Autokreso
Autokreso
2008-12-15 , Autor: Marko Tomac, Slike: Marko Tomac
Bookmark and Share

Iako saab 9-3 combi nije novi model, zbog svog svevremenog dizajna i posebnog imidža marke još privlači kupce, pogotovo s novim 1,9-litrenim biturbom




Saab je u očima hrvatskih vozača oduvijek uživao poseban ugled. Na spomen imena marke (Svenska Aeroplan Aktiebolaget ili švedsko dioničko društvo za proizvodnju aviona) svi se trenutačno prisjetimo starijih modela 99 i 900, a što je najbolje, jednako upečatljiv dojam pobuđuju i novi modeli poput testiranog 9-3 combija. I s njime smo se brzo prisjetili glavnih osobina Saabovih modela, a vidjeli smo i kako pod švedskim limom diše 1,9-litreni biturbo koji je razvio Fiat.

Saab nas nikada nije častio vrhunskim sportskim osobinama, a to se ni danas nije promijenilo, unatoč snažnom biturbu. Za volanom 9-3 vladaju neka druga pravila, taj vas automobil ne tjera na jurnjavu zavojima. U njemu caruju udobnost, umirujuća atmosfera i rješenja kakva nećete pronaći ni kod kojeg drugog proizvođača. Rekli bismo da je to automobil za specifičan profil vozača i uopće nije čudno što Šveđani imaju najvjernije kupce. Kod njih vrijedi: jednom Saab - uvijek Saab.

Detalji poput prekidača za noćnu vožnju night panel, koji gasi kompletnu iluminaciju kokpita (osim brzinomjera), još su tu, a isto tako karakterističnim i posebnim Saabovim rješenjem opisali bismo i smještaj ključa na podnicu među sjedala. To su detalji koje očekujete i dobro je što su tu, bez obzira na moderna vremena. Budući da je testirani model bio opremljen paketom aero, pa još i doplatama za “smoke-bež” kožu od 7802 kune, te 18-colnim naplacima vrijednima 5773 kune, atraktivnost je bila dodatno naglašena. Ukrasni sjajni umeci po kokpitu možda su i prenapadni, čini nam se da se ne dopunjuju s odmjerenim dojmom Saabovih modela.



U vožnji 9-3 s turbodizelom 1.9 TTiD snage 180 KS ostavlja impresivan dojam snage, a tehnologija s dva turbopunjača radi izbjegavanja turbo-rupe itekako dolazi do izražaja. Odaziv na gas je u svakom trenu odličan i poklonici “dizel-powera” sigurno će biti zadovoljni. Ni mjenjač nije sportski brz, ali je nježan i precizan, a takav je uostalom i cijeli automobil. Sa snažnim 9-3 zadovoljstvo je putovati iz dva osnovna razloga - vozačka pozicija je odlična i nimalo ne umara, a podvozje je maksimalno udobno.

Model 9-3 pokazao se odličnim i na testu kočenja jer je svako zaustavljanje sa 100 km/h odradio u manje od 40 metara, a dobrim ocjenjujemo i rad ESP-a. Naposljetku, riječ je o modelu s pet NCAP-ovih zvjezdica. Saab se silno želi natjecati u premium segmentu, gdje opstaju samo najbolji. Među njima, s obzirom na sve što nudi, nema previsoku cijenu, no nipošto ne možemo reći da je jeftin. Za odlikašima kaska voznim osobinama i nekim nedorečenim rješenjima, no svoje je mjesto u premium segmentu osigurao jedinstvenim imidžom zbog kojeg se nikako ne može svrstati među obične automobile.
Cijena modela s najjačim turbodizelskim motorom u ponudi - 1,9 TTiD - i bogatim paketom opreme aero, iznosi ravno 315 tisuća kuna. No, kada još doplatite, pored spomenutih felgi i kože, navigaciju (14.900 kuna), senzor tlaka (2644), Boseov surround sustav (3499), alarm (3848) te sve ostalo, cijena će se brzo popeti na konačnih 365.254 kune.

Ipak, to vas ne mora baciti u očaj, jer 9-3 je u ponudi s čak 11 različitih motora i tri paketa opreme, a ovo je jedan od najskupljih. Početni modeli startaju sa 199 tisuća kuna. Inače, s razlogom nismo spominjali da je testirani model karavan, ni činjenicu da nema pretjerano zanimljiv prtljažnik (420 litara), jer to kod Saaba nije ni važno. To je bez sumnje jedan od karavana koji se kupuju zbog stila, a ne prtljažnika.







Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: auto presvlake astra f corvette civic type r seatibizasc meganeogt.line nissan patfinder fervens c elyzee testzimske toyoty auris ritam carens mercedes g klasa meganeogt.line porshe cayenne tuning konopek motria guma limarijaskodaoctavia pritisak u gumama mercedes spr tuning konopek program seminara ulja ide u motor captive pritisak u gumama fiat brava cijeneservisarenoclio tacke mannol pritisak u gumama ford mondeo usporednidtestugolfova vwtiguan test rabljenog nissan juke chevrolet.cruze superb testovi lagunagiii koliko ulja ide u space star motooprema vwmpoloegti vwuo! hondaacrmv testgautosjedalica type discount coupon : laptop batte test autosjedalica oepl atra mercedes ml drag dacia logan peludni filter auto book romeo fiat stillo test autosjedalica