Autokreso
Autokreso
2009-06-01 , Autor: Neven Novak
Bookmark and Share

Coupe se opet karoserijom razlikuje od meganea hatchbacka. Iznenađenje je što ga pogoni dizelski motor sa samo 85 KS, ali baš takav paše mladim vozačima koji voze uglavnom po gradu, a ionako ne smiju voziti aute s puno jačim motorom




Ne, s naslovom nismo pogriješili i ne, nije Renault napravio tehnološki zastarjeli automobil, štoviše radi se o modernom automobilu punom novih, naprednih tehničkih rješenja. No, povratak u prošlost odnosi si se na povratak koncepciji iz prve generacije meganea, kad su se - kao i sad - hatchback i coupe vrlo jasno razlikovali oblikom karoserije. Prethodna, druga generacija meganea također je službeno imala kupe-izvedbu, ali to je više bio marketinški trik - radilo se o klasičnom meganeu, samo s trojim vratima.

U najnovijoj generaciji Renault se vratio na staro. Novi coupe, premda identičnih dimenzija po pitanju dužine i širine, izgledom se ponovno uvelike razlikuje od hatchbacka. Dizajn mu je puno agresivniji i zato prikladniji tržišnoj ulozi privlačenja pretežno mlađih ili aktivnih, sportski orijentiranih kupaca. Snažna ramena, posebno ona iznad stražnjih kotača i ukupno pet centimetara manje u visinu ostavljaju upečatljiv dojam automobila koji je čvrsto priljubljen uz cestu.



Izgled je to sasvim prikladan prije svega sportski orijentiranim kupeima, i upravo zato testni automobil uspio uspio nas je iznenaditi nečim sasvim neočekivanim. Prvo, pod poklopcem motora je dizel, što danas i nije neki tabu, štoviše. Ali, to nije dvolitreni dizel od 160 ili više konja kakav bismo očekivali u nekom kupeu, nego se radi o „malom“ dizelu obujma 1,5, i to ne sa 110 KS koliko ima njegova najjača izvedba, nego s početnih 85 KS. E, to nismo očekivali!

No, s kilometrima provedenima za upravljačem naša skepsa je polako kopnila i počeo se oblikovati sasvim drukčiji dojam. Naime, taj “mali“ motor uopće nije malen, i to prije svega zbog velikog okretnog momenta od 200 Nm. U biti je vrlo zanimljivo da se i po pitanju motora povijest ponavlja. U coupe prve generacije također se ugrađivao motor snage 90 KS, ali je bio benzinac, a za vrijeme prije desetak godina osiguravao je da tadašnjij megane coupe bude vrlo živahan i štedljiv automobli, s kojim se lakoćom i zavidnom prosječnom brzinom moglo putovati i na duge pruge.

Danas prednost pred benzincima u takvim ulogama imaju dizeli. Zahvaljujući njihovim karakteristikama, ponajprije okretnom momentu, koji se lakše nosi s bitno, zbog sigurnosti, povećanom masom, tako motorizirani megane može biti vrlo brz. Posebno uz malo pameti pri korištenju mjenjača, osjećaja za održavanje tempa bez nepotrebnih zalijetanja, naglih kočenja i nepotrebnog „piljenja“ u preniskoj brzini i visokim okretajima, što služi samo za povećavanje potrošnje.



Solidnoj putnoj brzini prije svega doprinosi odlično podvozje. Megane je općenito, a coupe posebno, zahvaljujući 12 mm spuštenom ovjesu s tvrđim oprugama i amortizerima, lako voziv i predvidiv automobil. Vrlo je stabilan čak i u vezanim naglim promjenama smjera i kočenju u zavoju na skliskoj podlozi. Električni servoupravljač, sad već treće generacije, ponovno je poboljšan, ali je još u lancu podvozje-kočnice-volan najslabija karika. Kočnice su jedna od čvršćih, što potvrđuje i put zaustavljanja od samo 37 metara s brzine od 100 km/h. Podatak o ubrzanju od 12,9 sekundi ipak će malo koga impresionirati, a neće ni najviša brzina od 175 km/h. No, za ovaj automobil to su nekako irelevantni podaci.

Naime, upravo ovako motorizirani megane coupe spada u idealnu kategoriju karakternih automobila za mlade vozače koji do svoje 24 godine ne smiju voziti automobile s više od 100 KS. Oni će pak većinu kilometara odraditi u gradskoj vožnji, gdje se manjak konja praktično ne osjeti. No, ima ovaj motor još jednu veliku prednost. Bilo da je u autu koji voze studenti, ili u drugom automobilu u obitelji (coupe teško da je nekome prvi izbor pri kupnji obiteljskog automobila), niska potrošnja sigurno je veliki plus.
 
Testni je megane trošio poput upaljača. Na otvorenoj cesti može se voziti s prosječnom potrošnjom nižom od pet litara, mi smo zabilježili 4,7, a u gradu čak ni u gužvi jutarnje i popdnevne poslovne špice nije prelazila 7,4 litre. Niska potrošnja - malo zagađivanje, emisija CO2 je niskih 118 g/km, što naša vlada nažalost još ne nagrađuje olakšicama u davanjima pri kupnji ili registracije. Općenito su troškovi održavanja niski. Servisni interval zamjene ulja je svakih 30.000, a dizelskog filtra svakih 60.000 km.

Za volanom coupe ostavlja vrlo solidan, čak robustan dojam i po tome je veliki korak naprijed u odnosu na prethodnu generaciju meganea. Karoserija je torzijski čak triput čvršća, a kvaliteta završne obrade u untrašnjosti na visokoj je razini. U kabini ni najmanjih cvrčaka čak ni na najgorim zagrebačkim ulicama ili pri prelasku preko ležećih policajaca. Ergonomija je i za korpulentnije vrlo solidna na prednjim sjedalima, dok se na stražnja nismo ni pokušali zavući. To je ipak kupe i na stražnjoj klupi se voze mala djeca ili prijatelji pri povratku s noćnog izlaska, kojima je od prostora za koljena ili glavu puno važnije da što prije dođu kući.



Robusnost karoserije i kvaliteta izrade prenose se i na sigurnost. Pet zvjezdica je Renaultov standard, no coupe je uz kompletan set prednjih i bočnih zračnih jastuka te zračnih zavjesa dobio i dva zračna jastuka ugrađena u sjedalo. Njihova je funkcija spriječiti tijelo da pri sudaru sklizne ispod sigurnosnog pojasa, pa ga zadržava u idealnoj sjedećoj poziciji u kojoj svi ti zračni jastuci u nuždi najbolje obavljaju svoj posao.

No, ima coupe i svojih mana. Vidljivost, posebno unatrag je jedna, druga je nemogućnost podešavanja suvozačkog sjedala po visini (ovisno o paketu opreme), zbog čega višim suvozači(ca)ma glava dolazi neugodno blizu plafona druga, ali  nisu presudne, niti nešto što ne biste očekivali kupujući takav automobil. Nismo očekivali cijenu kakva jest -  146.000 kuna čini nam se puno, bez obzira na bogatu sigurnosnu opremu, dizel-motor i činjenicu da se radi o punoj cijeni bez ikakvih popusta koje danas i da hoćete ne možete izbjeći. Zašto? Zato što za 157.900 kuna (također bez popusta) dobijete još bolje opremljeni clio RS s motorom od 200 KS! Eee - ali gdje su tu sad mladi vozači i niska potrošnja? Pa, neki put i nije tako loše imati više od 24 godine, a ni clio RS s obzirom na svojih 200 KS ne troši previše.

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: gumedimenzije honda fanclub seat ibiza fr tsi pourlesdelocalisationstrop meganeoiii honda civic buba electric clio storia turbina audi slk katalograbljenih honda rr vsmercedes koliko ulja ide u motor golf nemo combi koliko ulja ide u motor golf opel-citroen volkswagen golf toyotapriusgeneracija pametni cijena dacia sandero sport-ute bandwagon sport chervoletnorlando ken block neven novak ante mrdulas metalik boja koliko ulja ide u auto test rabljenog toyota swift ford focus renault megane grandtoure pametni toyota aygo testakumulatora usporedni test fiat bravo goriva kvaliteta suzuki roassow test rabljenog honda vw golf vi motori for focus test grijanje auta kvar cjenik dijelova renault clio s vento,sharan,clio,espace,derbi opel zafira tourer adac test zimskih guma seat toledo tel. broj x-type fiat qubo tuning konopek elektromotor