Autokreso
Autokreso
2008-11-11 , Autor: Marko Tomac, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Za razliku od prve škode superb, dobre samo na dugim ravnim putovanjima, nova generacija postala je zaokružen i kompletan pripadnik velikana srednje klase




Nezadovoljno lice teško ćete pronaći među vozačima prve generacije škode superb, baš kao i rabljeni model s manje od 150 tisuća kilometara. Superb se od samog početka prodaje, koja je počela 2002. godine, nametnuo kao odličan putni automobil, pa je tako i vožen. A kako i ne bi kad smo tada o njemu pisali sljedeće: "Napravljen je na platformi passata, s deset centimetara dužim međuosovinskim razmakom".

Potpuno novi superb, s druge strane, vjerojatno je prvi auto kojemu se međuosovinski razmak smanjio, pa je sada dug "samo" 2,76 metara. Platforma novog superba više nije, kao nekoć, tek prenesena s passata, već su iskorišteni brojni elementi s polica koncerna. To ne znači ništa loše, naprotiv, suberb cestom klizi bitno bolje od prethodnika i dostojno vrha srednje klase. Dimenzijama se smjestio u sam vrh srednje klase, pa mu po pitanju prostranosti takmaci mogu biti samo najprostraniji modeli. Na prednjim sjedalima oduševljava širinom i zasigurno najvišom kabinom u klasi, a straga osjećajem komfora.

Nesumnjivo, u superbu vam prostora neće nimalo manjkati. Sjedala su prosječne dužine, i prednja i stražnja duga su 50 centimetara, a zbog iznadprosječnog prostora za koljena, u superbu je dopušten i ritual foteljskog namještanja. Ambijent je ugodan i ukazuje na velik odmak od prethodne generacije. Korišteni materijali su skuplji, a kvaliteta izvedbe i kontrola kvalitete napredniji. Superb više ni po čemu nije tek novopridošla škoda među velike i ozbiljne limuzine, već ozbiljan rival najboljima. U kabini ćete posvuda naići na detalje koji to trenutno potvrđuju.



Na prostranim stražnjim sjedalima putnici direktori to će primijetiti na velikom ekranu stražnje automatske klime, ali i na ugodnoj rasvjeti i njenoj izvedbi. Putnici na prednjim sjedalima, pred kokpitom koji je nedvojbeno u rodu s passatovim, upoznaju novo Škodino lice. Kvaliteta spojeva različitih materijala je vrhunska, dojmovno bismo je usporedili s Audijevom, a detalji su vrlo ukusni.

Nema više neugodnog zelenog osvjetljenja. Bogati glavni instrumenti svijetle ugodnom ledeno-bijelom bojom, a središnji greben putnicima uvijek daje do znanja da se nalaze u autu s bogatom opremom. To čini izvedbom automatskog klima uređaja koji radi odlično, ali i višenamjenskim glavnim ekranom maxi-dot. On je serijski dio srednjeg paketa opreme 'ambition', a oduševio nas je ulazom za memorijsku SD karticu.

Dakle, kao da ima prenosivi hard disk za glazbu ili… Pregledan je i osjetljiv na dodir. Dobra izrada superba osjeća se i kroz dodirivanje te korištenje mjenjača i volana. Jednostavno, sve funkcionira jako precizno i kao da je prošlo opsežna ispitivanja. Nema nam druge nego poglavlje o interijeru završiti bez ijednog minusa, osim ako ne tragate za sportskom limuzinom pa po instrumentima i prekidačima tražite retro-dizajn ili emotivne fontove. Ovdje je riječ o strogo njemačkom pristupu.



Na dvolitreni turbodizelski motor od 140 KS s pumpa-brizgaljka ubrizgavanjem nećemo trošiti previše riječi jer smo ga već nebrojeno puta opisali. Kao i svuda, do 2000 okretaja je izrazito trom, no tada kreće navala snage koja bi pokrenula i stare FAP-ove kamione. Tako je i u superbu, pa ćemo reći da bi bilo ljepše da uglađenije radi. Performanse nisu izostale i dostupne su uz vrlo nisku potrošnju.

Putna brzina s lakoćom može iznositi između 180 i 190 km/h, a lagodnoj vožnji pridonosi i odlična ručica mjenjača. Vozne osobine su nas lako zadovoljile, no ni njih ne bismo nazvali sportskima. Superb profitira na osjećaju stabilnosti, koji kasnije i opravdava, te na povjerenju koje stvara kod vozača. Upravo ga je zato vrlo lako voziti brzo. U prilog tomu ide i raspored mase; 58,4 posto na prednjoj osovini, zbog čega su kretnje vozila u graničnim situacijama predvidljive.

Svi su modeli serijski opremljeni ESP-sustavom stabilnosti vozila za koji možemo reći da radi vrlo dobro, te da se ne pali bez razloga. Podvozje sa stabilizatorima sprijeda i straga neravnine upija odlično i karoserija je vrlo dugo mirna, a nemirno će poskočiti tek na kratkim poprečnim neravninama. Pri visokim brzinama na autocesti pravac se drži vrlo lako, a tada do izražaja dolazi i tihi putni prostor. Unatoč glasnom motoru, zbog dobre izolacije, buka u kabini nikada nije iritirajuća.



Osim zbog prostranosti, pet putnika će udobno putovati superbom i zbog velike nosivosti od 524 kg, a zatreba li - dopušteno je vući i samokočnu prikolicu mase do 1,8 tona. Svi znaju da je Škoda ekspert za prtljažne prostore, pa reprezentativna "graba" nije izostala niti u najvećoj limuzini. Osnovni joj je obujam 565 litara, a preklapanjem stražnje klupe (preklopiva u omjeru 60:40) narast će na 1670 litara. Poglavlje praktičnosti zaslužuje posebnu pažnju, pa o njemu možete čitati u izdvojenom okviru.
Na naše veliko i ugodno iznenađenje, pronašli smo jako malo detalja koje bismo mogli prozvati nedorečenima.

Škoda superb postala je konkretan član društva vodećih modela srednje klase koji vam se eventualno može ne sviđati – upotrebljivost, oprema i izrada su neosporno dobri. Na koncu, dodatan poticaj na visoku ocjenu testa dala nam je i prihvatljiva cijena. Osnovni model superba koji možete pronaći u cjenicima stoji nešto manje od 24 tisuće eura (1,4 TSI), a turbodizelski 2,0 TDI u ponudi je "već od" 26.705 eura, s paketom opreme 'comfort'. Testirani je primjerak opremljen bogatijom opremom 'ambition' koja uključuje sve potrebno i stoji 29.932 eura. Nije najjeftiniji, ali ni najskuplji, no s obzirom na to što pruža - cijena je opravdana.

Cijenu će na koncu podići 17-colni naplatci (262 eura) i metalik lak (382eura ) kao obvezne doplate, a dobrodošao je i tempomat (131 euro) te bolji radio s CD-izmjenjivačem (229). Prethodni model za života je na hrvatskom tržištu prodan u 690 primjeraka i sigurni smo da se, pored ovako dobrog novog modela, neće dugo pamtiti. Prava je šteta jedino što jamstvo traje samo dvije godine. Palac gore za odličnu neupadljivu putnu limuzinu koja je napravila odlučan korak prema naprijed.



Najpraktičnija limuzina

Dok je još bio vrući novitet, superb je postao poznat po inovativnom sustavu otvaranja vrata prtljažnika nazvanom „twindoor“. Otvorite li vrata na klasičan način, podići će se samo limeni dio kao u običnih limuzina, a ako to učinite nakon što ste pritisnuli i drugi gumb, visoko u zrak će se vinuti i stražnje staklo – kao u petvratnih modela. Držimo kako je to izuzetno zgodan detalj koji je, ako ništa drugo, zadovoljstvo koristiti na račun svih ostalih modela koji to nemaju. Naravno, i praktično je.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: skodacitigo koliko ulja ide u motor fiat pritisak u gumama renault espa vwrtouran alfaromeo. vwrtouran alfaromeo. prednje toyota iq fiat linea pritisak u gumama renault scen izmjena motornog ulja na ising chevrolet.cruz koliko ulja ide u motor fiat g seatsleon.r damier azur small ring agenda staklo vjetrobran roomster-slogan knautomagazin koliko ulja ide u motor audi a pritisak u gumama fiat stilo prednje staklo renault scenic renaul scenic seat cordoba vario christian louboutin platform p cijena santapfetgume pametni strit marin bmw coupe cross coupe novaoskoda redizajnirani seat leon novaoskoda kormoran renault megne golfaplus novisauris test mercedes r r zafira tourer motor show otkupstarihauta corsa e test rabljenog astra test rabljenog astra audi sv koliko ulja ide u motor fiat g test auto guma - unknow honda hrv test fiat bravo hgt veliki test guma motrio