2009-05-16 , Autor: Marko Tomac, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Dizelskoj izvedbi subarua forestera možemo zamjeriti samo nedostatak reduktora, koji se još ugrađuje na benzinske modele. Po svemu ostalom je bolji od benzinske inačice




Odmilja ga zovemo šumar, ali forester je zapravo puno više od dobrog šumskog automobila. Puno više. Prvi dojam za volanom dizelske izvedbe je i više nego odličan, a šarm mu daje nezgrapni usisnik zraka na poklopcu motora, koji se vidi iz svakog dijela kabine. On je ujedno i njegova identifikacijska iskaznica jer ga benzinci nemaju.

Pogled prema naprijed preko usisnika ohrabruje vozača. Podsjeća na relijaški model STi, pa u foresteru imate osjećaj da ste nezaustavljivi. Kao da se vozite u imprezi prerađenoj za reli Pariz-Dakar. Pod ruku s takvim dojmovima ide i atmosfera u jednoj od najprostranijih kabina u klasi. Puno svjetla i robusni materijali - koji bi, doduše, mogli biti dojmljiviji - vozačevo radno mjesto čine ugodnim za boravak. Dodana vrijednost je jako veliki stakleni prozor koji otvoren osigurava gotovo kabrio-ugođaj, a posebno veseli djecu na stražnjoj klupi.



Neupadljiv, od tla udaljen čak 21,5 cm i vrlo okretan, forester je pravi triatlonac. Bilo nam je ugodno voziti se gradom, na putovanju je bio još bolji, a na terenu je poput divokoze. Forester zaslužuje puno lijepih riječi, a odnedavno mu tu puno pomaže dvolitreni turbodizelski boxer-motor snažan 147 KS i 350 Nm. Opisali smo ga u nekoliko navrata i zasad mu ne vidimo mane. I u foresteru je dovoljno snažan, a njemu čak pristaje i bolje nego drugim modelima. Za razliku od legacyja, revolucionarni dizel je u foresteru uparen s dobro proračunatim mjenjačem od šest stupnjeva. Ručica mjenjača je precizna i brza, no za naš ukus malo prenježna i gnjecava. Barem dok gledate kroz prizmu monolitnosti ostatka automobila. Na otvorenoj cesti na mjenjač nismo imali zamjerki. Potrošnja je također dobra, a test smo završili s prosječne 7,4 litre.



Forester vrlo lako kreće, odnosno spojka glatko prihvaća veliki okretni moment motora, pa se pri kretanju stječe dojam lakoupravljivog snagatora. Zbog toga će se forester svidjeti i nježnim vozačicama. Prvi je stupanj nešto kraće podešen, a kasnije vožnja postaje izuzetno tečna. Problema s trakcijom nema nikada, a kako bi i bilo kada je za prijenos snage zadužen poznati simetrični pogon na sve kotače. Iako se i on oslanja na viskozni središnji diferencijal, kao i većina SUV-a, sustav u foresteru radi odlično. Raspodjela momenta među osovinama je konstantna, tako da forester vuče sa sva četiri i prije nego kotači prokližu.

Dokaz tomu smo potražili u blatu, a iako gume nisu bile vrhunske, forester se penjao bez problema. Terenski ozbiljniju mahindru pratio je bez problema. ESP se u terenskoj vožnji stalno pali, pa i on forester pokušava držati na zadanoj. Bez njega je zabavnije, ali ga je na uskoj cesti bolje držati uključenim. Nažalost, reduktor svoje mjesto nije našao u dizelskom modelu, no još se ugrađuje u benzinske. Velikom pomoći na terenu pokazala se i automatska kočnica koja drži auto na nizbrdicama (hill control).



Foresterove prednosti nisu samo u pogonu i novom motoru, nego i na drugom redu sjedala. Čak i iza visokih vozača ima mjesta za troje odraslih putnika. Prtljažnik nije velik, ali je povišen i utovarnog praga zapravo nema pa je praktičan. Antitrendovski kroj karoserije, klasično kutijast, rezultirao je i dobrom preglednošću.

Cijena, nažalost, nije niska, ali nije ni viša od slično opremljenih konkurenata. Početni model stoji 249.880 kuna, a model poput testiranog s krovnim otvorom, stražnjim spojlerom i boljim audiosustavom 264.480 kuna. No, najvažnije je što dizelski forester u svakom trenutku jasno pokazuje u što je uložen novac. Naposljetku, izviđač i mora biti pouzdniji i sposobniji od drugih.



vozne osobine, terenske mogućnosti, udaljenost od tla, motor, potrošnja, oprema, imidž, udobnost, razina buke

plastika u interijeru, osjećaj na ručici mjenjača



Tehnički podaci

Karoserija
SUV s peterim vratima, dužina x širina x visina 4560x1780x1700 mm, međuosovinski razmak 2615 mm, masa praznog vozila 1495 kg, obujam prtljažnika 450 litara, spremnik goriva 60 litara, krug okretanja 10,6 m, udaljenost od tla 21,5 cm

Motor
Červerocilindarski dizelski boxer, postavljen sprijeda uzdužno, dvije bregaste osovine po glavi, četiri ventila po cilindru, blok i glava od aluminijske legure, obujam 1994 ccm, snaga 108 kW (147 KS) pri 3600 o/min, najveći okretni moment 350 pri 1800 o/min

Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h        10,4 s
   
Najviša brzina        186 km/h
Potrošnja (ECE)      5,8/6,3/7,2
    na testu    7,4
    najviša    10,1
    najniža     6,3
Doseg        810 km

Cijena
Subaru forester 2,0 T-D XS    264.480 kuna

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: the suzukidsamurai wwlturan ford kuga maraton zafirabopc blatobran zamjenski bmw elektr koliko ulja ide u mercedes a k tehih za citroen pikaso pokrivkaprtljaznogprostora polortsi grijanofprednjesstaklo farovitgolfuvaplus klub testslljetnih kneautomagazin domagojvida mercedes cl amortizeri passat koliko ulja ide u motor scenic golf trendline gilleta djecjeiautolsjedalice ford kuga stop audia spremnik cabrio zeljkoabarbaric skoda octavia reno magan berlingo rcz koliko ulja ide u motor fiat honda jazz cvt sciroccoar novisseat.leon corsaad knnautomagazin kolikouljaideumondeo hondaaccordrs mercedes e class fiatapanda hinridni turbo the north face gore tex waterp stoti and x=x cjenikuguma capur auto slalom autobume ljetne peugeotrexpert