Autokreso
Autokreso
2008-09-30 , Autor: Marko Tomac, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Potpuno nova Seat ibiza koncipirana pod geslom "arrow design" upoznala nas je s puno boljom kvalitetom izrade i potpuno novom platformom koju će dobiti svi manji modeli VW-ove grupacije. Zanimljivost, a i provokativan dizajn, ne mogu se osporiti




Moramo priznati da nam se nova Seat ibiza tijekom testa svidjela više nego li nakon svjetske prezentacije održane na istoimenom otoku. Dizajn, a pritom mislimo na izgled prednjeg kraja, tada nam se učinio nepotrebno kompliciranim, pa čak i prestiliziranim. Kao da su u Seatu željeli napraviti prelijep automobil, a nije im uspjelo. Danas ibizu doživljavamo drukčije i bolje, ali ipak nećemo reći da je dizajnerski pun pogodak, tek da s vremenom sve bolje "sjeda".

Razlog tome je vjerojatno i u novoj platformi A0 koja će se naći na svim manjim vozilima VW-ove grupacije, a koja nas je oduševila udobnošću. Ibiza nije, poput nekih korejskih vozila tek prekomjerno mekana, pa zbog toga udobna, nego je podvozje odlično napravljeno. Kruto je i čvrsto, ulijeva povjerenje za bržu vožnju, čak je i dovoljno tvrdo, a prelazak preko šahtova i neravnina prolazi mirno. Hod ovjesa je dovoljno dug pa nema udaraca stražnje osovine, a vibracije koje stižu do vozača ne iritiraju. Samo nemojte dopustiti da vas to ponese, pa da oštetite ovjes.

Ibiza je odrasla u svakom pogledu, pa uz to što ima puno ozbiljnije podvozje, postala je i veća. Od prethodnog modela je duža za skoro osam milimetara, uža je nepuni centimetar, a potentnije podvozje je moguće prepoznati i po puna tri centimetra širem tragu kotača. Međuosovinski je razmak tek neznatno duži (7 mm). Inače, novosti na podvozju su u prednjem novom okviru, stabilizatorima, donjem polužju te selen-blokovima.

Po pitanju dinamike novo podvozje u vožnji dozvoljava brže i sigurnije prolaske kroz zavoj, a nova je ibiza to dokazala i na našim testovima dinamike. ISO promjenu vozne trake je odradila s odličnih 124,1 km/h, a ništa lošije ocjene ne zaslužuje ni prolascima slaloma te VDA-testa. Istaknut ćemo da je testirani model bio opremljen i ESP-sustavom koji učinkovito "spašava glavu", ali radi malo pregrubo pa bi u sporim zavojima mogao uplašiti neupućene vozačice. No, bolje i to nego prelazak u suprotan smjer. Na kraju, pohvalit ćemo i kočnice jer je ibiza sva kočenja izvela na udaljenosti manjoj od 40 metara. U svojoj klasi je ibiza jedan od boljih vozačkih automobila.



Vožnja ibizom je zabavna i zbog dobre vozačke pozicije, ali se pohvale odnose samo na prednja sjedala. Sjedala za vozača i suvozača imaju dovoljno dugu sjedeću površinu, široka su, a i naslon je dug i podatan. Prilagođavaju se po visini i na njima je ugodno putovati. Straga, s druge strane, put ne prolazi tako bajno jer prostora, koji tek zadovoljava formu, nema previše ni u visini ni za koljena. Od automobila dugog četiri metra jednostavno više očekujemo. Prtljažnik je zato zahvalniji, i sa 292 litre je 25 litara veći od onog u prethodnom modelu, a dobro je i što mu je otvor prilično širok.

Gledano korisnički, odnosno iz vozačke perspektive - prema kokpitu, također nema zamjerki. Detalji poput prekidača za svjetla, ali i ručice mjenjača te komandi na vratima raspoređeni su logično i dobro su poznati iz drugih starih modela VW-grupacije. Najveća novost su instrumenti, kroj volana i izvedba središnjeg grebena, a Seat upravo tim detaljima, ali i spojevima karoserije, želi ukazati na novu razinu kvalitete završne obrade koju je dosegao. I uistinu, spojevi su jako precizni i dojam kvalitete interijera zaslužuje pohvalu. Problem se može pojaviti jedino sa siromašnijim paketima opreme kada bi zbog minimalističkog uređenja kokpit mogao izgledati presiromašno. U testiranom modelu to nije slučaj.

Automatska klima izgleda vrlo dobro na sjajnoj plastici, baš kao i slično zamišljen audio-sustav. Da ibiza nije bila opremljena komandama na volanu, možda bismo i prigovorili presloženoj proceduri izmjene stanica, ali ovako nema potrebe. Neka se suvozač zabavlja! Jedini detalj koji nam je smetao na testiranom vozilu jest zujanje motorića ventilacije, što je tek sitnica koju servis odmah rješava.

Instrumenti su posebni, sportski i atraktivni te savršeno odgovaraju duhu ibize, baš kao i volan. No, nažalost, ugrađeni 1,4-litreni motor od 85 KS nema dovoljno kondicije da prati inspirativnu ibizu – barem ne u svijetu sporta. Inače je dovoljno kultiviran i predstavlja optimalan izbor. Ne stremite li sportu i brzini preporučamo ga, a pogotovo ako se puno ne vozite gradom. Tamo, naime, može potrošiti malo previše, a brojku od 10-ak litara za prosječne vožnje gradom nije ugodno gledati na ekranu vrlo dobrog putnog računala. Doduše, ta brojka opisuje putovanje zagrebačkom vrevom, a za rjeđeg stajanja može biti i 1,5 litara manja. Na otvorenoj smo cesti uspjeli trošiti samo 5,7 litara, a prosjek testa se sveo na 8,4 litre, što je za prosječnog benzinca očekivano.



Performanse su čak i nijansu bolje od očekivanih jer 175 km/h najviše brzine i 12,2 sekunde do stotke ibiza odrađuje korektno, a to je sasvim dovoljno za svakodnevno optimalno korištenje, pa i putovanja. Inače, putnu brzinu od 160 km/h nije problem održavati, a tada ujedno i dolazite do granica prihvatljivosti buke i potrošnje. Ono što nas je čudilo tijekom cijelog testa su gume u dimenziji od 215/45 R16 jer za 1,4-litreni motor to je ipak malo prevelik broj. Naravno, osim ako estetika nije ispred praktičnosti i štedljivosti.

Zaključno, Seat je napravio vrlo dobrog zamjenika stare ibize, od kojeg slobodno možete očekivati više od starog modela. Zbogom cvrčcima i lupanju ovjesa.
Cijenu od 116 tisuća kuna također smatramo poštenom jer mnogi će u ibizi pronaći i nešto više od tek pukog i bezličnog prijevoznog sredstava. Ona, na svoj način, nudi i određenu dozu stila te prepoznatljivost koju je danas među novim automobilima sve teže pronaći. Osnovni model ibize sa 1,4-litrenim motorom i paketom opreme 'stylance' inače stoji 105 tisuća, a u desetak tisuća kuna dodatne opreme uklopila se crvena boja flash, alarm, ESP, EBA, hill-control te kožni upravljač i ručica mjenjača. Budući da se automatski climatronic, putno računalo i tempomat nalaze u seriji, uz dosta druge opreme, to je, mišljenja smo, najbolji izbor. Seat je ponovno uhvatio priključak s najboljima u klasi.


Dobrodošla oprema

Dvije su nas stvari iznenadile na testu ibize, a to su otežano kretanje na uzbrdicama i čudan rad svjetala za maglu. No, brzo nam je postalo jasno o čemu je riječ. Svi će se vozači, a ne samo početnici, brzo priviknuti na pomoć pri kretanju uzbrdo koja funkcionira tako da zadržava kočnicu i dvije sekunde nakon što je pustite. Sustav pomoći funkcionira dobro. Nadalje, čudan rad svjetala za maglu koji smo primijetili u odrazu stakla svoju funkcionalnost pokazuje na mračnim križanjima jer se pali ona maglenka u čijem smjeru zakrećete upravljač.


Advertisement
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: seat ibiza-fiat grande punto test auto gume kleber seat ibiza-fiat grande punto mini cooper rabljeni rolls royce phantom mini cooper rabljeni hinridni turbo cjenik gumaindex.php pritisak u gumama ford focus c seat ibiza-fiat grande punto mini cooper rabljeni seat ibiza-fiat grande punto auto godina mini cooper rabljeni rolls royce phantom alu felge nissan qaskai broj thennorthjfaceagoretexujacket broj prprema auta za zimu prodajna cena fiat linea test opel zafira roletna gepeka vwopoloagoaluedition daciadokker punto na struju llllllredba golf cijene servisa chevrolet capti koje ulje ide u motor seat katalog rabljenih sport-ute bandwagon astra h benzin golf viiii poloagtimtestxday chevrolet cruz subaru xv peugeotebbq alfa romeo renomeganebreak nissan qaskai mercedes klasa e autozubak.uwnagradnojoigriapok tiffany open wave engagement r aveo renaultgrandscenic mitsubishi colt louis vuitton multicolore logo buba prerada twingokrs savjeti