Autokreso
Autokreso
2008-10-01
Bookmark and Share

Moramo priznati da se u redakciji posebno ponosimo našom flotom maraton-test automobila koji su uvijek malo drugačiji. Najnovija članica pritom je nešto uistinu posebno. Oni malo slabije upućeni u automobilska zbivanja mogli bi se zapitati što je to tako posebno u jednoj renault laguni s dizelskim motorom?




Odgovor je vrlo jednostavan: laguna GT, uz to u
“grandtour“ (karavan) izvedbi, prvi je 'mainstream' automobil nakon devedesetak godina, u koji je ugrađena posljednjih godina zaboravljena tehnologija – upravljanje na sva četiri kotača. Kako se radi i o sportskoj GT izvedbi (posebna serija sa specifičnim styleingom, te samo dva sportski snažna motora, dvoliterni benzinc s 204 KS, te dizel iste zapremine, ali sa 180 KS), teško da postoji zanimljiviji automobil koji bi „auto“ – „motor“ – i – „sport“ podvrgnuo svom dugotrajnom i detaljnom maratonskom testu.

Laguna je u redakciju stigla početkom kolovoza i odmah morala odraditi vrlo zahtjevnu zadaću odlaska na obiteljsko ljetovanje. Staviti krovni nosač na GT automobil je otprilike kao u kočiju upregnuti trkaćeg konja. Pritom ogromna kutija na krovu nije pokazatelj malog osnovnog prtljažnika, nego samo dokaz da - kada imate malo dijete - količina prtljage eksponencijalno raste. Na kraju su u lagunu stale tri odrasle osobe, ronilačka oprema i sve dječje potrepštine - od putnog krevetića i kolica, do dvotjedne zalihe pelena...

Lguna se usljed opterećenja samo malo i proporcionalno spustila, ali pritom nije izgubila ništa na svojoj dinamičnosti (nije da smo baš nešto pretjerivali po zavojima). Pravo otkriće bila je njezina udobnost. Put je bio popriličan – sve do Dubrovnika, i to većinom pored autoceste jer nam je bilo draže voziti se po staroj magistrali nego stajati u višesatnim kolonama ispred tunela. Posebno nas je impresionirala na dionici od Šestanovca do Baćinskih jezera (preko Vrgorca).



Tko se tuda vozio, zna o čemu pišemo. Bezbroj zavoja, velikim dijelom vrlo loš raspucali asfalt i puno uspona i spuštanja pravi su test putne udobnosti i sposobnosti za svaki automobil, pa i bez dodatnog opterećenja. Laguna je tu bila jednostavno dominantna. Usprkos teoretski nešto tvrđem ovjesu i naplatcima od 18'', potpuno nas je iznenadila udobnošću, a sustav upravljanja na četiri kotača učinio je vozački dio posla daleko lakšim, ali i sigurnijim.

Za skretanje u zavoje treba vam daleko „manje volana“, vođenje po njima je vrlo precizno, a cijeli sustav osigurava da prednji pogonski kotači imaju odličnu trakciju na izlasku iz zavoja, tako da se lampica za ESP nije ni jednom upalila, čak ni na najskliskijim dijelovima ceste. Obiteljskom putovanju odlično pogoduje i izvrstan dvolitreni dizel od čak 180 KS i, što je još važnije, 400 Nm okretnog momenta pri 2000 okretaja.

Elastični motor i dobro odmjereni prijenosni omjeri cijelo putovanje čine vrlo lagodnim, uz sasvim solidnu prosječnu potrošnju. Na kraju cijelog puta, povratak u Zagreb bio je klasičan – Dalmatinom. Usprkos krovnoj kutiji, koja je kriva za barem jednu litru više u potrošnji, putno je računalo pokazivalo samo 9,5 litara na 100 km.



Na prezentaciji na Korzici lagunu smo vozili u pravim reli uvjetima, vadeći dušu ovjesu i motoru, i po prvi put se oduševili voznim odlikama, no nismo očekivali da će lagunin „activ drive“ (službeno ime cijelog sustava upravljanja na četiri kotača, koji radi u potpunoj sprezi s ESP-om) tako uvjerljivo odraditi i ulogu putnog obiteljskog automobila.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: nova octavia koliko godina izlazi magazin a gas sexi cure duga putovanja mercedes c klase ugradnja plina u mazdu cijena cijenadijelovaseatibiza cijene dijelova test autogume golf dva chevrolet.epicazlt cjenik dijelova za opel vectra pikes peak koje ulje ide u motor audi all delta rally butterfly navigacija fordotvorenjegospodarskogce porsche transaxle cijena qashqai clio test rabljeih elektro automobil kompkaktnsuvumasterrtest opel tigra porsche transaxle svibrojevimagazina test autogume northfacerealization,northf cijena seat cordoba renaultrmeganevgeneration ulje marcedes a koje ulje ide u porsche paname stranke tablice test motora ford s ma prodajasatova astra st koliko ulja ide u motor uno volkwagen citroen jumper priotisakugumikiacarnival nissan qasquai honda crv , audiers cooper gume fiatjsport christianlouboutinsuedesqua prodaja u testrabljenogrenaultmegane odamerikanacadopeugeota