Autokreso
Autokreso
2008-06-17 , Autor: Igor Doležal
Bookmark and Share

Svojevrsni ekscentrik među proizvođačima automobila, japanski Subaru, napokon ima i dizel u ponudi motora. Na sreću dugogodišnjih obožavatelja, najnoviji bokser nije samo jedinstven nego i dobar, a čast da okrenu novu stranicu u Subaruovoj povijesti dobili su Legacy i Outback




Subaru nikada nije bila kompanija koja je igrala na velike brojeve. Njihov specifični imidž i nadaleko poznati bokser motori s nasuprot postavljenim klipovima, uvedeni još 60-ih godina prošlog stoljeća, u kombinaciji s turbo punjačima te na brojnim relijima prokušanim simetričnim pogonom na sve kotače (AWD), neodoljiv su mamac za manje brojnu, ali zato ništa manje fanatičnu skupinu kupaca-obožavatelja.

No, sve veća cijena goriva i činjenica da sve više i više potencijalnih kupaca okreće glavu u drugom smjeru natjerala je čelnike Subarua da u gamu uvrste ono što nikada nisu imali - dizel motor. Zašto pritom kasne dobro desetljeće pa i više, lako je objasniti činjenicom da je Japancima bilo važnije domicilno i sjevernoameričko tržište koje nikad nije previše ludovalo za dizelom. U međuvremenu je i stara dobra Europa dobila na važnosti, a tu vrijede neka druga pravila.

I tako je Subaru dobio prvi dizelski motor koji je svoje mjesto pronašao u legacyju i outbacku, dok bi već iduće godine njihov primjer trebali slijediti i drugi modeli. Štoviše, u 2009. godini Subaru očekuje da će 85% ukupno prodanih legacyja biti upravo dizeli. Naravno, konstrukcijski motor nije mogao biti ništa drugo nego bokser, pa smo dobili prvi dizel motor na svijetu s horizontalno nasuprotnim klipovima. Činjenicu da kasne u odnosu na konkurenciju japanski su inženjeri kompenzirali nekim zanimljivim tehničkim rješenjima pa tako dizel nije ništa teži od također dvolitrenog četverocilindričnog benzinca snage 150 KS, ali je zato čak 61 mm kraći od njega.



Karakteristično nisko težište boksera inženjeri su dodatno snizili postavljanjem turbo punjača varijabilne geometrije ispod motora, zajedno s katalitičkim konverterom. Budući da je 150 KS među dvolitrenim motorima danas ipak više pravilo nego izuzetak, Subaru radije naglašava 350 Nm okretnog momenta nego samu snagu. Kako bilo, 177 KS pa čak i 204 KS snažni motori već su najavljeni, a još jači, ali s dodatnim parom cilindara opremljeni dizel svoje bi mjesto mogao naći u tribeci. Izvana, željno će uho vrlo brzo razaznati karakterističan rad bokser motora, iako ne toliko naglašen kao kod benzinaca. No, zato će nesumnjivo prepoznati da je i riječ o dizelu.

U vožnji nema onog karakterističnog osjećaja naglog oslobađanja snage, prepoznatljivog u nekim dizelima, već se ona u testnom legacyju razvijala vrlo linearno, počevši čak i nešto ispod 1800 okretaja gdje motor, na papiru, počinje nuditi svih 350 Nm. No, kao što ne dolazi iznenada i u velikim količinama, tako snaga niti ne opada naglo. Do nekih 2500 okretaja i dalje je dostupan maksimalni okretni moment, a onda počinje sasvim lagano opadati, tako da je i na 4000 okretaja dostupno više nego pristojnih 250 Nm. Sve je to popraćeno mirnim i, još važnije, tihim radom motora, pa je normalna konverzacija moguća i pri višim brzinama.

Srećom, prvi je dizel u Subaruu vrlo elastičan i upotrebljiv, pa činjenica da za prijenos snage na podlogu brine ručni mjenjač sa samo pet brzina i nije toliko opterećujući faktor, te se pri 150 km/h motor vrti na otprilike 3000 okretaja. Oko tonu i pol težak legacy treba 8,7 sekundi do stotke, karavanska inačica SW dvije desetinke više, dok je 200 mm višem crossoveru imena outback potrebno 9,2 sekunde. Na cestama u okolici Verone, gdje smo imali prilike nakratko upoznati novi Subaruov dizel, potrošnja se kretala oko 7,5 litara na prijeđenih 100 km.



Zanimljivo je da je legacy s modelskom godinom 2008. prešao na električni servo volan, a time se izgubio i dio osjećaja na upravljaču. No, vrhunska trakcija i sigurnost niti u jednom trenutku nisu dovedeni u pitanje zahvaljujući konstantnom pogonu na sva četiri kotača koji u normalnim uvjetima vozaču pruža osjećaj zadnjepogonaša. U kabini i dalje prevladava plastičan osjećaj, ali ostaje dojam kako će i nakon dugog niza godina korištenja sve biti na svome mjestu. Potvrdu toga nalazimo već pri prvom prijelasku preko neravnina koje subaru guta s lakoćom, odnosno ovjes odrađuje svoje bez nepotrebnog uplitanja putnika.

Novi dizeli u legacyju i outbacku već su dostupni i na našem tržištu, a cijene se kreću od 238.880 kuna za legacy, 252.880 kuna za karavansku izvedbu, te 277.880 kuna za outback. Svi obožavatelji japanske marke sada mogu biti još zadovoljniji jer Subaru i ekonomičnost napokon mogu stati u istu rečenicu.

Model legacy legacy SW outback
Obujam ccm 1998 1998 1998
Snaga kW/KS 110/150 110/150 110/150
Ubrzanje 0-100 km/h 8,7 8,9 9,2
Maks. brzina 208 203 200
Potrošnja 4,8/5,6/7,0 5,0/5,7/7,1 5,1/5,8/7,1
Cijena 238.880 252.880 277.880
Dimenzije (dxšxv) 4665x1730x1425 4720x1730x1470 4730x1770x1545
*svi modeli opremljeni su petstupanjskim ručnim mjenjačem


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: medjunarodna prometna renault clio night subaru legacy honda fan club mini cooper clabmen allproducts:louisvuittonh seatcordobadijelovi nissantsunny mini rocketman renault clio dci staklo gtc koliko ulja ide u motor audi test passat cc mercedes r ford focus c max rabljeni nova opel corsa daciapdusterwcijena the north face waterproof glov najmanji novisseat.leon koliko ide ulja u getribu opel test rabljenog nissan qashqai land rover discovery dizelomodel llllllredba golf usporednidtestugolfova landvrovertevoque cheap cordless headsets for ph laguna lamborghinieaventador tri cilindra fiesta mercedes vaneo cdi fiat tipo kupnja type s cip lokacija cip tiffany atlas lovers watch set hondapfrv koliko ulja ide u motor golf vwsirroco hondapfrv podaci volvo cip mini one koliko ulja ide u motor golf test gume suzuki sx cross koliko ulja ide u motor golf rabljena opel astra