Autokreso
Autokreso
2008-12-25 , Autor: Marko Tomac
Bookmark and Share

Naš najmanji maratonac svih vremena subaru justy hrabro je odradio nametnuti ritam. Dokazao je Subaruovu kvalitetu, ali i robusnost izvedbe detalja




Prevaliti više od 30.000 kilometara u manje od godinu dana autom iz klase mini gradskih automobila velik je pothvat. Riječ je, naime, o kilometraži gotovo trostruko većoj od one što je godišnje skupi prosječni hrvatski vozač te je dovoljna da mane automobila - ako postoje - isplivaju na površinu. Naše druženje s justyjem započelo je krajem 2007. i od samog smo početka bili svjesni u što se upuštamo. Također, bilo nam je jasno da kilometri s tako malenim automobilom ne padaju ni upola brzo kao s našim velikim putnim maratoncima poput lagune GT ili starog 407 coupea. No, krenuli smo polako, ali sigurno.

Mišljenje o njemu kao gradskom automobilu nismo nimalo promijenili od prvog dana. Naime, predstavio se kao jedan od najokretnijih automobila u klasi (ima krug okretanja od samo 8,6 metara), ali i kao jedan od najkarizmatičnijih. Justy, osim što nosi renomiranu Subaruovu značku, jedan je od rijetkih mini-automobila koji se ne srame voziti ni "pravi muškarci" što su potvrdili mnogi vanjski vozači, a neki su se od njih zainteresirali i za kupnju justyja.

Stoga i danas smatramo da je najveća čar "malog vragolana" ponajprije provokativan spojler koji na njegovoj 155 cm visokoj karoseriji u prometu uvijek strši. Te vam detalje na automobilu preporučujemo, jer ako su pametno izabrani - dakle decentni, a ne napadni - razveselit će vas svako jutro prije odlaska na posao. Upravo nam je spojler nerijetko pomagao da justy - kada bismo zaboravili gdje stoji - pronađemo na velikom parkiralištu.

 

Uz to, prvi veliki zadatak pred kojim je justy progutao knedlu bio je jednodnevni put do mjesta iza Bolonje i nazad. S obzirom na vječite gužve oko Venecije, ali i talijansku "školu vožnje", to je bio pravi test i za vozača, a kamoli ne i za jedan od najslabijih automobila na tržištu. Uglavnom, uz malo muke i nauke, justy snažan 69 KS to je putovanje uspio odraditi. Isto tako, shvatili smo da se u tako slabim automobilima na dulja putovanja ne nosi mnogo prtljage i ne vodi nitko osim suvozača - ne biste vjerovali kako brda po Sloveniji mogu izgledati strmo i nesvladivo. Pod punim opterećenjem, sjećamo se, justy je stenjao i ponosno se popeo do vrha ne spustivši brzinu ispod 95 km/h. Istina, danas nam je to pomalo smiješno, no nimalo ne sumnjamo da se 1,0-litreni 12-ventilac, koji tjera i aygo, 107 te C1, poprilično oznojio.

Ipak, trocilindraš je izdržao, a kada mu se ta situacija ponovila još nekoliko puta, odveli smo ga na prijevremeni pregled. Tragovi umora ili nedostatak ulja nisu se mogli ni nazrijeti. Na kraju smo zaključili sljedeće, odnosno, poželjeli smo justy sa 1,5-litrenim motorom od 105 KS i s pogonom na sve kotače. Prisjetimo se, justy je odavno poznat kao jedan od najmanjih automobila koji može biti i 4WD. Doduše, posljednja se justyjeva generacija na našem tržištu našla isključivo kao testirani model. Drugi bi bili naprosto preskupi i zastupnik je dobro primijetio da zanimanja za njih ne bi ni bilo - osim u našim glavama.

Na koncu je ispalo da je justy ponajviše kilometara odradio na autocesti, i to nižući relacije; Zagreb-Šibenik, Zagreb-Pula i Zagreb-Požega, a mi smo ondje izvukli neke zaključke. Primjerice, i tako mali auto je sposoban zadovoljiti putne potrebe vozača-samaca. Putna brzina može iznositi do 140 km/h, i zanimljivo je - što su mnogi primijetili - da justyjev motor počinje tiše raditi poslije 120 km/h. Jednako je proturječan i po pitanju potrošnje pa smo na koncu testa uvidili da naprosto nema smisla s papučicom gasa biti previše nježan. Međutim, kada smo ga vozili kao da je posljednji auto na svijetu, uspjeli smo trošiti samo 5,7 litara, a bez pretjerane pažnje ta se brojka penje na 6,7 do 7 litara. Justy je inače iznimno živahan, posebice u gradu, jer se u prve dvije brzine mali motor vrlo rado zavrti do kojih 4000 okretaja. Taj je start dovoljan za više od držanja priključka s ostatkom prometa, a s justyjem ga se može i diktirati.

 

Prosječna potrošnja s kojom smo završili cijeli maraton test, dakle brojka s kojom možete računati, na koncu se svela na 7,3 litre. Mogla bi biti i nižom, no prihvatljiva je.
Osim toga, prvi servis na 15 tisuća kilometara justy je prošao bez ijednog problema, a klasične izmjene (ulje, filtri, kontrola kočnica…) polučile su prvim troškom od 1200 kuna. Zatim smo zimsku gumu bridgestone blizzak zamijenili ljetnim "dunlopicama" SP10 koje su nas iznimno dobro služile, a odradile bi i još 30 tisuća kilometara. Naime, justy je lagan automobil koji ne troši gume čak ni kada "jurite" jer je jurnjava u njemu relativan pojam. Na kraju testa veliku godišnju kilometražu odavalo je stanje kočnica i sve šlampavija ručica mjenjača, no to nije ništa što se ne može srediti. Izmjena pločica kočnica na drugom servisu stoji 1200 kuna - oko 900 za "ruke" i 300 kuna za pločice.

 

Najneugodnije iskustvo koje smo imali s justyjem, ili on s nama, bio je iznenadni susret s lisicom koji je rezultirao troškovnikom štete od dvadesetak tisuća kuna što je ponajbolji dokaz da kasko-osiguranje obavezno treba doplatiti i na "jeftinim" automobilima. Osim i nakon toga, sve do kraja, justy je klizio bez ikakvih problema, odnosno samo s izgorjelom žaruljom u lijevom svjetlu.

  SERVIS I KVAROVI

Km trošak
16.145 Redoviti servis 1150,00 kn
Promjena na ljetne gume
Dunlop SP10 175/65 R14 2120,00 kn
*22.745 Popravak poslije sudara (22.266,00 kn)
Rad limara 837,69 kn
Rad mehaničara 239,34 kn
Lakiranje 969,24 kn
Punjenje klime 190,98 kn
Prednji far 2994,42 kn
Nosači fara i branika 1379,68 kn
Hladnjak 2563,08 kn
Branik 4812,19 kn
29.989 Redoviti servis 2250,00 kn
Izmjena prednjih pločica 1200,00 kn
30.896 Izmjena žaruljice 100,00 kn
Ukupno 29.086,00

REDOVITI TROŠKOVI

Cijene

Cijena testiranog modela 88.200,00 kn
Cijena doplaćenog metalik laka 2100,00 kn
Cijena rabljenog 64.800,00 kn

Nameti i osiguranja

Godišnji porez 300,00 kn
Obavezno osiguranje (ZG) 3403,46 kn
Puni kasko 4369,64 kn


Troškovi u 33.400 km
Gorivo 4729 litara 40.480,00 kn
Ulje 8 litara
Tekućina za pranje stakala 5 litara 70,00 kn
Servisi x2 3400 kuna
Gume
Bridgestone blizzak LM20 488 kuna(ukupno 1952kune)
Dunlop SP10 175/65 R14 530 kuna(ukupno 2120 kuna)

Ukupni redoviti troškovi 45.902,00 kn

PODACI I MJERENJA

Dolazak u redakciju prosinac 2007.
Stanje km na kraju testa 33.454
Obujam 998 ccm
Snaga (kW/KS) 51/69 pri 6000 o/min
Moment (Nm) 94 pri 3600 o/min

Performanse

Ubrzanje (s) na početku testa/na kraju
0-80 km/h                  9,8/10,1
0-100 km/h               13,4/13,6
Najviša brzina           160/158

Potrošnja

EU-norma
Grad                 6,1
Otvoreno          4,4
Prosjek                5

Potrošnja na testu

Najniža             5,7
Najviša             9,8
Prosječna         7,3


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: ljetne gume cijena volkswagen passat rabljeni djelovi pritisak u gumama fiat tipo koliko ulja ide u motor audi thenorthfacewaterproofglov llllredba golf horvat grijanje auta kvar bamboo mazda honda test auto sjedalica mercedes clk autoogumedtest hyundai tucson opelsinsignia porschecroatia hondafaccordetest ford transit focus cup toyotaiyarisevsisuzukioswift cijena antifriza hyundaiaccent autitnazakciji kapacitet baterije za auto farovi opel micubisilanser africa krovne lajsne za colt-a zimskeogume citroen c ulysses isplativostndizela advanced tanja ford focus rs zimskegumezatoyotaurisdim usporedba:mercedesglavs.au focusltdci kuga ssangyong rexton yaris clio mercedes-benza euro ncap zimske auto gume cijenadijelovaseatleonindex opela astra classic dacia duster elia cijena dunlopwintersport samosatalni uvoz auta the north face gore tex jacket hondaintegra