Autokreso
Autokreso
2008-07-17 , Autor: Ozren Adamović
Bookmark and Share

Nova je najveća češka limuzina napravila još jedan korak prema luksuzu. Oduševljava prostorom na stražnjoj klupi i udobnošću, a u ponudi je i velik broj motora i mjenjača




Prva generacija moderne škode superb (kažemo 'moderne' jer je istoimeni model postojao tridesetih godina prošlog stoljeća) predstavljala je korak prema luksuzu, a upravo predstavljeni model još je nekoliko koraka ispred nje.Iako gotovo jednakih vanjskih dimenzija kao i model koji zamjenjuje, novi se superb već na prvi pogled doima puno većim, prije svega dužim. Dužina je posebno naglašena u stražnjem dijelu između B i C-nosača gdje automobil iz nekih kutova izgleda i malo nezgrapno produženo.

No, upravo taj detalj zaslužan je za misao o superbu koje se nismo mogli "riješiti" danima nakon prezentacije. Na sva pitanja kolega o dojmovima pričali smo samo o tome koliko mjesta ima na stražnjoj klupi. Tek na kraju priče došli bismo do voznih osobina, ponude motora i ostalih "sitnica".
No, u novom superbu ne uživaju samo putnici straga. Posve se ugodno osjećaju i vozač i suvozač. Vozačko je okruženje ugodno i funkcionalno, a dojmu luksuza i prestiža pridonose mnogi kromirani detalji na armaturi, volanu, oko mjenjača, klima uređaja...

Novi je superb baziran na platformi koja kombinira elemente passata i octavije, ali u Škodi inzistiraju na tome da je riječ o posve novoj platformi. No, nebitno je kako tko shvaća pojam platforme, bitno je kako stvar funkcionira u praksi. Osnovni dojam nakon prvih kilometara je iznimna udobnost koja se, osim ponašanja ovjesa, odnosi i na njegovu tišinu. Kompromis između udobnosti i dinamičkih svojstava uspješno je postignut pa se auto neće "izgubiti" ni prilikom brze vožnje kratkim zavojima, mada mu je nježno krstarenje prikladnije okruženje.



Bogata ponuda motora, mjenjača i pogona pruža kupcima velik izbor. Benzinska ponuda počinje zanimljivim 1,4-litrenim TSI-jem od 125 KS koji, iako se na prvi pogled čini premalim za auto od 4,8 metara i 1,4 tone, posve uspješno pokreće češku limuzinu. Naš izbor među benzincima ipak bi pao u sredinu ponude - 1,8-litreni TSI od 160 KS omogućuje izvrsne performanse (8,6 sekundi do stotke i najviših 220 km/h), uz još uvijek umjerenu potrošnju, a osim s šestostupanjskim ručnim mjenjačem dostupan je i s novim sedmobrzinskim DSG-om koji mu omogućuje još desetinku bolje ubrzanje.

Za ljubitelje velikih motora poslastica je 3,6-litreni FSI od 260 KS koji u kombinaciji sa šestostupanjskim DSG-mjenjačem omogućuje superbu sportske performanse. Iz mjesta do stotke stiže za 6,5 sekundi, a brzinomjer se zaustavlja tek na 250 km/h. On dolazi u kombinaciji s pogonom na sve kotače putem elektronski kontrolirane Haldexove spojke.Dizelsku ponudu čini poznata kućna "ergela". Početni je motor "vječni" 1,9-litreni TDI tehnologije ubrizgavanja pumpa-brizgaljka od 105 KS, a slijedi ga dvolitreni stroj jednake tehnologije od 140 KS. Tek u najsnažnijem motoru i u Škodu je stiglo common-rail ubrizgavanje.

Riječ je o dvolitrenom motoru od 170 KS. Dva snažnija turbodizelaša raspoloživa su sa šestostupanjskim ručnim mjenjačem ili DSG-om s jednakim brojem stupnjeva, dok je uz osnovni motor u ponudi petostupanjski ručni mjenjač.Novi superb odlikuje se i bogatim paletama opreme podijeljenima u već uobičajene pakete 'comfort', 'ambition' i 'elegance', a na raspolaganju je i bogat popis dodatne opreme koji sadrži senzore za kišu, adaptivna biksenonska svjetla, sustav za pomoć pri parkiranju i još mnogo toga.Točne specifikacije opreme i cijene za Hrvatsku još nisu poznate, a na naše tržište nova će češka limuzina stići najesen.




Koliko vrata ima superb?

Posebnost nove škode superb neobičan je poklopac prtljažnika koji nudi dva načina otvaranja. Pritiskom na jednu tipku otvara se kao klasična limuzina, dok tipka pored nje omogućuje otvaranje poklopca prtljažnika zajedno sa stražnjim staklom, što superb čini petvratnom kombi-limuzinom. Kako god otvorili poklopac, ispod njega se skriva ogroman prtljažnik od 565 litara kojemu se preklapanjem stražnje klupe obujam povećava 1670 litara.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: louisvuittonclassicchinaru cherokee laredo koliko ulja ide u motor korado stari koliko ulja ide u motorford isplativost-dizela citroen.. sport kw ispravannispuh honda mazda golf rabitt hyundai navigacija koliko ide ulja u moor fiat st kombij nisan ford s max renault trafic opel kadett c koliko ulja ide u motor seat volkswagen design award winner promjena ulja u getribi fiat djevojka dana clioiii cordoba rasvjeta automobila totoya auris hsd zvuksmotora najava za novi broj sigurnosni zracni trokut troku recikliranje automobila nissan quaskai subaru legacy auti na struju ciroen kraljevi prerade audi ciroen opelrvektra hrvatska zbilja test mercedes r r vivaro cjenik dijelova za vw polo spas i potreba opelsinsignija% opelrinsignija% opelinsignija%.. opelinsignija% opeliinsignija% koliko ide ulja u motor smart% koliko ulja ide u motor nisan koliko ide ulja u motor smart% turbo benzinac