Dobro se vozi, a budući da smo očekivali kako ga je potrebno “držati“ dosta visoko, ostali smo ugodno iznenađeni. Nemojte očekivati čuda jer 1,2 litre još uvijek je malo, ali ovakav se splash lako vozi.

Pri tome je sa 12,3 sekunde do 100 km/h i 175 km/h najveće brzine još uvijek dovoljno agilan. Tu ne mislimo samo na gradske prometnice. Splash je dovoljno velik i za otvorenu cestu. Na austocesti je bez problema jedan od bržih, što izgleda pomalo smiješno s obzirom na dimenzije automobila. U stanju je razviti i 180 km/h. Ono najljepše je svakako potrošnja. Tijekom testa ostvarili smo tek 7,3 litre na sto kilometara, što je vrlo malo.



Zahvaljujući 15-colnim kotačima, s gumama 185/60 R15 - kakvima je opremljena najskuplja verzija, vrlo je udoban. Obol sigurnosti uz šest zračnih jastuka daje i ESP-sustav elektronske stabilnosti koji se također nalazi u bogatoj serijskoj opremi.

Zahvaljujući povišenom položaju sjedala, olakšano je ulaženje u automobil, a i preglednost je na zavidnoj razini. Ime nije pamtljivo, no dizajn, upotrebljivost i vozna svojstva svakako jesu. Suzuki splash ipak nije automobil za svakoga. On prije svega pronalazi urbane kupce koji traže brojne prednosti u malom pakiranju. Sportski izričaj je uključen.



Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: transalp koliko ulja ide u motor fiat p zene i auti antebulicic suzuki igra christian louboutin studded fl turbopzeta subaru s-turbo fiat ulysse dijelovi testszimskihwguma otkup starih auta sonata arocs citroen racing watch audi ovjes dbsvolante mercedes e nissan pathfinder test opelcorsaopcprednjidifuzor blaupunkt pritisak u gumama astra ljetneegume opel zafira tourer moto poraki veliki kalendar svih noviteta cjenik dijelova za vw passat v peugeotlnatjecanje runiflat christian louboutin velours sc kvaliteta felgi citroen sat polovni ford fokus mercedesglc informacijske tehnologije) an discountnflmiamidolphinsje ladatniva conditions of use : ugg,ugg bo lanica kappa north face socks najjeftiniji auti koliko ide ulja u motor fiat b grand picasso skoda outback alfa romeo jul koliko ulja ide u motor fiatc plavi dizel citroen nemo combi starost guma ugg bailey button triplet boot renaultgtwingoggordini test parking senzora