Autokreso
Autokreso
2008-08-31 , Autor: Marko Tomac, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Forester se iz neuglednog, ali sposobnog podignutog karavana s pogonom na sve kotače pretvorio trendovski kompaktni SUV sa svim starim i pokojom novom dobrom osobinom




Brojne vrline starijih generacija subaru forestera na našem tržištu dugo nisu bile prepoznate - sve do 2004. godine kada je prašinu podigao model s 2,5-litrenim turbo motorom, koji je ubrzavao do stotke za samo šest sekundi. Tada je pažnja posvećena tome modelu otkrila izuzetnu kvalitetu izvedbe, ponudu prostora i rijetko viđenu jednostavnost, te svestranu upotrebljivost.

Tom se foresteru mogao zamjeriti jedino nedostatak dizelskog motora i nedojmljiv dizajn, a s novom je generacijom donekle riješen i taj problem. Dizelski motor još nije stigao u ponudu, ali je loš dizajn svakako postao stvar prošlosti. Ono što je najvažnije, pod novim se odijelom i dalje nalazi mehanika koja zaslužuje same pohvale, a forester je i osjetno narastao te uhvatio korak s trendovima.

Od starog je modela duži osam centimetara, širi dva, a viši 11 centimetara, pa se s tim gabaritima ugurao među najpopularnije modele kompaktnih SUV-ova. Uspješno, zadržavši dojam kompaktnog modela, posao je još prostraniji, a uz to je vrlo spretan jer ima krug okretanja od samo 10,5 metara. S obzirom da forester ima vrhunski pogon na sve kotače, najbolji na tržištu, takva okretnost zaslužuje pohvalu.



Da vas samo podsjetimo, kao i svi Subaruovi modeli, forester koristi stalni simetrični pogon na sve kotače. Za razliku od gotovo svih konkurenata koji moment do stražnjih kotača (samo do 50 posto) dostavljaju samo po potrebi, forester to čini stalno. Kod njega je ravnomjerna raspodjela snage između osovina uvijek prisutna, a zatreba li - forester će vas izvući iz blata čak i ako su mu dva kotača u zraku. Pritom će mu pomoći i stražnji diferencijal koji se uključuje kada dođe do gubitka trakcije.

Uglavnom, forester je uistinu nezaustavljiv zbog svega nabrojenog, ali i zbog velike udaljenosti od tla (čak 215 mm), velikih prilaznih kutova, jako niskog težišta, te poslastice za znalce – reduktora. Da, forester je opremljen sustavom rezerviranim samo za prave terence, koji je kod njega prilagođen nešto drukčijem korištenju. Naime, redukcija prijenosa, koja se uključuje dodatnom ručicom među sjedalima, stupnjeve petostupanjskog mjenjača u foresteru ne skraćuje na "radne sporohodne " brzine, već samo u omjeru 1:1,447.

Dakle, s uključenim reduktorom se može i putovati – savršen je za vuču prikolica u otežanim uvjetima, pa uputite li se na glečer s kamp-kućicom, forester je auto za vas. Zbog niskog težišta nećete se prevrnuti, reduktor snagu čini iskoristivijom, a odličan pogon uvijek osigurava trakciju. Osim toga, lagan je i ulazak u kabinu, a tu su i detalji poput velikog krovnog prozora, podešavanja nagiba stražnje klupe i bogate opreme.



Putovanje foreserom vrlo je udobno jer rupe upija odlično, a i voli da ga vozite s puno gasa. Drugim riječima, klizite li lagano samo održavajući brzinu, doživjet ćete solidan auto, a izlazite li iz zavoja s gasom do poda, posvjedočit ćete sportskim voznim osobinama u okrilju udobnog držanja ceste. Razlog tomu je, osim u niskom težištu i odličnom pogonu, i u modernoj konfiguraciji ovjesa produženog hoda. Forester je podešen mekano, ali taman koliko treba - za šumske terene i duga turistička putovanja.

Tu, nažalost, i prestaju pohvale upućene ovom "user friendly " automobilu. Tipičan dvolitreni boxer benzinski motor s dorađenim usisom, snažan 150 KS, tek je prosječan i lako će potrošiti "malo previše", a ne pomaže mu ni dugo proračunati mjenjač. Osim toga, iako je inače brz, mjenjač dosta često zna zapeti. U prosjeku nam je trošio oko 11 litara, najviše 13,4, dok je najštedljivija brojka koju smo uspjeli postići 8,3 – što smo ostvarili na otvorenoj cesti.

Kokpit je sličan imprezinom i kvalitetno je izrađen, ali ne pokazuje napredak kao što to čini vanjski dizajn. Ako ste poklonik marke i cijenite vrhunsku mehaniku, odnosno znate što forester može, izgled kokpita neće vas razočarati, ali ni oduševiti. Osnovni model forestera 2,0X stoji oko 230 tisuća kuna, a za bogatije opremljeni, onaj s opremom XS, trebat će vam pune 244 tisuće, te još 2800 kuna za metalik lak. To je nešto više od izravnih konkurenata, ali forester je i bitno "drukčiji" auto.




+ vozne osobine, terenske mogućnosti, jednostavnost korištenja, oprema, upravljač, udobnost
- motor, mjenjač, potrošnja

Tehnički podaci

Karoserija

SUV s petorim vratima, dužina x širina x visina 4560 x 1780 x 1700 mm, međuosovinski razmak 2615 mm, masa praznog vozila 1600 kg, obujam prtljažnika 450/1600 litara, spremnik goriva 60 litara, krug okretanja 10,5 m

Motor

Četverocilindarski redni benzinski boxer motor, postavljen sprijeda uzdužno, radilica u pet ležajeva, dvije bregaste osovine po glavi, četiri ventila po cilindru, obujam 1994 ccm, snaga 110 kW (150 KS) pri 6000 o/min, najveći okretni moment 196 pri 3200 o/min

Performanse

Ubrzanje 0-100 km/h 11 s

Najviša brzina 184 km/h
Potrošnja (ECE) 7,0/8,4/10,9
na testu 11
Doseg 545 km

Cijena

Subaru Forester 2,0 XS 244.480 kuna

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >


Ford Mustang 2,3 Ecoboost vs. 4,0 V6 Pony
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: subaru legacy rangeroverevoque tricilindra citroensberlingorxtr svi modeli dacije djeloviskodafabia corsaiopc volkswagenepolo subaru legacy type r subaru legacy hrvatski kraljevi prerada kon hrvatski kraljevi prerada tniw turbo golf usporedni.testrgolfevi honda fr-v wind test zimskih guma suv head-up display kids novaumeriva miniumoisacubman fiatscudopanorama a class x-trail prednji zadnji usporedni test - vw golf vii, gradskaamalaaauta misano crvene tdi bregasta seat toledo sfds mazdamiata zafirab objektivnostnadjelu koliko ulja ide u motor seat l muzej jubilarnibroj opel rak sorcerers guide - tera news - nissan tida nissan qasqai goodyeartntc garmini dachia sandero stepway the north face backpacks : zen citroenberlingofurgon mercedesiaelasa motorno ulje za ford fiat palio test mercedes r class