Autokreso
Autokreso
2010-01-04 , Autor: Marko Tomac, Slike: Marin Tomaš, Renault
Bookmark and Share

Osjećaj kontrole je nevjerojatan, možda čak i prejak, jer strah od brzine gotovo da ne postoji. Megane R.S. je poput nissana GT-R-a među vrućim kompaktima. Pripitomljen je, ali itekako opasan


Novi megane renault sport 250 je na Nürburgringu od 55 konja i 70 Nm snažnijeg focusa RS navodno napravio nekoliko sekundi bolje vrijeme. S druge strane, zbog njega je morao staviti točke u oznaku RS. Pošteno?
Novi megane renault sport 250 je na Nürburgringu od 55 konja i 70 Nm
snažnijeg focusa RS navodno napravio nekoliko sekundi bolje vrijeme.
 S druge strane, zbog njega je morao staviti točke u oznaku RS. Pošteno?
Strah od nepoznatog koji u novom meganeu R.S. 250 traje sve do susreta sa zavojitim planinskim prijevojem neizdrživ je. Bojimo se hoće li ispuniti sva naša očekivanja i hoće li, a trebao bi, biti bolji od prethodnika i brojnih konkurenata. Zbog svega što nam je odjel Renault Sport podario u posljednjih desetak godina puni smo predrasuda, ali pozitivnih, pa nas muči što se prvi dojam još nije počeo ocrtavati, iako već neko vrijeme milimo prema planini i za sobom ostavljamo posljednje simbole dosadnog gradskog prometa.

Zabrinuli smo se jer na skliskom rotoru nismo osjetili blokiranje prednjeg diferencijala i trganje ruku na volanu. Baš se tada mali sivi oblačić pretvorio u neveru pitanja, jer bi na starom R26 to bila „muška situacija“.



U čemu je problem? Burni prethodnik, prvi megane RS, svoj krasni imidž temeljio je na odličnom turbomotoru i jakim kočnicama. Nastavile su ga graditi izvedbe F1, dobri rezultati sa staza, a sliku je zaokružila serija F1 team R26 s mehaničkim zatvaračem prednjeg diferencijala. Renault Sport nas je naposljetku zadužio i modelom R26.R, koji je na Nürburgringu postao najbrži automobil s prednjim pogonom. E, pa, novi megane R.S. totalno je drukčiji od prethodnika. Eto problema, ali i prilike...

Par kilometara vezanih zavoja s ravnicama nakon kojih kočnice plaču tada još uvijek neshvaćenom junaku razvukli su osmijeh na šminkersko lice. Takav poligon za dokazivanje prirodno je stanište novog R.S.-a, pa je ljuti megane svaki zavoj i svaku ravnicu pretvorio u scenu za prezentaciju poboljšanja.

Špera postoji u izvedbi cup, primjerenoj
Špera postoji u izvedbi cup, primjerenoj "track day" susretima. Zatvara do 35
 posto, ali ne snažno kao na starom R26
Prvi gas do daske navukao je novu kulisu nad scenarij vožnje. Lijepi pogledi španjolske Andaluzije pretvorili su se u provalije iz kojih nema povratka, a goleme grote uz cestu u nadgrobne spomenike. Pomalo čudno, ali jedino vam to može pasti na pamet kada se uhvatite da između dva zavoja ceste koja pomalo sliči plitvičkoj vozite više od 200 km/h te pritom uopće niste fascinirani, nego ćaskate s kolegom. Gdje je nestala drama i zašto nas nije strah? To je danak istinskoj brzini.

Novi megane je bitno brži od prethodnika, i to više nego što govori pojačanje u obliku 20 KS i 40 Nm. Ovo je turbak koji se isplati „variti“ do crvenog područja, a tajna je u novoj twin-scroll turbini koja voli okretaje, u promjenjivom razvodu ventila te drukčije konstruiranim klipovima. Čak 80 posto momenta je dostupno od 1900 okretaja, ali tek pošto ubacite u drugu brzinu. U prvoj je moment reduciran na 320 Nm, a kasnije je u ponudi 340 Nm. Ukratko, na osnovi starog dvolitrenog turbaka novo je čak 25 posto dijelova. Zbog toga juriš kroz svaku brzinu završava snažnim šuštanjem ispuha koje je u kabini dominantnije od buke motora, a kulminira uz kratki „pip“ limitatora na 6500 okretaja. Da, ovaj turbak nije „pušio“ dok je bio mlad, pa na 5000 okretaja ne zastane, nego muški uleti u crveno i kaže „još, još“.



Volan, nažalost, nije ništa posebno, pa je i dalje prisutan šuplji sintetički osjećaj sličan kao u prethodnih serija. Mjenjač je također prosječan. Isti je kao u naše stare maratonke lagune GT s dvolitrenim turbodizelom od 180 KS, no malo je drukčije proračunat i opremljen je „short-shifterom“. Ipak, iako mjenjač i volan nisu svijetle točke novog modela, srećom ne ograničavaju kad jurite. Kočnice su druga priča. R.S. ima najveće u klasi, samoventilirajuće i sprijeda su promjera čak 340 mm, a vjerujemo da su sklone i sadističkim tretmanima. Dopuštaju stvari koje vlastitom autu bez grizodušja nećete lako raditi.

Za volanom se lako udobno smjestiti, bez obzira je li model opremljen običnim sportskim sjedalima ili još sportskijim „školjkama“. Prizor kokpita je gotovo isti kao u običnim meganeima, ali srećom postoje i razlike. Prije starta navući ćete žute sigurnosne pojaseve, a umjesto u bezvezni digitalni brzinomjer gledat ćete analogni. Kruna sportskog uređenja su F1-žuti okretomjer i sportske papučice. Drugim riječima, ništa posebno u kokpitu vas ne tjera da razmišljate o brzini. Pomalo je dosadan.



Izvana R.S. ima puno više sportskih detalja. Sve je tu. Difuzori, spojleri, pragovi, decentna značka, dvobojni branici, specifičan završetak ispuha, 18- ili 19-colne felge... Ali... Teško je reći što fali. Novi R.S. je postao šminker, ali je izgubio na prgavosti i bahatosti zbog kojih su prethodnika shvaćali samo odabrani. Sada je riječ o zgodnom sportašu koji će privući puno šire mase. Vjerujemo da će zavesti čak i izgubljene čagere kojima se sviđa astra OPC, ljubitelje japanskih pila poput mazde MPS, a glavu će okretati i Hondini „pilatori“. Zaključak - novi R.S. će stilom razočarati samo rijetke pretplatnike Dieppovog opusa, a privući će široke mase. U njemu će svatko moći biti brz kao Schumacher, odnosno Alonso…

Zaokret u odnosu na prethodnika vidi se na svakom dijelu tog zanimljivog modela. Golfovi GTI-ji slove kao čudo jer su odlični za svaki dan, a imaju i ono nešto. Stari RS se s tim nije mogao nositi, ali novi je tu „kao doma“. Štoviše, „ono nešto“ kod njega je brutalnije nego kod svih ostalih civilnih trkača. Upitna je ostala jedino skuplja dvojba zvana focus RS, no za njeno rješenje potreban je dobar usporedni test.

Školjkasta sjedala iz izvedbe cup i sportska sjedala iz izvedbe sport
Školjkasta sjedala iz izvedbe cup i sportska sjedala iz izvedbe sport

Inženjersko brušenje ove šoferske katane trajalo je nepune tri godine, od 2007., pa nije ni čudno što R.S. nije jednostavna evolucija. Dvije oštrice u vidu drukčije zamišljenih šasija nazvane su sport i cup, a upravo one potencijalne kupce dijele u dvije skupine. Megane sa šasijom sport je običan model. Profinjen je i jednostavan za vožnju, no pomalo nedorečen kada je riječ o ekstremnim zadacima. Njegovo će podvozje zaplahutati i zavoje neće zagristi snagom staforda. Ali realno, dovoljno je dobro za više od 98 posto potencijalnih kupaca. Štoviše, smatramo ga odličnim. Količina gripa je nevjerojatna za serijski auto s prednjim pogonom, a ponašanje je predvidivo čak i kad to ne biste trebali očekivati. To je rezultat golemog traga kotača i niskog težišta.

Šasija cup je totalno drukčija priča. Na njoj ovjes nema veze sa šasijom sport, stabilizatori su deblji i krutost joj je povećana. Za izvedbu cup ekskluzivno je rezervirana i spomenuta GKN Drivelineova 35-postotna „špera“ među prednjim kotačima. I da, još nas muči što se njen rad na volanu ne osjeti, a nesumnjivo je da R.S.-u pomaže pri izlasku iz zavoja. Velike razlike između izvedbi sport i cup postaju vidljive tek kad počnete koristiti barem 90 posto mogućnosti tog lijepog stroja. Učinite li to, nekoliko redova na papiru pretvorit će se u nepremostiv ponor koji u Renaultu opisuju kao: „cup je od sporta brži cijelu sekundu po kilometru“. I jest, jer je uzbrdo po zavojima s „običnim“ sportom izvedbu cup nemoguće pratiti. Uđu li zajedno u zavoj, jedan drugom na repu, izvedba cup će na izlasku biti udaljenija barem pola dužine auta. I ne samo to. Cup će tada stajati u boljoj putanji i bolje iskoristiti ravnicu.



Jasno je kao dan, napravljen je sjajan posao. Istina, mogao bi pružati malo intenzivniji doživljaj vožnje, ali bi teško mogao biti još malo brži. Megane R.S. je pripitomljen, ali svejedno mora biti na lancu.



Kao mali nissan GT-R

Grip je nevjerojatan za serijski auto s prednjim pogonom
Grip je nevjerojatan za serijski auto s prednjim pogonom
Novi megane renault sport 250 je tehnički puno napredniji od prethodnika, a po pitanju opreme je miljama ispred njega. Na glavno trkačko pitanje „može li se isključiti ESP?“ odgovor baš i nije kratak. Može se isključiti, ali ne kao što ste dosad navikli. Riječ je o sustavu RS dynamic menagementa koji ESP-om upravlja u tri stupnja on, sport i off. U modu sport ESP je još aktivan, ali karoseriji i trakciji daje više slobode. Ukratko, elektronika intervenira kasnije i ne ometa možebitna zanošenja karoserije, a odaziv na gas postaje brži. Naravno, najzabavnije je prekidač ESP-a pridržati malo dulje, kada elektronika ulazi u mod off. Tada je sve dopušteno i sve je moguće.

Drugo je poglavlje, zanimljivo USB-playstation-generaciji vozača, sustav R.S. monitora koji vozaču dopušta uvid u neke dosad rijetko viđene parametre motora. Slično kao u nissanu GT-R-u. Iza volana je prekidač putem kojeg na središnjem ekranu možete očitavati G-sile koje ste postigli u zavoju, tlak turbine, temperaturu ulja i kočnica, „real-time“ odnos snage i momenta, a tu je i štoperica s memorijom. Moguće je čak mjeriti i ubrzanja do 100 km/h, kao i od 0 do 400 metara.

Kruna je sustava mogućnost izbora između pet različitih mapa motora: linear, normal, snow, sport i extreme. Što je najbolje, razlika se osjeti, pogotovo kad u modu extreme pokušate nježno krenuti.

2010-01-23 10:52:26

Dobar auto,ali samo za ljubitelje francuskog sporta, Neće oteti kupce konkurentskim modelima, ma kako ih Vi kategorizirali(izgubljeni čageri?).Focus RS je auto koji je jednostavno ozbiljniji i na višoj razini po svemu. Smiješno je i pomisliti da bi par sekundi na trkalištu mogao biti argument kod bilo čega, osobito kada se pogledaju tehničke karakteristike i težina. Tko voli nek'izvoli.


Advertisement
Renault megane R.S. 250

Renault megane R.S. 250

Tržišni podaci

Vrsta: Renault

Cijena: od 200.000 kuna

Motor

Motor: benzin redni 4

Radni obujam klipa: 1998 cm3

Nominalne performanse: 250 KS @ 5500 rpm

Okretni moment: 340 Nm @ 3000 rpm

Najviša brzina: 245 km/h

Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 6,1 s

Prosječna potrošnja: 8,4 l/100km

Renault

idi na detaljne informacije >>

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: mitsubishitlancersdizel cjenikuguma megane rs opelkastraggckaravan gumesslovenija christian louboutin patent lea test rabljenog toyota corolla testovirauta igor igor audidq polortsi touaregktroskovi subaruoimprezajxv volvo trucks cjenikozamjenskihkdijelovaoza golfhvfgti pritisak u gumama renault ceni kapacitet prednja obloga renault-clioastoria djecjeoautowsjedalicebtest cjenik dijelova renault clio s usporedni.testbgolfaetdihictsi usporedni.testfaudifbmwtmerced tiffanycircletbandring- testmercedesglk astra h benzin pitanja mercedes r suzuki sv chevrolet.cruzndizelaakcija autosradio golfigt koliko ulja ide u motor toyote tiffanycircletbandring- djevojkatdana fiat scudo panorama nurburgring cijene novih automob cjenik dijelova renault gt lin coachhandbagsblackwithchoc tlandpcruzer povratak tablce: servis i kvarovi, poda testaccord streetraceshow daihatsu yrv alfa romeo giulietta testovirautowguma fsb racing poluosovina na grand vitari