Autokreso
Autokreso
2008-08-31
Bookmark and Share

Nakon simboličnog popravka maratonski je justy opet kao nov. Srebrn i uredan, bez ikakvih tragova ili oštećenja, s lakoćom guta nove gradske i putne kilometre. Jednostavno bez greške




O srazu s lisicom već ste čitali, ali niste o ažurnosti Eurorent grupe. Hrvatski reprezent Subarua posljedice sraza otklonio je brzo i bezbolno. Nakon što su se autocestari po starom, dobrom običaju pravili slijepi i gluhi pa nam nisu htjeli dati potvrdu da se lisica našla na autocesti, aktivirali smo kasko i štetu vrlo lako pokrili.

Nije bila malena, no kako su svi ugrađeni dijelovi bili novi, bez ikakvog “spašavanja“ ili škrtarenja jasno je da je cijena popravka visoka. Najzanimljivije stavke su svakako one najviše – hladnjak po 2563 kune, prednje svjetlo po 2994 kuna, te branik po 4812 kuna. Raspletom situacije još smo se jednom uvjerili kako je i na najmanjim automobilima potrebno redovito uplaćivati kasko osiguranje jer i najmanja moguća šteta, poput ove, može završiti s prilično neugodnih 18.250 kuna.

Kako justy kilometre slabo osjeća, s popravljenim smo odmah krenuli na put. Domaći i vrlo bliski. Na otvorenim lokalnim cestama, neovisno o gužvi, justy je jako dobar. Sporije s lakoćom prelazi, udarne rupe i poprečne neravnine ne osjeća, a kako kočimo nježno, još uvijek se jako dobro zaustavljamo. Iako mu je 21.000 kilometara već prošla, na satu ne primjećujemo znakove umora. Dobro, možda tek na mjenjaču, ali to nije umor nego japanska dugotrajnost po kojoj mjenjač očigledno mora biti „živ“ cijeli vijek automobila. Sada malo teže izlazi iz “brzina“.



Zauzvrat, motor je uvijek spreman na okretaje. Lijepo diše, a nakon 3500 se i zamjetno budi. Može i vrlo visoko, ali za takvom vožnjom ipak nema potrebe jer mjenjač je dobro proračunat.
Sputani gužvama na autocesti, uzrokovanim kasnim početkom turističke sezone, zapravo smo uživali. Vožnja od najviše 120 km/h vrlo je tiha, nadasve mirna i prilično štedljiva, pa u takvim uvjetima trošimo tek 6,6 litara. Ponekad ubrzavajući i do 140 km/h (koji još uvijek ulaze u zakonskih 10 posto), došli smo i do 7,4 litara na sto kilometara puta. I nije previše.

Vozeći se u malom automobilu još smo se jednom uvjerili u primitivizam velikog broja vozača. Bilo da se radi o domaćima, gastarbajterima, Česima ili Mađarima, svi u većim automobilima misle da im se manji moraju maknuti. Dakle, ne natječu se brži i sporiji, kako bi trebalo, već veliki i mali. Pritom živčano “blicaju“ i mrze cijeli svijet. Sindrom malog čovjeka u velikom automobilu prava nam je suprotnost. Naime, redakcijski je prosjek – da ne kažemo standard – 189 cm i 103 kg. Dakle, veliki se ljudi voze u malim automobilima.

Nakon napornih doživljaja na lošim cestama, gdje se naš justy još jednom dokazao kao izuzetno ugodan automobil, vratili smo se svakodnevici - čitaj gradu i gužvama.
Justy je, kao i svaki maleni automobil, savršen za grad. U ljetnim gradskim gužvama, na ugodnih +35 stupnjeva Celzijusa, te u raskopanoj 'metropoli', pokazuje pregršt prednosti.



Njime se daleko lakše prolazi između parkiranih i zaustavljenih. Krug okretanja mu je malen, pa se i lako okreće, a kako je dovoljno udaljen od tla, nema bojazni da ćete oderati pod. Zbog izuzetne preglednosti, bilo naprijed, bilo straga (zbog koje nam i nije jasno tko ga je ogrebao straga bočno), lako se parkira na milimetar.

Pri tome još uvijek udobno prevozi četiri putnika. Prtljažnik se sa svojih 225 litara još nije iskazao na duljim putovanjima, dok je za grad više nego prikladan. Naime, ni najmanje vrećice ne “lete“ daleko i bez problema ih se može dohvatiti. No, u gradu – možda je bolje napisati 'pri stajanjima' – potrošnja više nije tako ugodna.

S lakoćom prelazi osam litara, a ako ste baš zapeli tamo negdje oko Zelenog vala - bliže je i devet litara. Dosta za maleni motor od jedne litre obujma. Uz poseban izgled s velikim ravnim površinama, zbog kojih se justy izuzetno lagano pere, motor mu je najveći adut.



Zvuk trocilindraša je poseban. Na niskim je okretajima jedva zamjetan, a gore zapravo privlačan. Čak bismo voljeli da je glasniji. Kilometre meljemo i dalje. Bez problema, baš i kao justy s kojim nema nikakvih dilema. Nadamo se samo da nam ostatak domaće faune koji noću skita neće stići pod kotače.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: koliko ulja ide u motor opel megane facelift subaruioutback hair color nasloni za ruku mercedesecharlston koliko ulja ide u motor honda subaru legacy laguna test novi proceed renolt megane ii subaru legacy jurepoljak djevojka dana izaberi auto godine vw jetta protokomjer zraka citroen x sa motori mini bike bike christian.louboutinsfastenhlea nova c-klasa vovlo subaru legacy novi dacia sandero buy dmaa dijelovivcitroenxxantia vwsgolfcvidmotori dijagnostika cadillac escalade megane facelift seatrexeo renolt megane ii croatian drag tim toyota landcruiser nissan gt -r vwsgolfcvidmotori dijagnostika vdostest nova opel corsa opel astra gtc nissanoquaskai unos automobila pritisak u gumama honda accord laguna test fiat punto electric newevwutouareg koliko ide ulja u getribu opel nissan x-trail megane grand tour pritisak u gumama ford focus fiesta nissanoquaskai