Autokreso
Autokreso
2009-12-07 , Autor: Marko Tomac
Bookmark and Share

Totalno drukčiji od svog prethodnika, novi je megane vrlo zanimljiv obiteljski automobil. Budući da su u ponudi tri izvedbe karoserije i brojni motori, pitanje je - koji je 'best buy'?



Još jedan tipičan radni dan, specifičan po tomu što smo baš svi zaboravili crvene AMS-ove majice, ovaj put je počeo za upravljačima novih renaulta. Razlog? Obitelj megane je ponovno kompletna jer se peterovratnom modelu i kupeu pridružio karavan megane grandtour, a paleta motora je šira neko ikad. Pitanje je sad - koji je od meganea najzanimljiviji i koji mu motor najbolje pristaje?

Skloni benzinskim motorima, ali pod utjecajem velikog turbodizelovog okretnog momenta, vozili smo šamarani informacijama koje inače more sve vozače. U peterovratnom meganeu 1,6 16v sa 110 KS i karavanu s novim 1,4-litrenim turbobenzincem uživali smo u nježnosti benzinaca i vrlo tihom radu. Pored njih, preostala tri modela dCi-ja, snaga 85, 105 i 130 KS, osvajala su lakoćom vožnje i minimalnom potrošnjama koje su padale i na samo 4,1 litru.


Odmah je postalo jasno, svaki je model pojedinačno valjalo staviti pod povećalo, ali i pod brutalno opterećenje nekoliko vezanih zavoja. Rezultat se napokon počeo kristalizirati koncem dana, kad smo već zaboravili na sveto pravilo crvenih AMS-ovih majica.

Handling
Spasonosna ili zabavna kontrola?

Svi meganei stoje na istoj platformi, pa bismo mogli zaključiti da je sve to ista stvar - jest vraga! - a da nije, osjetili smo nakon maratonske vožnje od Zagreba do Stona s kupeom 1,9 dCi sa 130 KS, odnosno na povratku s peterovratnim meganeom 1,5 dCi od 105 KS. Pritom nas nije iznenadila razlika u snazi, to je bilo očekivano, nego potpuno drukčiji osjećaj u vožnji ta dva naoko ista modela.

Što ih brže vozite, razlike su veće. Kupe objektivno brzinu voli više od ostalih članova obitelji megane. To se najviše osjeća po zavojima u ekstremnijoj vožnji
Što ih brže vozite, razlike su veće. Kupe objektivno brzinu voli više od ostalih
 članova obitelji megane. To se najviše osjeća po zavojima u ekstremnijoj vožnji

Kao prvo, grijeh je ne doplatiti kožnom presvučeni upravljač i ručicu mjenjača jer ste s ta dva detalja konstantno u dodiru, a treba li reći da je koža udobnija od plastike? Nadalje, položaj sjedenja u kupeu drukčiji je od onoga u karavanu i peterovratnom modelu. Doduše, teško je reći zašto je tako, ali je činjenica da su se svi vozači bolje osjećali u kupeu. Najvjerojatnije zbog nešto niže postavljenog sjedala. No, ni to nije bilo presudno za konačnu i izbrušenu ocjenu.

Brza zavojita cesta i neravnine razotkrivaju glavne razlike. Kupe puno ljepše prati zadanu putanju, a neravninu proguta kao da stoji na solidnije sazidanom ovjesu. Čini se da nas na svjetskoj prezentaciji nisu lagali kad su rekli da je kupeov ovjes nešto krući te da je u njemu doživljaj vožnje bolji.

Razlike smo potražili i u tehničkim podacima. Kupe ima isti međuosovinski kao i peterovratni model, dok je na karavanu međuosovinski duži devet centimetara. Isto je i s tragom kotača, koji je na kupeima širi. Budući da je kupeova karoserija i niža oko pet centimetara, niže je i težište automobila. Ukratko, kupe se čini kao dobra osnova za sportski model, dok je limuzina samo običan obiteljski auto.

Karavan ima devet centimetara duži međuosovinski razmak, a kupe nešto širi trag prednjih kotača. Kupe ima i krući ovjes, a krov mu je niži pet centimetara. Zbog toga mu je niže i težište
Karavan ima devet centimetara duži međuosovinski razmak, a kupe nešto širi trag
 prednjih kotača. Kupe ima i krući ovjes, a krov mu je niži pet centimetara.
 Zbog toga mu je niže i težište

Što smo se brže vozili, razlike su više dolazile do izražaja. Granica je otkrila da peterovratni model i karavan jednostavno nisu za jurnjavu. Nevješti vozači tijekom izvlačenja maksimuma iz ovjesa u njima osjećaju strah, a ne poželjnu dozu adrenalina. Nakon što smo meganeima izišli iz „sigurne granice prianjanja“, kada je kontrola ostala samo u rukama i ideji vozača, samo smo s kupeom uspjeli ugodno komunicirati i kontrolirano klizati. Doduše, moguće je to i obiteljskim izvedbama, no tada je riječ o preživljavanju, a ne o zabavnoj jurnjavi. Nažalost, slika bi bila bitno bolja da na 16-colnim felgama nisu stajale Michelinove gume energy. Recimo da su one dobre za aute do 59 KS.

Motorizacija
Pametnom sreća, neupućenom muka

Usporedni test obitelji megane okupio je pet najpopularnijih motora iz ponude. Izostali su samo najsnažniji dvolitreni dizeli i benzinci. Turbodizelski trio činila su dva 1,5-litrena dCi-ja (85 i 105) te stariji 1,9-litreni dCi sa 130 KS. Tko od turbodizela očekuje prije svega štedljivost, oduševit će se 85 KS snažnom izvedbom. To je vrlo nježan motor, za vožnju gradom odličan, a bit će dobar i ako autocestom vozite do 150 i niste jedan od onih koji sve moraju preteći.


Za snažniju izvedbu istog motora od 105 KS doplata od 8500 kuna isplati se u svakoj kuni, ali najmanje zbog samo 20 KS više snage. Naime, ta jača izvedba dolazi s brzinom više, odnosno sa šestostupanjskim mjenjačem koji bitno utječe na doživljaj vožnje. Osim toga, tu su i 40 Nm više okretnog momenta (240 Nm) te puno bolje performanse. Snažniji 1,5 dCi može potegnuti do 190 km/h, a stotku lovi za 10,9 sekundi. Na takve se mogućnosti nitko neće požaliti, a slabiji dCi 85 sa špicom od 175 km/h i ubrzanjem od 12,9 sekundi taman je na granici današnjih standarda.

Kao potrošači goriva, oba modela su tu negdje, odnosno teško je reći koji može trošiti manje. S oba smo uspjeli postići minimalne četiri litre, test se sveo na prosječnih 6,7 litara, a više od 8,8 litara bilo je nemoguće potrošiti. S druge strane, vozeći autocestom u koloni 130 km/h dCi 85 (kupe) trošio nam je 5,2 litre, a 105 KS snažna izvedba (5 vrata) oko četiri decilitra više. Drugim riječima, potrošnja bi vjerojatno bila ista da je riječ o istim karoserijskim izvedbama.


Tu se zanimljivo upleo i 1,9-litreni dCi sa 130 KS. S njime smo pri 130 km/h zabilježili istu potrošnju kao i sa 1,5-litrenim, a zadovoljstvo je bilo još veće. Taj je dizel cjenovno teško usporediv s „malim“ dCi-motorima jer u ponudi uopće nije s početnom opremom, a s istom je opremom od modela 1,5 dCi 105 skuplji 100 tisuća kuna. Što za to dobijete - 205 km/h i 9,5 sekundi te u prosjeku oko litru višu potrošnju. Pričamo li o razboritoj kupnji, to je potpuno neisplativo, ali ako je riječ o užitku - čekajte malo! - pa to su obiteljski dizelaši.

Benzinski dio ponude u meganeima nije bogat, pa smo u ovom testu uspjeli isprobati gotovo sve benzince. Nedostajao je samo za kupea rezervirani 180 konja snažan turbomotor.

Usporedbom cijena lako je ustanoviti koliko su dizeli zapravo skupi, jer za cijenu modela 1,5 dCi 105 možete dobiti i 1,4-litrenog modernog benzinskog turbaka sa 130 KS, a podrazumijeva se i klasični benzinac 1,6 16v. Što se tiče užitka u vožnji, početnog je benzinca sa 110 KS doista sustiglo vrijeme, pa je na njegovoj strani samo zanimljiva početna cijena. Dobar je za nezainteresirane vozače, a takvima će biti i štedljiv. Oni koji ga požele stiskati do crvenih okretaja savjetujemo doplatu od 10.000 kuna i izbor turbaka 1,4 TCe 130. Tamo stanuju zadovoljstvo i užitak u vožnji, a 200 km/h najviše brzine i ubrzanje od 9,9 sekundi barem je dvostruko uzbudljivije nego u 1,9-litrenom jednako snažnom dCi-turbodizelu. Štoviše, turbak je od jednako snažnog dizela (ista oprema dynamique) čak i jeftiniji 14.600 kuna, pa je očekivano pitanje - isplatili li se ta razlika?

Karavan daje puno, a kompromitira malo. Mladom paru ili vozaču samcu zanimljiv će biti kupe jer prostora ima i na prednjim sjedalima i u prtljažniku, a kupe je stilski ipak najrazrađeniji model
Karavan daje puno, a kompromitira malo. Mladom paru ili vozaču samcu zanimljiv
 će biti kupe jer prostora ima i na prednjim sjedalima i u prtljažniku, a kupe je
stilski ipak najrazrađeniji model

Zaključit ćemo ovako. Ako se vozite gradom, izbjegavajte 1,4 TCe, a u suprotnom - samo naprijed! Budite spremni na vrlo zabavnu i ugodnu vožnju te oko dvije litre višu potrošnju. 1,4 TCE na autocesti nam je pri 130 km/h trošio oko 7,2 litre. Dok smo maksimalno jurili, potrošnja je skakala do 13 litara, a gradski se promet može preživjeti s oko 10 litara.

Na koncu smo se složili oko poretka. Kupe bismo najradije vozili sa 1,4-litrenim turbakom (ali još nije u ponudi), a karavanu bi najbolje pristajao 1,9 dCi sa 130 KS. Pobjednik kategorije „optimalni izbor“ svakako je 1,5 dCi sa 105 KS i s njime nećete pogriješiti ni u kojoj kombinaciji.

Upotrebljivost
Stil, kompromis ili obitelj?



Ocjenjujemo li upotrebljivost, karavan je najzanimljiviji izbor, a budući da i dobro izgleda, peterovratni model pored njega gotovo da nema smisla. Peterovratni model je najjeftiniji (130.600 kuna), kupe je od njega skuplji 3900, a karavan 6000 kuna. Karavan za taj iznos donosi nešto malo više prostora straga te upotrebljiviji, 152 litre veći prtljažni prostor (524 litre).

Dakle, ako je riječ o obiteljskom kupcu, preporuka je karavan, a ako se radi o mladom paru ili vozaču samcu, onda je zanimljiv i kupe. Zašto? Prostora sprijeda ima u izobilju, straga sasvim dovoljno i za putovanja četvero putnika (samo je klaustrofobično), a iznenađujuće je upotrebljiv i prtljažnik (344 litre). Ukazali bismo jedino na vrlo lošu preglednost kupea.

TABLICE - CIJENE, TEHNIČKI PODACI


Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >


Ford Mustang 2,3 Ecoboost vs. 4,0 V6 Pony
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: obaveznoosiguranje octavija cijena servisa seat ibiza ford escort nova panda crv testopassaticc grand voyager seat test dimter mercedes a class nissangtr seat leon fr hondapcrv peugeot expert testpassatcc toyota celica mitsubishitgalant testpassatcc usporedni test ljetnih guma christian.louboutinfanklejarie opel zafira tourer prodajnacena brazred prednja obloga najboljibenzinkoji mitsubishispase renault grand scenic suzukitsfift passataallrtrack mitsubishi lancer dizel autiaspmilijunhkilometara golftvsnpolo hj koliko ulja u motor fiat punt maraton test crosser mazdalpremacy renault laguna gt usporedni test ljetnih guma volkswagen polo ford kuga disel prodajaautomobila northface backpacks,north face sexylingeriesatin koliko ulja ide u motor mitsub opelsastrawg pritisaktucgumama landcrovereevoque subarunforrester felge mazda tiffanyelsaperettibracelets