Autokreso
Autokreso
2009-04-18 , Autor: Domagoj Kodžić, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Elegantnim linijama te svevremenim stilom laguna coupe se uz pomoć moćnih strojeva i izuzetne dinamike nastoji nametnuti kao savršen izbor svima koji dosad kupe nisu kupovali samo zato što im je izbor bio nedovoljno atraktivan




Europsko se poimanje kupea vrlo lako dijeli na dva temeljna pristupa - njemački i latinski. Dok Nijemci automobile plemenitijih formi stvaraju vrlo jednostavno, samo sitnim izmjenama velikoserijskih limuzina, Latini ih kreiraju posve samostalno, s nanovo stvorenim karoserijama, koje samo mehaniku crpe iz običnih primjeraka. Barem je dosad je bilo tako.

Laguna coupe po toj bi definiciji mogla biti njemački automobil (što u klasi šminkerskih kupea i nije nekakav kompliment), samo zato što je stvorena iz klasične peterovratne kombi-limuzine. No, zadovoljava i drugu, puno važniju formu, gdje su svi elementi nanovo obrađeni pa je stvorena jednistvena cjelina koja samo nekim parametrima podsjeća na ono iz čega nastaje.



Kod lagune je to bar jednostavno. Izvorni je oblik prvi put predstavljen još 2004. godine. Zvao se fluence, a obećavao je mnogo komponenti s Nissanovih polica. Sprijeda je još imao nos koji se prije svega ubraja u velsatisov kroj, dok su bok i stražnjica s povšenim srednjim dijelom ostali gotovo jednaki. Doduše, stražnjica i jest dio oko kojeg se najviše polemizira. Uvelike podsjeća na aston martin DB9, prije svega svjetlima, oblikom i nagibom, pa je zapravo šteta što su Renaultovi dizajneri koji su nebrojeno puta donijeli pregršt nekonvencionalnih rješenja posegnuli za nečim tako očitim, jednostavnim i prepoznatljivim.

Sve ostalo je u najboljem redu. Nova prednja svjetla dovoljno su moderna s neobičnim oblikom, pa se izuzetno dobro dopunjuju s klasičnom rešetkom goleme ukrasne maske koja zauzima cijeli prednji odbojnik. Nos je vrlo prodoran, brz i aerodinamičan, a donosi i inovativne, dojmljive linije. Neke od njih se ponavljaju na bokovima, koji već sami za sebe djeluju kao prepoznatljiva cjelina. Iako se dužinom od 464 cm ne smije smatrati malim automobilom, laguna coupe se doima puno većom no što jest. Podjednake zasluge imaju i širina od 183 te visina od 140 cm. Međuosovinski razmak je dovoljnih 269 cm pa laguna coupe gledana iz svih smjerova djeluje neobično skladno. Pročišćeno čak.



Voljeli bismo kada bi se unutrašnjost - potpuno preuzeta iz lagune GT - isticala još nekim sitnim, bilo sportskim, bilo kičastim detaljima napravljenima posebno za kupe, koji bi nam davali na znanje da se vozimo u krojem plemenitijem limu nego što to, primjerice, naš karavanski maratonac jest. No, to je već krajnja sitničavost jer laguna je definitivno jedan od automobila s boljom unutrašnjošću. Ergonomski prikladna. Izuzetno kvalitetno napravljena, isključivo od biranih materijala. Bogato je opremljena i jednostavna za korištenje.

Na dobrim sjedalima ima dovoljno mjesta, a čak ni putnici straga neće biti zakinuti. Sjede na pravim limuzinskim sjedalima, ali tko uopće mari za njih. Pa to je kupe! Vozaču u oči (ali i ruke) najprije upada debelo kolo trokrakog upravljača. Donji mu je dio pomodno odrezan kako nalažu trendovi, a na njemu su samo komande tempomata. Tu ne caruje japanska šuma prekidača. Renault cijeni red pa su, primjerice, komande Boseova audiosustava smještene na poluzi iza upravljača, dok se navigacijskim dijelom upravlja uz pomoć joysticka između sjedala. Klima-uređaj je također vrlo jednostavan, a ni svi ostali dijelovi nisu komplicirani kao njemački multifunkcionalni prekidači, na koje su oni još i ponosni.



Vjerovali ili ne, ovako elegantno kreirani kupe pravi je sportaš. Čak i u svojem najslabijem izdanju, kakvo smo testirali. Nakon GT-izvedbe obične i karavanske lagune, ovo je treći model u gami koji dijeli šasiju active drive s četiri upravljiva kotača. Na nju se sjajno naslanjaju dvolitreni turbobenzinac sa 205 KS i 300 Nm, šestobrzinski mjenjač i prednji pogon.

Zvuk je u početku tih, nema nikakvih vibracija ni buke. Kasnije je rad motora ugodan, a tek na kraju postajete svjesni sportskog zvuka koji očigledno kreiraju dva završetka ispušnog sustava. Konji su odmah zamjetni. Raspoloživost im je izuzetna, bez obzira na to u kojem ste polju rada motora ili stupnju prijenosa. Takva je karakteristika zamjetna i u performansama. Iz mjesta do 100 km/h ova laguna stiže za 7,8 sekundi, dok je najviša brzina 236 km/h. Kupe ubrzava fantastično. Do 180 km/h stiže izuzetno brzo, što je čak u suprotnosti s njegovom nježnom prirodom. Lakoćom nastavlja dalje. Prema brzinomjeru stiže i do 250 km/h. Fascinantno! Sasvim smo sigurni da se budući kupci neće tako brzo voziti, nego će samo držati pristojan brzinski tempo. Zbog toga ovako motoriziranu lagunu coupe cijenimo izuzetno. Sasvim je na razini sportaša, a sadržajima ih i nadmašuje.



Prosjek potrošnje cijelog testa od 14,6 litara dosta je visok, iako se s obzirom na većinu brzih kilometara i gradske gužve može razumjeti. Najmanja izmjerena bila je 7,4 litre, a u gradu treba više od 12 litara. Budući da u spremnik stane 66 litara, vozač mora na benzinsku stanicu prije nego što se umori.

Za razliku od sličnih automobila s izraženim karakteristikama, ovdje je sve vrlo ugodno i udobno. Ovaj kupe nije pretvrd, a dobro leži. Nije namijenjen onima koji misle da su samo trkaći automobili dobri, nego onima koji znaju uživati u vožnji. Pravim entuzijastima volana. Takvi će se najbolje osjećati u laguni koja kilometre jednostavno guta. Mjenjač je dovoljno brz i dovoljno precizan. Ne za pistu. Ovo je ugledan šminkerski automobil, a ne nekakva plastična kutija s gomilom bezličnih naljepnica.

Još više oduševljavaju kočnice. Četiri puta ventilirani disk. Dimenzijama su prave natjecatejske. Sprijeda su 320, a straga 300 mm. Izdržljivost im je na visokoj razini, a lako se doziraju. Dorasle su jakoj vožnji koju ovakav motor garantira i nikada nisu umorne.



Sve pojedinosti upravljanja na sva četiri kotača kod ove se lagune vrlo dobro osjećaju. Pritom užitak vožnje u zavojima nije nimalo narušen. Naprotiv, pri brzinama ispod 60 km/h elektronski nadzirani stražnji kotači, koji se zakreću do 3,5 stupnjeva u smjeru suprotnom od prednjih kotača, omogućuju izuzetno precizna i brza skretanja na kojima je efekt 4WS itekako osjetljiv. Pri višim brzinama svi se kotači pomiču u istom smjeru, čime se upravljivost zadržava na izuzeto visokom nivou, a kontrola nad automobilom postaje zadivljujuća. Cijelo vrijeme, bez obzira na brzinu, laguna coupe se izuzetno lako vodi. Tome u prilog uvelike govore i samo 2,3 kruga okretaja upravljača od kraja do kraja, koji je sigurno jedan od boljih na tržištu. U odnosu na slične automobile izraženih sportskih karakteristika, ovaj kupe ostavlja dojam kao da se okrene prije zavoja, u mjestu, pa tek onda nastavi put. Takav efekt okretanja oko svoje osi, što je prilično izraženo ponašanje, gotovo sasvim ubija tipični efekt svakog automobila s moćnim prednjim pogonom - podupravljanje.

Time nisu dobiveni samo brži prolasci kroz zavoje, nego i kvaliteta vožnje, što sve zajedno ima veze i s aktivnom sigurnošću. Za pasivnu se zapravo nije potrebno brinuti jer je upravo Renaultova laguna još u prošloj generaciji bila prvi automobil na svijetu koji je osvojio svih pet prestižnih zvjezdica na Euro NCAP-ovim testovima sigurnosti. K tome, upravo je Renault proizvođač s najviše automobila u gami koji nose pet zvjezdica za sigurnost. Dakle, laguna coupe nije nikakva iznimka od Renaultova kućnog stila razvijene sigurnosti. 



Novi kupe više srednje klase nudi dovoljno sadržaja. Osim šminkerske uloge u gradu, odlično posložen ovjes i moćan motor dokazuju se na otvorenim cestama. Bilo da se radi o lokalnim, regionalnim ili autocestama, kupe ih sve guta s lakoćom. Tamo i pronalazi svoj puni smisao.
Dokaz da se ovim automobilom smije putovati i na dugim relacijama leži u veličini prtljažnika. Sa 423 litre obujma samo je 27 litara manji od uobičajene kombi-limuzine te 85 od džinovskog prtljažnika karavana. Dakle, laguna coupe, kao automobil sa stilom, nudi i prtljažnik za one koji nose puno stila sa sobom.

Cijena renaulta lagune coupea GT 2.0 16v turbo počinje od 270.000 kuna, pa je sasvim logično da za metaliziranu boju (4600 kn), kožne presvlake, carminat bluetooth DVD auditorium (10.000 kuna), radio CD mp3 bose s izmjenjivačem šest CD-a (3000 kn) bogatiji primjerak stoji 290.100 kuna.
Iako laguni ne nedostaje sportskog štiha, ne želi biti najbrži automobil u ulici, ni razmetljivac iz kvarta. Puno se bolje snalazi kao najelegantniji kupe u susjedstvu čije brojne prednosti ne shvaća baš svatko. Zato i jest jak igrač, ali iz prikrajka. Upravo je to izvrsno, jer će godinama izgledati jako dobro.
Sasvim je jasno da će za ovakvom kreacijom posezati svi koji do sada među kupeima srednje velikih automobila nisu uspijevali naći automobil za sebe. Dakle, osim peugeota 407, koji je možda i na najdirektnijem udaru, u panici su svi prodavači tradicionalnih njemačkih kupea. Oni, osim što imaju katastrofalno loš imidž nogometaša i misica, u pravilu stoje bezrazložno previše.



Laguna coupe nema RS-izvedenicu, niti će je ikada imati. Već i po tome se razlikuje od razmetljive germanske bratije S, M, RS ili AMG, čiji silni konji ili uzvišena vozna svojstva ionako nikad ne dolaze do izražaja, jer većinu vremena provode na rinzolu pred narodnjačkim klubom.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: ford focus sedan test led svijetla toyotaostariwmodeli prva lijeva lampa vw sportsvan nove trosarine branimir ford focus combi start-stop mitsubishigrandistest alfaaromeongiuliettastest datacol dodatak gorivu vw golf sportsvan subaru outback od petka do nedjelje vw tuning sopek renault megane rs elektricni romobil bentley gt speed dijagnostika spark novi octavia rs vw golf sportsvan mermaid strapless chapel satin koliko ulja ide u mercedes clk djevojkeudonjemrublju toyota aurus koliko ulja ide u motor golf chevrolet gt tuning adac test pouzdanosti suv alfaaromeongiuliettastest news test autosjedalica mercedes kapacitetstankangorivagfordts nissan micra cc dijelovi octavija renaultrmeganeigrandture renaultrmeganeigrandture vw golf sportsvan ds limuzina buducnosti renault megane berline vw golf rabitt corsa b maraton test maraton test clio mercedes glk astra h gtc test berlingo peugeot elantra citroen the north face t-shirts men bl forfocustest