Autokreso
Autokreso
2009-01-05
Bookmark and Share

U društvo testiranom meganeu s opremom dynamique, kao jednom od skupljih u ponudi, doveli smo jeftiniju alternativu s opremom expression. Željeli smo vidjeti u čemu su razlike i kako izgleda siromašnije opremljen interijer




Najveću razliku pronašli smo na plastičnim oblogama vrata. Izvedba zvučnika je puno drukčija i u jeftinijem paketu izgleda prilično neugledno, a tad nedostaje i izvučeni rukohvat kao uvijek poželjan detalj.

Razlika je u cijeni oprema expression i dynamique 9100 kuna, a od važnih stvari dynamique donosi ESP, kožni volan i mjenjač, bluetooth te 16-colne alu-felge. Ipak, u meganeu s jeftinijom opremom ne osjećate se lošije i prevareno. Kokpit izgleda jednako dobro, i to ponajprije zbog automatske dvozonske klime koja dolazi i s opremom expression.

Samo su najjeftiniji paketi opremljeni ručnom klimom, a pohvalno je što je vrlo bogato opremljen i megane s početnim paketom authentique: šest zračnih jastuka sa zračnim zavjesama, putno računalo, elektrifikacija prozora i zrcala, klima-uređaj, audiosustav s komandama na volanu. Dakle, i početni modeli s cijenama “već od” 113.900 kuna zanimljiva su kupnja.


 

Dizel jako štedljiv, ali jedva isplativ

Gostovanje drugog meganea na prvom testu modela 1,5 dCi sa 105 KS imalo je još jedan razlog. Tražili smo odgovor na pitanje - koji je pametnija kupnja? Sivi megane na slikama bio je opremljen motorom 1,6 16v snage 110 KS i zapravo je nevjerojatno koliko su slične performanse. Na papiru je benzinac brži: ima 0,4 sekunde bolje ubrzanje do stotke i 5 km/h više u konačnici, no u stvarnosti je to gotovo neprimjetno.

Štoviše, dizelaš nam je bio brži pri mjerenju maksimalne brzine. Na njegovoj je strani prije svega 90-ak Nm više okretnog momenta, koji je i puno prije dostupan. To ga čini upotrebljivijim u svakodnevici i lagodnijim za vožnju, no benzinac koji voli okretaje puno je zabavniji. Oba imaju dobar mjenjač sa šest stupnjeva i u svojim klasama zaslužuju odlične ocjene.



Brzo nam je postalo jasno što će presuditi - razlika u cijeni i potrošnji. Osnovni benzinac ima početnu cijenu od 123.900 kuna, a 105 KS snažan dizelaš skuplji je 15.100 kuna. Vozeći se paralelno, dakle u potpuno istom ritmu, u benzincu smo zabilježili gotovo 30 posto višu potrošnju. Dok nam je benzinac trošio 7,7 litara, 1,5 dCi je istu rutu prošao sa 6,2 litre (autocesta 120, otvorena 80 do 100 km/h).

Razlika može biti još veća u gradskom prometu ili još manja na otvorenoj cesti. Računica isplativosti pokazala je istinu - dizelaš se u najboljem slučaju isplati tek nakon 60-ak tisuća kilometara, a najveći je razlog novi odnos cijena skupog dizela i jeftinog benzina. Dobra je informacija vezana uz oba modela činjenica da su intervali održavanja pomaknuti na dvije godine ili 30 tisuća kilometara.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: euro christianlouboutinjimmychoo pgtuline test zimskih guma wwtuareg zimska priprema nosaczabicikle dodge sxt audioavant suzuki vitara ford focus combi motornouljezamondeo cjenik dijelova za vw touran a line empire waist tube top l mishelinzgume koliko ulja ide u motor suzuki koliko ulja ide u motor seat o koi akumulator kupiti ditdymotori koliko ulja ide u motor suzuki pritisak u gumama ford c max koliko ulja ide u motor golf subaruforesterdizel koliko ulja ide u motor golf najava novog broja ford mustang sally koliko ulja ide u motor volvo renault grandtour koliko ulja ide u motor suzuk koliko ulja ide u motor suzuki alpine opel vivaro povoljan citroenrnawstruju oepl atra christianjlouboutintmetallicug pritisak u gumama honda cr v daciavdaster prednja obloga djecje auto sjedalice vwegolfavggoaluedition cjenik ford servisa pocetna renault clio dodge avenger ulje honda civic octavia combi outlet centri startstop koliko ide ulja u getribu clio kia ceed ubrz.. auto gume test bridgestone