Autokreso
Autokreso
2008-12-02 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Nedugo poslije aktualnog Pariškog salona gdje je javno predstavljena, renault laguna coupe u portugalskom je Faru doživjela i svoju premijernu vožnju. Isprobali smo je u dvjema verzijama s motorima V6 - dizelskim i benzinskim




Brza vožnja često nije odlučujući faktor da bismo na željeno odredište brzo i stigli! Naime, koliko ste puta i sami bili u prilici isprobati automobil koji je prema vašem subjektivnom dojmu bio strašno brz, no već nakon nekoliko kilometara vožnje bili ste iscrpljeni i prisiljeni na obližnjem odmorištu potražiti predah.
Da se odmah razumijemo, renault laguna coupe zasigurno nije jedan od tih automobila jer sjedinjuje sve karakteristike koje krase jednog pravog, atraktivnog „brzog putnika“ - snažan motor, udoban i siguran ovjes te obilje komfora.
No, kvalitetne je karakteristike dakako trebalo potvrditi i u praksi. Stoga je za prvu vožnju lagune coupe izabrana šira okolica portugalskog turističkog odredišta Fara. Uprogramirana navigacijska ruta od 200 km sadrži sve - od autoceste pa sve do magistralnih cesta na kojima se izmjenjuju spori i brzi zavoji.



Kao prvi izbor pogona lagune coupe pod ruku nam je odmah stigla prava poslastica - trolitreni V6 dCi koji razvija snagu od 235 KS te najviši okretni moment od čak 450 Nm. Riječ je, naime, o posve novom dizelskom motoru koji je rezultat napornog Renault-Nissanovog rada. Već sada zadovoljava predstojeće norme Euro 5, a proizvođač se posebice ponosi činjenicom da je čak 80 posto okretnog momenta dostupno u radnom području od 1300 do 4300 o/min.

Uz to, praktičnost pogonskog agregata vidljiva je već u prvim metrima vožnje na brzoj cesti. Naime, iako je naša brzina kretanja već uvelike premašila zakonom propisane, kazaljka pokazivača okretaja još je uvijek u „podrumu“, što svakako utječe na minimalizaciju buke te smanjenu potrošnju. No, ponajprije treba potvrditi da se lagunom coupe vozi iznimno brzo i vrlo ugodno, baš kako smo i pretpostavljali.

Tako je tridesetak kilometara autoceste doslovce proletjelo kraj nas, a na redu je bila magistralna cesta. Kroz pravi labirint zavoja, coupe pokazuje svu svoju svestranost. U prolascima sporijim zavojima postajete svjesni renaultove superiornosti držanja ceste kakva se rijetko viđa. Predimenzionirana izjava? Nipošto, jer sustav „chassis 4control“, odnosno elektronska kontrola skretanja sa sva četiri kotača, vozaču pruža dominantan osjećaj sigurnosti upravljanja kroz zavoj i gotovo savršeno odmjeravanje preciznosti. Štoviše, pri prolasku kroz zavoj ovjes se „stisne“ te „pusti“ do određene granice tako da automobil u žustrijem tempu iznimno kontrolirano klizi po boku. Da biste pratili željenu pitanju, dovoljno je lagano zakretanje upravljača, a sinkronizirani će rad ESC-a i „chassis 4controla“ odraditi preostalo.



Isto tako, u sporijim se zavojima točno osjeti „kontriranje“ stražnjih kotača. Naime, do brzine od 60 km/h stražnji se kotači zakreću u suprotnom pravcu od prednjih, a poslije te brzine smjer je nepromijenjen. (najviše zakretanje je do 3,5 stupnjeva).
Uz to, u vožnji uskim i oštro svijenim cestama iskristalizirao se i jedan nedostatak. Naime, automatski se mjenjač u vožnji po okukama, posebice uzbrdo, pokazao poprilično sporim. Zahvaljujući obilju okretnog momenta i snage, coupe se iz zavoja bolje izvlači od nekog prosječnog automatika, no za automobil te klase ipak je ispod standarda. Stoga se prebacivanje u manualno-automatski mod (šest brzina) - budući da tu prestaje svaka filozofija - pokazalo najsretnijim rješenjem. Dakle, sve što trebate učiniti je držati motor „napetim“ između 2000 i 4000 o/min te kod izlaska iz zavoja - pritisnuti papučicu gasa. Laguna coupe se tada iz elegantnog i smirenog automobila pretvara u pravog snagatora koji vozača „ispucava“ po pravcu.

U zaigranosti vožnje i „uživanju“ u svirci portugalskih lokalnih radiopostaja, ugledali smo i crno-bijelo zastavicu na ekranu našeg navigacijskog uređaja. Cilj je dostignut. Bez umora i bilo kakvih neugodnih grčeva. Dakle, tradicionalna Renaultova udobnost i ovaj je put potvrđena.
Međutim, probnom vožnjom novog trolitrenog dizela naše druženje s coupeom nije završilo. Naime, sljedeći je dan na programu bila verzija s benzinskim motorom, i to 3,5-litrenim raspoređenih u V6. Nominalno gotovo iste snage (240 KS u benzincu spram 235 u dizelu), razlika u voznoj dinamici je očigledna. Naime, dok dizel svoj najviši okretni moment od 450 Nm razvija već pri 1500 o/min, benzinac svojih 330 Nm ostvaruje na visokih 4400 o/min. Dakle, ne treba posebno naglašavati da je dizelski agregat umnogome upotrebljiviji i elastičniji, dok benzinac „diše“ u visokim okretajima, što mu dakako ograničava upotrebljivost. Ipak, benzinca od dizela boljim čini manja buka u radu, ali razlika nije tolika da biste se odrekli svih navedenih dizelovih pozitivnih karakteristika.

Ono što uvijek ostaje za kraj svakako je - cijena. Osnovni model lagune coupe prema najavama uvoznika trebao bi stajati oko 270.000 kuna te bi se kod ovlaštenih hrvatskih prodavača trebao naći u prosincu. Zasad je najavljena komercijalizacija dvaju benzinskih - GT 2.0 16 V turbo i 3.5 V6 proactive te dvaju dizelskih modela - GT 2,0 dCi 180 i initiale 3,0 V6 dCi proactive.



Nova uzdanica - V6 dCi iz vlastite proizvodnje
Novi dizel V6 iz vlastite proizvodnje ističe se kao ponos Renault-Nissanove alijanse. Zadovoljava normu Euro 5, a razvija snagu od 235 KS i 450 Nm okretnog momenta. Uz to, osobita je pažnja radi optimalizacije učinkovitosti posvećena unutrašnjoj aerodinamici te niskoj kompresiji (16:1). Ubrizgavanje common rail od 1600 bara te električne brizgaljke sa sedam rupa pripadaju posljednjoj generaciji te tehnologije. Izmjena ulja predviđena je svakih 30.000 km ili jednom godišnje.
Laguna coupe dostupna je s dizelskim motorom 2,0 dCi sa 150, 175 i 180 KS, te 3,0 V6 dCi sa 235 KS. Na raspolaganju su i tri benzinska motora - 2,0 turbo sa 170 i 205 KS te 3,5 V6 sa 240 KS.

Laguna coupe je treći automobil predstavljen u programu Laguna III. Budući da lagunu GT grandtour imamo na maratonskom testu, a nedavno smo vozili i lagunu GT, vrijedi izvući neke usporedbe. Naime, budući da oznaci GT pripada sustav „chassis 4control“, posve je nepotrebno napominjati da sva tri automobila zavoje prolaze kao da su „prikovani“ uz tlo. Impulsi na upravljač vrlo su izravni, a linije prolaska izuzetno precizne, dok se kod grandtoura već ionako velika doza komfora još dodatno naglašava.

Coupe dakako osim iznimno atraktivnog elegantnog izgleda u usporedbi s klasičnom izvedbom nudi 37 litara manji prtljažnik (423 litre), a čak 97 litara manji u usporedbi s grandtourom.
Također, coupe je 4,7 cm niži i 5,2 cm kraći (razlika spram grandtoura je 16,2 cm u dužini).



Tehnički podaci
Benzinci
Automobil 2,0 T 170 (2) 2,0 T 205 (1) 3,5 V6 240 (2)
Vrsta motora/broj cilindara R4 R4 V6
Obujam ccm 1998 1998 3498
Snaga kW (KS) 125 (170) 150 (205) 175 (240)
Maks. okretni moment Nm pri o/min 270/3250 300/3000 330/4400
Masa kg 1480 1428 1522
Dužina x širina mm 4643 x 1812
x visina x 1398
Međuosovinski razmak mm 2694
Prtljažnik l 423
Ubrzanje 0-100 km/h s 9,2 7,8 7,4
Najviša brzina km/h 220 232 244
Potrošnja (ECE) l/100 km 6,5/8,8/13 6,5/8,2/11,5 7,4/10/15
1 dostupan samo s manulanim šestobrzinskim mjenjačem
2 dostupan samo s automatskim šestobrzinskim mjenjačem

Dizeli
Automobil 2,0 dCi 150 2,0 dCi 175 2,0 dCi 180 3.0 V6 dCi 235
Vrsta motora/broj cilindara R4 R4 R4 V6
Obujam ccm 1995 1995 1995 2993
Snaga kW (KS) 110 (150) 127 (175) 131 (180) 173 (235)
Maks. okretni moment Nm pri o/min 340/2000 380/2000 400/2000 450/1500
Masa kg 1486 1519 1539 1630
Dužina x širina mm 4643 x 1812
x visina x 1398
Međuosovinski razmak mm 2694
Prtljažnik l 423
Ubrzanje 0-100 km/h s 9,5 (9,8) 8,8 8,5 7,3
Najviša brzina km/h 210 223 222 242
Potrošnja (ECE) l/100 km 4,9/6/7,8 (5,6/7/9,6) 4,9/5,7/7,5 5,5/6,5/8,6 5,7/7,2/10,6
* podaci u zagradi odnose se na verziju 2,0 dCi 150 s automatskim mjenjačem


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: ugg classic cardy usporedba karavana koliko ulja ide u motor audi novaopelcorsa sexi ... usporednietestkgolfawtdieiwtsi novi retna renaultscenictest renaulta renault clio night za sve mens north face vests dijeloviizahjeeperciroki petarda red rangeproverwevogue rally kumrovec djelovi skoda fabia propisi street race osijek krajnik spone quartz pumpa prodaja prevencijaodkravala power povrataknlegendepsls poloavsprivals koliko godina izlazi magazin elyse ford fokus plug-in pgo passat far renaultsenic toyota corolla vozilosanajmanjekvarovavoz kiacreed seat leon opelszafirawdijelovitdijelovi henry hund termootpornikzawvpolo tepisizapicaocitroen tempra gps peugeot tepee renault selection cjenik guma mich automatik ili rucni skodaarapid tempo